Populiariausias pasaulyje prancūziškų automobilių gamintojas „Renault“ sau nuolat kelia aukščiausią kokybės, efektyvumo ir našumo kartelę. Siekdama nuolat tobulinti savo kūrinius, „Renault“ ieško nestandartinių sprendimų, brėžiančių naujas linijas visai automobilių industrijai. Vienas tokių pavyzdžių – duoklę turtingai gamintojo istorijai atiduodantis elektrinis koncepcinis automobilis „Renault Filante Record 2025“, sukurtas kaip drąsus ir novatoriškas, sujungiantis turtingą paveldą su futuristine elektrinio judumo vizija. Šį unikalų kūrinį pirmą kartą gyvai bus galima išvysti vasario 5–9 d. Paryžiuje vyksiančioje automobilių parodoje „Rétromobile“.
Įkvėptas istorinio paveldo ir aeronautikos
„Renault Filante Record 2025“ – tai inžinerijos ir dizaino sinergijos vaisius, sukurtas išplėsti aerodinamikos ir energijos vartojimo efektyvumo ribas bei siekti naujų rekordų. Įkvėptas legendinių modelių „40 CV des Records“ (1925–1926 m.), „Nervasport des Records“ (1934 m.) ir „Etoile Filante“ (1956 m.), šis vienvietis automobilis atrodo tarsi nulipdytas. Šiuo atveju dizaineriai siekė sukurti monolitinę skulptūrą, pasižyminčią tvarkingomis, nugludintomis linijomis, kurias beveik galima pavadinti organiškomis.
„Nervasport des Records“ (1934 m.)
„Šią transporto priemonę sukūrėme kaip judančią skulptūrą. Įkvėpta naikintuvų ir 19 a. greičio rekordų, ji atspindi našumą ir nesenstančią eleganciją. Kiekvienas paviršiaus centimetras sukurtas taip, kad atspindėtų šviesą ir išryškintų kėbulo linijas, kurios tarsi ištirpsta ore. Mėlyni langai ir spalvų paletė dar labiau pabrėžia šį lengvą ir erdvų įspūdį“, – teigia Sandeepas Bhambra, „Renault“ ir „Ampere“ pažangaus dizaino direktorius.
„Etoile Filante“ (1956 m.)
„Renault Filante Record 2025“ kėbulas yra naujo „Ultraviolet Blue“ atspalvio, kuris, priklausomai nuo šviesos atspindžių ir žiūrėjimo kampo, atrodo mėlynas arba violetinis. Ši spalva, primenanti modelį „40 CV des Records“, buvo atkurta specialiai „Filante Record 2025“. Daugelis kitų detalių taip pat primena kultinius modelius, kurie įkvėpė demonstracinio automobilio dizainą: apvalūs priekiniai žibintai, nuo kėbulo atskirti ratai („40 CV des Records“ ir „Nervasport des Records“), taip pat ratų gaubtai („Etoile Filante“), smailėjančios grotelės, salono padėtis ir sėdynės reguliavimo dirželis („40 CV des Records“).
Visos šios formos ir detalės primena praeitį ir kartu puikiai dera su šiuolaikiška „Renault Filante Record 2025“ išvaizda. Sklandžiai ir harmoningai įsiliedamos į futuristinę automobilio viziją, jos sukuria natūralų dialogą tarp praeities ir ateities.
Tačiau būtent aeronautikos pasaulis yra pagrindinis šio demonstracinio automobilio dizaino įkvėpimo šaltinis. Apsauginiu aerodinaminiu burbulu pasižymintis salonas primena naikintuvą. Kartu kiekviena kėbulo detalė buvo optimizuota siekiant sumažinti pasipriešinimą, o jo elementai primena aukštos klasės lėktuvų linkius ir formas.
Priekinių ir galinių ratų gaubtai – dar viena akį traukianti detalė, kuri prisideda prie automobilio stiliaus ir kartu atlieka esminį vaidmenį užtikrinant jo aerodinamines savybes. Aptakai sustiprina monolitinę transporto priemonės išvaizdą ir kartu pagerina oro skvarbą. Kartu su plačiais šoniniais ratų apvadais jie prisideda prie vientisos kėbulo išvaizdos ir pašalina matomus pertrūkius.
Dėmesys svoriui ir aerodinamikai
Projektuojant „Renault Filante Record 2025“ prioritetas buvo svoris. Tai akivaizdu kiekvienoje detalėje iki pat apdailos. Matomi kėbulo varžtai įkvėpti lėktuvų konstravimo technikos. Taip siekiama ne tik palengvinti automobilį, bet ir suteikti jam šiuolaikišką, aukštųjų technologijų išvaizdą. Kartu su kitais aeronautikos pasaulio įkvėptais dizaino elementais šie matomi varžtai pabrėžia markės įsipareigojimą kurti naujoviškus ir tvaresnius automobilius.
Šio demonstracinio automobilio dizainas neapsiriboja tik išvaizda: jis palaiko filosofiją, kuria siekiama išplėsti efektyvumo ir našumo ribas. Nuo aerodinaminių aptakų iki lengvos važiuoklės – kiekvienas elementas sukurtas taip, kad kuo labiau padidintų energijos vartojimo efektyvumą.
Bendrų „Renault“ ir „Ligier Automotive“ inžinierių ir dizainerių komandų pastangų dėka „Filante Record 2025“ demonstracinis automobilis pasižymi itin aptakiu dizainu, optimizuotu našumui. Šiuo tikslu aerodinamikos inžinieriai siekė optimizuoti oro srautus aplink automobilį, ypač daug dėmesio skirdami perėjimui tarp skirtingų automobilio dalių. Svarbų vaidmenį čia atliko pailga vienviečio automobilio forma, nes ilgesni automobiliai leidžia geriau kontroliuoti aerodinaminį srautą ir taip sumažinti trukdžius.
Paprastai ratai yra pagrindiniai aerodinaminių trukdžių šaltiniai, tačiau čia jie buvo kruopščiai apgalvoti, kad jų poveikis eksploatacinėms savybėms būtų kuo mažesnis. Iš pradžių inžinieriai naudojo supaprastintas formas, o paskui patobulino dizainą, kad pasiektų geriausią stiliaus ir aerodinaminių savybių derinį. Tuo pačiu buvo integruotos ir pakabos svirtys, kurių dizaino linijos atspindi aerodinaminę logiką.
Pažangūs sprendimai ir našumas
Vienas iš pagrindinių „Renault Filante Record 2025“ kūrimo tikslų buvo padaryti transporto priemonę lengvesnę, kad būtų kuo efektyviau vartojama energija, o kartu ir padidintas nuvažiuojamas atstumas. Šiam tikslui pasiekti projekte panaudotas naujoviškas itin lengvų medžiagų ir pažangių gamybos technologijų derinys. Kiekviena transporto priemonės sudedamoji dalis buvo ištirta, išanalizuota ir optimizuota, kad būtų sumažintas svoris, kartu išlaikant tvirtumą, reikalingą naujiems rekordams pasiekti.
Inžinieriams pavyko maksimaliai išnaudoti anglies pluoštą – medžiagą, kuri yra labai svarbi mažinant važiuoklės ir kėbulo komponentų svorį, tačiau nesumažinant jų konstrukcijos tvirtumo, – ir išlaikyti „Renault Filante Record 2025“ svorį mažesnį nei 1 000 kg, kartu optimizuojant standumą ir saugumą.
Važiuoklė buvo optimizuota atlikus išsamius skaičiavimus ir galimų medžiagų derinių tyrimus. Aliuminio, anglies ir plieno lydiniai buvo optimaliai derinami siekiant sumažinti komponentų skerspjūvius iki minimumo, būtino mechaniniam poveikiui atlaikyti, išlaikant maksimalų stiprumą. Dėl šių medžiagų automobilis tapo lengvesnis, nesumažėjo važiuoklės tvirtumas, kuris būtinas stabilumui trasoje užtikrinti.
Siekdama dar labiau sumažinti transporto priemonės svorį, inžinierių komanda panaudojo „Scalmalloy“ – didelio atsparumo aliuminio lydinį, specialiai sukurtą 3D spausdinimui. Taip inžinieriai galėjo itin tiksliai pagaminti sudėtingas dalis ir kartu sumažinti bendrą transporto priemonės svorį. Be to, 3D spausdinimo procesas sumažino medžiagų švaistymą, nes optimizavo gaminamų dalių struktūrą. Pagamintos sudedamosios dalys yra lengvos, tvirtos ir puikiai atitinka eksploatacinius reikalavimus.
Jokio mechaninio ryšio tarp vairuotojo, stabdžių ir vairo sistemų
Įprastas mechanines sistemas „Renault Filante Record 2025“ pakeičia elektroninėmis vairavimo ir stabdymo technologijomis, užtikrinančiomis visapusiškesnę vairavimo patirtį ir mažinančiomis mechaninių komponentų skaičių. Taip atlaisvinama vietos, kad būtų galima permąstyti automobilio architektūrą ir optimizuoti svorį.
Elektroninio vairavimo technologija „steer-by-wire“ – tai didelis žingsnis į priekį vairavimo valdymo srityje. Skirtingai nuo įprastinių sistemų, kuriose vairą su ratais jungia mechaninė vairo kolonėlė, „steer-by-wire“ technologija remiasi elektronine jungtimi tarp vairo ir vairo kolonėlės.
Kai vairuotojas pasuka vairą, sistema siunčia elektrinius signalus į centrinį elektroninį valdymo bloką, kuris nustato geriausią automobilio posūkio būdą ne tik priekiniams ratams, bet ir kitiems komponentams, pavyzdžiui, varikliui, stabdžiams ir pakabai. Visa platforma gali būti pajungta darbui.
Ši technologija taip pat suteikia daugiau lankstumo, nes vairavimo komponentus, įskaitant vairą, galima išdėstyti ten, kur reikia. Tai leidžia įveikti daugybę architektūrinių ir standartizacijos apribojimų, siekiant optimizuoti kabinos išdėstymą.
Panašiu principu veikia ir „brake-by-wire“ technologija. „Renault Filante Record 2025“ neturi įprastinio stabdžių pedalo. Vietoj to stabdymo jėgą valdo elektroninė valdymo sistema. Vairuotojui įjungus stabdžius, elektrinis signalas siunčiamas stabdžių sistemai, kuri optimaliai paskirsto ratams tenkančią jėgą. Šiuo atveju ši technologija atveria naujas platformos ir kabinos architektūros galimybes.
Pažangi elektros pavara
Naujasis prancūzų kūrinys aprūpintas 87 kWh baterija, t. y. tokios pat talpos, kaip ir „Renault Scenic E-Tech Electric“. Šiuo atveju bendrovės „Ampere“ tiekiama technologija „cell-to-pack“ leidžia padidinti transporto priemonės energijos vartojimo efektyvumą ir kartu sutaupyti vietos bei sumažinti svorį.
Elementai integruojami tiesiai į baterijų paketą be tarpinių modulių. Taikant šią technologiją sumažinamas baterijų paketo svoris, kartu optimizuojant jo formą ir užimamą erdvę. Tai buvo didelis iššūkis kuriant „Renault Filante Record 2025“, kurio plotis – vos 1,71 m.
Dėl šios naujos architektūros taip pat pavyko sumažinti bendrą transporto priemonės svorį iki 1 000 kg, iš kurių baterija sveria 600 kg. Anglies baterijos korpusas taip pat padeda sumažinti svorį, kartu užtikrindamas didesnį tvirtumą ir apsaugą.
Demonstracinis „Renault Filante Record 2025“ automobilis bus pristatytas 2025 m. vasario 5–9 d. Paryžiuje vyksiančioje automobilių parodoje „Rétromobile“, o pirmąjį šių metų pusmetį išvyks siekti naujo efektyvumo rekordo.