„Ford“ pristatė naujausią savo elektromobilių gamos modelį – debiutuojantį elektrinį „Puma Gen-E“. Perkamiausias Europoje bendrovės modelis pirmą kartą į kelius išriedės su teršalų neišmetančia pavara. Elektrinis „Puma Gen-E“ tuo pačiu pratęs didelį Senojo žemyno vairuotojų susidomėjimą krosoveriu sukėlusio išskirtinio modelio išorės dizaino mintį.
Nauja elektrinė galios sistema ne tik leidžia patirti naujų vairavimo pojūčių, bet ir užtikrina pavyzdinį 13,1 kWh/100 km našumą. Viena baterijos įkrova „Puma Gen-E“ gali įveikti iki 376 km, todėl yra tinkama leistis ir į ilgesnes keliones. O mieste automobilis be sustojimo gali nuriedėti iki 523 km.
Prijungus prie sparčiojo įkroviklio, įkrauti bateriją nuo 10 iki 80 procentų energijos užtrunka maždaug 23 minutes. Elektromobilis nuo 0 iki 100 km/val. sklandžiai įsibėgėja per 8 sekundes, o greitesnė vairo sistemos reakcija į vairuotojo veiksmus dar labiau paryškina modelio privalumus ir primena „Puma ST“ versiją elektriniu pavidalu.
Dėl kompaktiškos elektrinės pavaros „Puma Gen-E“ yra ganėtinai erdvi: tai didelis privalumas užimtam miesto gyventojui ar jaunai šeimai. Inovatyvioje bagažinėje sumontuota „MegaBox“ papildoma talpa dar labiau paaugo ir tapo „GigaBox“, o bendroji bagažo erdvė išsiplėtė iki 574 litrų, kai galinės sėdynės pakeltos. Tai – daugiau, nei telpa kai kuriuose didesniuose SUV modeliuose.
Kadangi benzininio variklio nebeliko, priekyje esanti erdvė virto 43 litrų talpos bagažine. Čia ideali vieta įvairiems priedams laikyti: juos galima patogiai pasiimti net tada, kai bagažinė pilna.
„Puma“ yra mėgstama dėl sportiško dizaino, vairavimo savybių, unikalaus praktiškumo bei didžiausios klasėje bagažo talpos, – sakė „Ford Blue“ ir „Model e“ prekių ženklų generalinis direktorius Europoje Jonas Williamsas. – „Puma Gen-E“ yra geriausia, smagiausiai vairuojama mūsų visų laikų „Puma“ versija su neįtikėtinai energiją taupančia elektrine jėgos pavara. O naujasis, dar didesnis „GigaBox“ suteikia neprilygstamą bagažo talpą.“
Automobilio išorės dizainas atspindi naujausios kartos „Puma“ dvasią, suteikia jai didesnio išskirtinumo ir užtikrina geresnį aerodinamiškumą. Drąsus „skydo“ dizainas pakeičia įprastas radiatoriaus groteles ir suteikia priekinei daliai gaivią išvaizdą, įkvėptą elektrinio SUV modelio „Ford Mustang Mach-E“. Sportiškas galinis oro aptakas ir unikalaus dizaino lengvojo lydinio ratlankiai papildo elektrinę atmosferą ir padeda naujajam modeliui lengviau įveikti oro pasipriešinimą bei pasiekti dar geresnių rezultatų.
Skaitmeninė patirtis visada prisijungusiems
Automobilio vidus taip pat tviska ryškiu ir moderniu dizainu. Du didelės raiškos ekranai lengvai pasiekiami vairuotojui, todėl jis visuomet gali jaustis viską kontroliuojantis.
Naujausios kartos „Ford“ informacijos ir pramogų sistema SYNC 4 naudoja su IT debesija sujungtą navigacijos sistemą, kuri suteikia privalumų nardant per miesto eismą, o belaidis „Apple CarPlay“ ir „Android Auto“ funkcijų prijungimas leidžia patogiai sinchronizuoti mėgstamas programėles ir kitą informaciją tarp telefono ir automobilio.
Į automobilio valdymo balsu sistemą įdiegta asistentė „Alexa“ padeda vairuotojams greičiau sužinoti, kada atidaromas mėgstamas restoranas, arba formuoti būsimų pirkinių krepšelį.
Naujoje paaukštintoje centrinėje konsolėje yra patogi vieta susidėti asmeniniams daiktams, kurie antraip užgriozdintų kišenes. Slankiojantis porankis padeda rasti patogiausią sėdėjimo padėtį ilgose kelionėse, o telefoną galima įkrauti belaidžiu būdu, kad, išlipant iš automobilio, baterija būtų pilna.
„Puma Gen-E“ taip pat palengvina vairavimą mieste ir už jo ribų. Už vairo sumontuotas supaprastintas elektroninis judėjimo krypties perjungiklis leidžia patogiai keisti pavaros darbą: judėti pirmyn ar atgal, ar pasirinkti neutralią pavarą. Visa tai daroma itin lengvai, patogiai pasiekiami jungikliai gali būti valdomi pirštų galiukais.
Pasirinkus vieno pedalo važiavimo funkciją, galima judėti mieste dar patogiau, nesvarbu, kurį iš keturių siūlomų važiavimo režimų pasirinktumėte.
Automobilyje gali būti įdiegta išmanioji prisitaikanti pastovaus greičio palaikymo sistema su „Stop & Go“ ir eismo juostos vidurio laikymosi funkcijomis. Ji sklandžiai įsibėgėja ir stabdo, suteikdama natūralesnį važiavimo pojūtį. Taip pat galima naudoti greičio nuspėjimo asistentą, kuris, aktyvavus pastovaus greičio palaikymo sistemą, parenka tinkamesnį ir saugų judėjimo greitį kelio vingiuose, žiedinėse sankryžose ar įvažiuojant į greitkelį ir išvažiuojant iš jo.
Naujajame elektromobilyje gamintojai siūlo įdiegti ir 360 laipsnių erdvinę vaizdo kamerų sistemą, kuri gali vairuotojui rodyti vaizdą aplink automobilį iš paukščio skrydžio. Ši funkcija praverčia, kai reikia manevruoti ankštose erdvėse.
Papildomai pasirenkamuose priekiniuose dinaminiuose matriciniuose LED žibintuose naudojama dinaminė nuspėjamojo šviesos išlenkimo sistema, kuri stebi kelią priekyje ir nukreipia didesnį šviesos srautą ten, kur jos labiausiai reikia. Ši sistema taip pat gali koreguoti šviesos spindulių raštą, kad optimizuotų jį tiek kertant apšviestą miestą, tiek važiuojant neapšviestais keliais.
„Puma Gen-E“ yra dar vienas „Ford“ elektromobilių plėtros visoje gamoje žingsnis. Šis modelis bus surenkamas moderniausioje „Ford Otosan“ gamykloje Krajovoje (Craiova), Rumunijoje, o jame naudojami elektrinės pavaros blokai surenkami bendrovės fabrike Heilvude (Halewood), Didžiojoje Britanijoje. Užsakyti naująjį elektrinį krosoverį galima jau dabar, o automobilių pristatymas prasidės 2025 m. pavasarį.