Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 6 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 - Elektronika namams
 - Buitinė technika
 - Elektronika, technika
 - Biuro technika
 - Fotoaparatai, kameros
 - Kompiuteriai, dalys
 - Kompiuterių periferija
 - Programinė įranga
 - Telefonai, priedai
 - Ryšių sprendimai
 - Navigacijos sprendimai
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 5 d. 20:32
Skirtingos galios sistemos viename automobilyje: ką rinktis ir kodėl?
Lapkričio 5 d. 17:37
Ateities pasaulio vizija inžinerijos studentų akimis – robotai geresnei emocinei sveikatai
Lapkričio 5 d. 14:50
Kaip nufotografuoti visą interneto svetainės puslapį „iPhone“ ir „iPad“
Lapkričio 5 d. 11:11
„Metų automobilio 2025“ elektromobilių testas: 200 km įveikė visi
Lapkričio 5 d. 08:22
Kaip su vaikais kalbėti apie saugumą virtualioje erdvėje?
Lapkričio 4 d. 20:23
„Hyundai“ pristato „Initium“ – naujos kartos vandenilio kuro visureigį
Lapkričio 4 d. 17:23
KTU mokslininkas apie DI ir automatizacijos paradoksą: pakeisdamos žmogų, jos kuria naujas darbo vietas
Lapkričio 4 d. 14:55
Rizikos zona ar galimybės verslui? Kokios grėsmės tyko naudojančių dirbtinį intelektą
Lapkričio 4 d. 11:33
„NanoAvionics“ palydovas nufotografavo Lietuvą iš kosmoso – skriejo aukščiau nei Tarptautinė kosminė stotis
Lapkričio 4 d. 08:23
„Volvo Trucks“ pristato naujos kartos saugumo sistemas pėstiesiems ir dviratininkams apsaugoti
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods
Reklama
 Produktų apžvalgos » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Skirtingos galios sistemos viename automobilyje: ką rinktis ir kodėl?

Publikuota: 2024-11-05 20:32
Tematika: Elektronika, technika
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Šiuolaikinėje naujų automobilių rinkoje – ne tik ypač didelis įvairiausių modelių pasirinkimas, bet ir gausi skirtingų kėbulų ar skirtingų pavarų tipų pasiūla. Su jais siejami akronimai neįsigilinusiems vartotojams kartais net gali sukelti painiavą.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Šiuolaikinėje naujų automobilių rinkoje – ne tik ypač didelis įvairiausių modelių pasirinkimas, bet ir gausi skirtingų kėbulų ar skirtingų pavarų tipų pasiūla. Su jais siejami akronimai neįsigilinusiems vartotojams kartais net gali sukelti painiavą. PHEV, MHEV, HEV, EV – šie trumpiniai apibūdina skirtingas elektrifikuotas galios sistemas, tačiau automobiliais smarkiai nesidomintiems žmonėms ne išsyk atskleidžia, kokios savybės slepiasi po šiomis raidėmis.

„Opel Grandland“ interjeras (gamintojo nuotr.)
„Opel Grandland“ interjeras (gamintojo nuotr.)

Nuo scenos nužengti dar neketina ir tradiciniai benzininiai bei dyzeliniai varikliai, tačiau alternatyviosios pavaros pamažu perims vis didesnę rinkos dalį. Tad kaip nepasiklysti šiame informacijos lauke ir suprasti, kas yra kas? Vartotojams dar svarbiau – kada ir kokią galios sistemą geriau rinktis?

Elektromobilių galimybės didėja

Pradėti verta nuo elektromobilių, nes jų Lietuvos gatvėse nuosekliai daugėja. Jų angliškasis trumpinys – EV (Electric vehicle) reiškia elektrinę transporto priemonę. Neretai aptinkamas akronimas BEV (Battery electric vehicle) iš esmės reiškia tą patį, tik juo pabrėžtinai pažymima, jog automobilis varomas vien baterijoje sukaupta elektros energija ir neturi jokių kitų galios šaltinių.

Automobilių apžvalgininkas, „Lietuvos metų automobilio“ rinkimų komisijos narys Egidijus Babelis sako, kad šiandien elektromobilių pasiūla yra ganėtinai plati. Jie gali būti įvairių kėbulo tipų, turėti skirtingo galingumo elektros motorus ir skirtingos talpos baterijas, paprastai leidžiančias realiomis sąlygomis nuvažiuoti nuo 200 iki 500 kilometrų.

Nerimaujančius dėl nuvažiuojamo atstumo dar labiau nuraminti gali neseniai pristatytų naujausių modelių charakteristikos. Pavyzdžiui, ką tik debiutavę naujos kartos SUV segmento modeliai „Audi Q6 e-tron“ ar „Opel Grandland“ su 100 kWh talpos baterijomis, gamintojų duomenimis, viena įkrova galės įveikti atitinkamai iki 625 ir iki 700 km (pagal pasaulinę suderintą lengvųjų transporto priemonių bandymo procedūrą, angl. Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Procedure, WLTP).

„Kitaip sakant, jau yra elektromobilių, kurių viena įkrova nuvažiuojamas atstumas labai panašus į benzininių analogų. Jeigu turite patogias įkrovimo sąlygas (namuose ar darbe, kur jūsų elektromobilis stovi nenaudojamas), daugybe aspektų, tarp jų – ir ekonominiu, tai gali būti pasiteisinantis pasirinkimas“, – komentuoja žurnalistas.

Dalis gamintojų siūlo savo gaminius su kone visų tipų galios sistemomis: tiek hibridinėmis, tiek sudarytomis vien iš benzininių ar dyzelinių variklių, tiek elektrinėmis. Tad vairuotojai gali išmėginti vieną modelį ir išsirinkti tinkamiausią pavarą.

Vienas tokių pavyzdžių yra populiaraus kompaktinių automobilių segmento modelis „Opel Astra“. Jo elektrinė 156 AG galios pavara kartu su 54 kWh baterija leidžia viena įkrova įveikti iki 412 kilometrų. Taip pat galima rinktis dalinę hibridinę, iš tinklo įkraunamą hibridinę galios sistemas ar tiesiog benzininį arba dyzelinį variklius.

Universalus variantas

Bene sparčiausiai rinkoje diegiamos įvairios hibridinės pavaros, kuriose vidaus degimo varikliai skirtingomis formomis derinami su elektros pavara. Dominuoja trijų tipų hibridiniai automobiliai: švelnieji arba daliniai hibridai (angl. Mild Hybrid Electric Vehicle, MHEV), tradiciniai hibridai (angl. Hybrid Electric Vehicle, HEV) bei iš tinklo įkraunami hibridai (angl. Plug-in Hybrid Electric Vehicle, PHEV).

Pastaruosiuose dažniausiai montuojamos keliolikos kilovatvalandžių talpos baterijos, kurios vien elektros režimu, smarkiai netaupant, leidžia nukeliauti bent 30–60 kilometrų. Štai minėtas „Astra“ hečbekas ar universalas gali turėti iš tinklo įkraunamą 225 AG arba 180 AG hibridinę pavarą. Joje montuojamas 12,4 kWh talpos akumuliatorius leidžia vien elektros energija nukakti iki 65 km, tad tokio atstumo pakanka didžiajai daliai kasdienių kelionių mieste.

Išnaudojus elektros energiją, galima be rūpesčių tęsti kelionę naudojant benzininį variklį, nes automobilio bake gale teliūškuoti iki 42 litrų benzino. Naudojant sieninį 7,4 kW įkroviklį, baterija visiškai įkraunama per 2 val.

E. Babelis pažymi, kad visų tipų hibridinės pavaros daugiausia naudos suteikia važinėjant miestuose. O iš tinklo įkraunama pavara suteikia papildomos galios užmiestyje, nes joje montuojami galingesni nei kituose hibriduose elektros motorai sukuria didesnį papildomą sukimo momentą.

„Tiesa, pasibaigus elektros energijai dėl didesnio svorio degalų sąnaudos pastebimai paauga, tačiau tie, kas daugiausia kilometrų susuka miestuose, gali kone be pertrūkio važinėti elektros režimu. Tai iš dalies lemia ir faktas, kad nedidelės šių hibridų baterijos greitai įkraunamos“, – paaiškina žinovas.

Taupieji hibridai

Dalinio ar švelniojo hibrido sistemas paprastai sudaro vidaus degimo variklis, sujungtas diržu su 48 V elektros sistema: starteriu-generatoriumi ar mažyčiu elektros motoru ir nedideliu akumuliatoriumi. Įvairių gamintojų duomenimis, ši sistema leidžia sutaupyti maždaug iki 0,8 litro degalų šimtui kilometrų, tačiau yra išties naudinga pajudant.

Pavyzdžiui, „Opel Astra“ naudojama 136 AG dalinio hibrido technologija, kuri apima 1,2 litro benzininį variklį ir automatinėje 6 laipsnių dviejų sankabų pavarų dėžėje integruotą elektrinę sistemą, leidžia automobiliui pasiekti 4,9 litro benzino vidutines sąnaudas. Tik su 1,2 litro benzininiu 130 AG varikliu automobilis suvartoja 5,5 litro degalų.

„Tokioje sistemoje ratus suka vien vidaus degimo variklis, bet jis gauna nedidelę elektrinę pagalbą, kai pasiekiamos didesnės apkrovos – pajudant iš vietos, lenkiant ir panašiose situacijose“, – paaiškina žinovas.

Tradiciniai hibridiniai, arba kitaip HEV modeliai, dažniausiai išsiskiria degalų naudojimo taupumu ir saikinga CO2 emisija. Juose paprastai montuojamos nedidelės, iki 2 kWh talpos siekiančios baterijos, kuriose kaupiama stabdant regeneruojama energija. Ji suteikia didesnį galios impulsą ir pastebimai didesnę pagalbą vidaus degimo varikliui pajudant ar įsibėgėjant.

„Toyota“ hibridiniai modeliai, kaip antai „Corolla“ ar „Yaris“, kurių hibridinės sistemos apima 1,5 ar 1,8 litro benzininius variklius, leidžia išsitekti su 3,9–4,9 litro 100 km sąnaudomis. Tačiau hibridinės sistemos gali būti montuojamos ne tik mažuose modeliuose, bet ir didesniuose SUV. Pavyzdžiui, „Ford Kuga“ krosoveryje naudojama hibridinė sistema su 2,5 litro benzininiu varikliu.

„Tai visiškai į ekonomiškumą orientuotas pavaros tipas, kurio pagrindiniai privalumai vėlgi atsiskleidžia mieste arba ten, kur reikia daug kartų įsibėgėti, stabdyti ir t. t. Norintiems važinėti taupiai, tačiau neturintiems galimybių racionaliai įsikrauti elektromobilio ar įkraunamojo hibrido, tradiciniai hibridai gali tapti puikiu pasirinkimu, nes jų baterijos įkraunamos tiesiog važinėjant“, – komentuoja E. Babelis.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama