Intensyvus eismas kasdien kelia pavojų pažeidžiamiausiems eismo dalyviams, todėl „Volvo Trucks“ pristato dvi saugumo sistemas, skirtas apsaugoti pėsčiuosius ir dviratininkus.
„Volvo Trucks“ nuolat tobulina savo aktyviojo saugumo sistemas, kad apsaugotų pažeidžiamiausius eismo dalyvius – dviratininkus ir pėsčiuosius. Tai bendrovė daro siekdama ilgalaikės vizijos – jokių eismo įvykių, susijusių su „Volvo“ sunkvežimiais.
Aktyviosios saugumo sistemos funkcija atpažįsta dviratininkus ir pėsčiuosius (gamintojo nuotr.)
Naujausias pavyzdys yra „Volvo“ aktyvioji šoninio susidūrimo išvengimo sistema, kur raktinis žodis yra aktyvioji. Tai yra dabartinės saugumo sistemos evoliucija, ją papildant aktyvaus stabdymo funkcija. Naudodama radaro jutiklius sistema aptinka artėjančius dviratininkus ir gali įspėti vairuotoją. Prireikus, ji dabar taip pat gali aktyviai stabdyti sunkvežimį, kad išvengtų susidūrimo su dviratininku sunkiasvorei transporto priemonei sukant keleivio pusės kryptimi.
„Sunkvežimiai susiję su 15 proc. mirtinų eismo įvykių, o eismas mieste gali būti sudėtingas net ir labiausiai patyrusiam sunkvežimio vairuotojui, – sako „Volvo Trucks“ eismo ir gaminių saugumo direktorė Anna Wrige Berling. – „Volvo Trucks“ nuolat stengiasi gerinti savo sunkvežimių saugumą apsaugant ir vairuotoją, ir kitus eismo dalyvius. Ši sistema, kuria siekiama apsaugoti dviratininkus miestų gatvėse, yra viena iš mūsų inovacijų, kuri padės dar vienu žingsniu priartėti prie mūsų ilgalaikės vizijos – jokių nelaimingų atsitikimų, susijusių su „Volvo“ sunkvežimiais.“
Nuo 2024 m. lapkričio klientai galės užsisakyti aktyviąją šoninio susidūrimo išvengimo sistemą „Volvo“ FH serijos, FM ir FMX modeliuose visose rinkose.
Naujos kartos avarinio stabdymo sistema – keleriais metais anksčiau nei teisės aktai
Antroji sistema yra „Volvo Trucks“ naujos kartos įspėjimo apie susidūrimą sistema su avarinio stabdymo funkcija. Ši sistema pirmą kartą buvo pristatyta 2012 m. ir nuo to laiko nuolat tobulinama. Sistema naudoja kamerą ir radarą, kurie stebi stebi eismą priešais sunkvežimį. Jei nustatoma susidūrimo rizika, sistema įspėja vairuotoją, o esant poreikiui automatiškai stabdo, kad išvengtų susidūrimo arba jį sušvelnintų.
Naujieji patobulinimai užtikrina, kad ši sistema dabar gali aptikti, įspėti ir stabdyti ne tik užfiksavusi kitą transporto priemonę, bet ir pėsčiuosius ar dviratininkus. Ji sertifikuota kaip atitiksianti griežtesnius, 2028 m. įsigaliosančius Europos teisės aktus (02 leidimo pakeitimai JT reglamente Nr. 131 dėl pažangių avarinio stabdymo sistemų (AEBS)) dėl pažangių avarinio stabdymo sistemų. Be to, „Volvo Trucks“ sistema netgi viršija būsimo reglamento reikalavimus, apimdama daugiau galimų eismo situacijų nei bus privaloma.
„Džiaugiamės matydami, kad teisiniai reikalavimai įgyvendinami kartu su mūsų pačių vizija dėl avarijų eliminavimo, – sako Anna Wrige Berling. – Tačiau mes nelauksime teisės aktų įsigaliojimo. Toliau diegsime naujoves ir viršysime teisinius reikalavimus siekdami savo ambicingų tikslų.“
Automatinio stabdymo sistema nuo 2025 m. yra standartinė įranga visuose „Volvo“ FH serijos, FM ir FMX sunkvežimiuose Europoje ir siūloma kaip papildoma įranga kituose žemynuose.