Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 22 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 - Elektronika namams
 - Buitinė technika
 - Elektronika, technika
 - Biuro technika
 - Fotoaparatai, kameros
 - Kompiuteriai, dalys
 - Kompiuterių periferija
 - Programinė įranga
 - Telefonai, priedai
 - Ryšių sprendimai
 - Navigacijos sprendimai
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 21 d. 20:39
Asfaltas klojamas, o ryšys stringa: kodėl infrastruktūros spragos stabdo skaitmeninę pažangą Lietuvoje?
Lapkričio 21 d. 18:37
Norite kalbėti vokiškai, itališkai ar kiniškai? „Microsoft Teams“ atnaujinimas pavers jus poliglotu
Lapkričio 21 d. 16:45
5 tendencijos 2025-iesiems: žmonės ieško pusiausvyros tarp technologijų ir realybės, vis labiau vertina autentiškumą
Lapkričio 21 d. 14:24
NKSC įspėja apie dažniausias Juodojo penktadienio apgavystes
Lapkričio 21 d. 12:29
Palygino IT ir automobilių gigantus: į akis krenta sudėtinga problema
Lapkričio 21 d. 10:12
Elektronikos prekių pardavimai per Juodąjį penktadienį: taupysime ne tik dėl akcijų
Lapkričio 21 d. 08:20
Ką turime nuveikti šiandien, kad taptume konkurencingesni ateities inovacijų srityje?
Lapkričio 20 d. 20:21
Su vietos trūkumu susiduria daugelis „Gmail“ naudotojų: pateikiame paprastas gudrybes, kurios leis išspręsti opią problemą
Lapkričio 20 d. 17:34
Sukčiai platina netikras nuorodas, prisidengdami Lietuvos prekių ženklais
Lapkričio 20 d. 14:31
Odos vėžio nustatymas naminiams gyvūnams – KTU doktorantė siekia sukurti diagnostinę metodiką pasitelkiant DI
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Produktų apžvalgos » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Jutikliniai ekranai automobiliuose: pradžia apipinta abejonėmis, bet šiandien nepakeičiami

Publikuota: 2024-07-09 11:47
Tematika: Elektronika, technika
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Besikeičiant automobilių pirkėjų prioritetams, vis labiau buvo pradėtas vertinti ne tik saugumo, bet ir komforto aspektas. Tai buvo viena priežasčių, kodėl automobilio interjero epicentre atsidūrė multimedijos ekranas. Jei pastarasis iš pradžių dar būdavo kiek nerangus ir pasižymėdavo tik elementariomis funkcijomis, tai dabar pažangūs jutikliniai ekranai siūlo itin intuityvų valdymą, kuris patogumą kelionėse pakelia į dar aukštesnį lygmenį.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Besikeičiant automobilių pirkėjų prioritetams, vis labiau buvo pradėtas vertinti ne tik saugumo, bet ir komforto aspektas. Tai buvo viena priežasčių, kodėl automobilio interjero epicentre atsidūrė multimedijos ekranas. Jei pastarasis iš pradžių dar būdavo kiek nerangus ir pasižymėdavo tik elementariomis funkcijomis, tai dabar pažangūs jutikliniai ekranai siūlo itin intuityvų valdymą, kuris patogumą kelionėse pakelia į dar aukštesnį lygmenį. Puikus to pavyzdys – „Renault“ prekės ženklo automobilių interjero evoliucija.

Jutikliniai ekranai automobiliuose: pradžia apipinta abejonėmis, bet šiandien nepakeičiami

Pradžia apipinta abejonėmis

Į daugumos šiuolaikinių automobilių prietaisų skydelį integruoti GPS ir multimedijos ekranai 2000-ųjų pradžioje pradėjo keisti automobilių radijo imtuvus. Tuomet jie buvo valdomi rankiniu būdu: ratuku arba svirtele. Vėliau, siekiant geresnės ergonomikos ir patobulėjus technologijoms, šie ekranai tapo jautrūs lietimui.

„Renault“ jutiklinius ekranus pradėjo kurti maždaug 2007 m., ketvirtosios kartos „Clio“ projektavimo etape. Iš pradžių buvo sunku įtikinti vadovybę pereiti prie lietimui jautrių ekranų, todėl ilgą laiką jie buvo valdomi ratukais“, – pasakoja Stéphane‘as Maiore‘as, vyriausiasis „Renault“ interjero dizaineris.

Prieš visiškai pereinant prie jutiklinių ekranų, tais pačiais metais buvo patobulinta anksčiau centrinių ne jutiklinių ekranų valdymui naudota svirtelė, kurioje buvo įrengta daugiakryptė ašis, palengvinanti navigaciją „R-Link“ multimedijos sąsajoje. Ši naujovė buvo siūloma „Scenic“ ir „Megane“ modelių gamoje, o ketvirtosios kartos „Espace“ modelyje buvo sukurta atrama rankoms, kad būtų lengviau naudotis valdikliu, taigi ir ekranu.

Tiesa, pats jutiklinių ekranų kūrimo procesas irgi kiek užtruko. Nors, kaip jau minėta, jie pradėti vystyti 2007-aisiais, tik po penkerių metų, 2012-aisiais, buvo pagaminti pirmieji modeliai „Clio“ ir ZOE, kuriuose inžinieriai kartu su interjero dizaineriais prietaisų skydelio centre integravo jutiklinius multimedijos ekranus. Iš pradžių šis ekranas buvo nedidelis, jame buvo siūlomos pagrindinės funkcijos, pavyzdžiui, navigacija ir garso nustatymai.

Didesni, jautresni, sudėtingesni

Bėgant metams, „Renault“ toliau tobulino jutiklinių ekranų naudojimą savo modelių interjeruose, darydama juos didesnius, jautresnius ir sudėtingesnius.

„Perėjimas nuo valdiklių prie jutiklinio ekrano greitai tapo būtinybe, kad naudotojai galėtų grįžti prie įpročių, kuriuos jau buvo įgiję naudodamiesi telefonais ar planšetiniais kompiuteriais“, – tikina „Renault“ komunikacijos koordinatorius Baltijos šalyse Mindaugas Plukys.

Kaip ir išmanieji telefonai, metams bėgant jutikliniai ekranai automobiliuose tapo vis jautresni. Ekosistema, valdanti ekranus, taip pat pažengė į priekį – atsirado pažangios funkcijos, pavyzdžiui, išmaniųjų telefonų ryšys, valdymas balsu ir suderinamumas su virtualiaisiais asistentais. Taip pat padaugėjo įterptųjų taikomųjų programų, kad būtų galima praturtinti ir vis labiau individualizuoti naudotojų patirtį.

Revoliucinis sprendimas

Jutikliniai ekranai automobiliuose: pradžia apipinta abejonėmis, bet šiandien nepakeičiami

2014 m. įvyko esminis lūžis, prieštaraujantis to meto automobilių standartams: penktosios kartos „Renault Espace“ įrengtas vertikalus, o ne horizontalus 8,7 colio jutiklinis ekranas, vėlgi siekiant pasiūlyti vairuotojams patirtį, panašią į naudojimąsi išmaniuoju telefonu. Šiame ekrane dėl jungiamumo galima naudotis orų prognozėmis, realaus laiko eismo informacija ir vietos paieška.

S. Maiore‘as prisimena pirmuosius bandymus: „2010 m. prie prietaisų skydelio priklijavome „iPad“, kad pamatytume, ką gali vertikalus ekranas. Buvome pirmieji, pristatę tokio formato ir tokios orientacijos ekranus.“

Toks vertikalus multimedijos jutiklinio ekrano išdėstymas sparčiai paplito visame „Renault“ asortimente: jis įrengtas „Megane“ (2016 m.), „Koleos“ (2017 m.), „Clio“ (2019 m.) ir „Captur“ (2019 m.) modeliuose.

Žinoma, tuo pat metu dizaineriai jau galvojo apie kitą žingsnį, suprasdami, kad toks proveržis nebus ilgalaikis. Dvi neišvengiamos to meto tendencijos buvo antrojo, į vairuotoją nukreipto ekrano atsiradimas ant prietaisų skydelio, ir geresnės bei saugesnės ergonomikos poreikis.

Tai paskatino sukurti naujos formos ekraną, kuriame integruotas ir prietaisų skydelio ekranas, ir multimedijos ekranas. Taip gimė apverstos „L“ raidės formos „viskas viename“ dvigubas ekranas, išbandytas tokiuose koncepciniuose automobiliuose kaip „TreZor“ (2016 m.), „Symbioz“ (2017 m.) ir „Morphoz“ (2019 m.).

2022 m. jis pirmą kartą buvo integruotas į serijinį modelį, šiuo atveju, – „Megane E-Tech Electric“. Jo pavadinimas – „OpenR“.

Viskas savo vietose

„OpenR“ jutiklinį ekraną sudaro 12 colių vertikalusis ir 12,3 colių horizontalusis skydeliai, kurių bendras paviršiaus plotas yra 774 cm2. Funkcionalumas, estetika ir elegancija buvo trys pagrindiniai žodžiai, kuriant „OpenR“ ekrano dizainą.

„Kurdama „OpenR“ ekraną „Renault“ norėjo viską į vieną sistemą viename objekte. Su specialiu vairavimo ekranu ir specialiu multimedijos ekranu“, – aiškina M. Plukys ir priduria, kad su minėtu sprendimu atsirado tikra skaitmeninės sistemos ir ekrano konfigūracijos simbiozė, kurioje viskas yra savo vietose.

Beje, šios filosofijos vaisius – minėtam ekranui sukurta operacinė sistema „OpenR Link“. Su jos pagalba supaprastinus meniu ir naršymą ekrane, sumažėjo operacijų skaičius, todėl vairuotojai gali iš karto pasiekti svarbiausias funkcijas. Tokia automobilių ergonomikos pažanga išlaisvino naudotoją nuo nereikalingų suvaržymų bei leido dar labiau sutelkti dėmesį į kelią.

Jutiklinių ekranų ateitis

Jutikliniai ekranai automobiliuose: pradžia apipinta abejonėmis, bet šiandien nepakeičiami

Tiesa, kiekvienas automobilis turi individualų interjero dizainą ir ne visada vienas ekranų išdėstymo sprendimas vistiks visoms transporto priemonėms. Štai naujausiame „Renault 5 E-Tech electric“ 10,1 colio integruotas ekranas ir 10 colių multimedijos ekranas išdėstyti horizontaliai, kad derėtų su interjero dizainu, kuriame prietaisų skydelis yra visiškai horizontalus.

Beje, pasakymas, kad „visko turi būti po tris“, įgauna naują prasmę sužinojus, jog neseniai Pietų Korėjos rinkoje pristatytame „Renault Grand Koleos“ modelyje įrengtas naujas trijų dalių panoraminis ekranas. Šis jutiklinis ekranas yra horizontalus, tačiau tęsiasi net iki keleivio pusės.

„Ekranas gali blaškyti dėmesį, todėl labai svarbi yra vieta, kur jis įrengtas. Dėl šios priežasties naujos kartos ekranuose pirmenybė teikiama saugumui, kad būtų kuo mažiau nepatogumų periferinėje srityje“, – aiškina M. Plukys.

Jis atskleidžia, kad ateityje pagrindinis iššūkis bus būtent jutiklinio ekrano vieta, kadangi reikia nuolat optimaliai ir saugiai pritaikyti formą, skaitmeninę evoliuciją ir naudotojo patirtį.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama