Pasaulyje lyderiaujantis prancūziškų automobilių gamintojas „Renault“ plečia šeimai subalansuotų išskirtinių modelių gamą – oficialiai pristato modelį „Symbioz“. Vadinamojo C segmento atstovas aprūpintas itin našiu bei ekonomišku „E-Tech hybrid“ varikliu bei pažangiausiomis „Renault“ technologijomis. Vairuotojai jame ras ne tik inovatyvią „OpenR Link“ multimedijos įrangą, bet ir net 29-ias naujos kartos pagalbines sistemas.
Automobilis gyvenimui
„Symbioz“ vardas naujajam kompaktiškam šeimos visureigiui parinktas neatsitiktinai. Jis skamba kaip prancūziškas „symbiose“, kilęs iš senovės graikų kalbos žodžio „symbiosis“, reiškiančio „gyventi kartu“. Tai vertybė, giliai įsišaknijusi „Renault“ DNR, kurios šūkis yra „automobiliai gyvenimui“ (pranc. voiture à vivre).
Beje, pirmasis prancūzų gamintojo „voiture à vivre“ šeimos atstovas buvo dar prieš 60 metų pristatytas modelis „Renault 16“, pasižymėjęs moderniu, erdviu ir funkcionaliu dizainu. Vėliau minėtą gamą papildė ir visiems jau puikiai žinomas vardas „Espace“. Prieš keturis dešimtmečius pirmą kartą dienos šviesą išvydęs revoliucinis modelis buvo vos 4,25 m ilgio, bet galėjo vežti septynis žmones.
Dešimtajame dešimtmetyje „Renault“ tai pakartojo ir su dar viena ikona – pirmuoju kompaktiniu minivenu „Scénic“. Sukurtas taip, kad primintų kokoną, „Scénic“ salonas buvo skirtas užtikrinti keleivių gerovę. Ir štai dabar, įsibėgėjus 2024-iesiems, „Renault“ nutraukia paslapties skraistę nuo naujojo „voiture à vivre“ šeimos atstovo „Symbioz“, išsaugančio tą patį geriausių gamintojo savybių braižą.
Našus ir ekonomiškas
Įsitvirtinęs tarp „Captur“ ir „Austral“, „Symbioz“ suteikia „Renault“ stipresnę poziciją C segmente. Vos 4,41 m ilgio naujasis modelis užbaigia „E-Tech hybrid“ hibridinių modelių gamą, kurią jau sudaro modeliai „Arkana“ ir „Austral“. Taip pat ši premjera papildo „E-Tech“ elektrinių modelių lentyną, kurioje jau rikiuojasi „Mégane“ ir „Scénic“.
Naujasis „Symbioz“, kuris yra ir ekologiškas, ir ekonomiškas, sveria mažiau nei 1 500 kg. Su hibridine „E-Tech 145“ galios pavara, pasižyminčia išskirtinėmis, itin efektyviomis technologijomis, nuolat tobulinamomis nuo pat pasirodymo 2020 m., šis automobilis pagal degalų sąnaudas ir išmetamųjų teršalų kiekį niekuo nenusileidžia lyderiams.
145 AG variklis paremtas „E-Tech full hybrid“ technologija, kurią projektuojant prancūzų inžinieriai pateikė daugiau kaip 150 patentų. Pasinaudojant „Renault“ patirtimi, sukaupta „Formulėje-1“, ypač energijos atgavimo ir regeneravimo srityje, užtikrinamas dinamiškas ir efektyvus jėgainės veikimas.
Serijinė-paralelinė hibridinė architektūra sujungia du elektros variklius (36 kW el. variklį ir 18 kW aukštos įtampos starterio generatorių) su 69 kW (94 AG) 1,6 l 4 cilindrų benzininiu varikliu, montuojamu su išmaniąja daugiarežime pavarų dėže be sankabos ir 1,2 kWh baterija.
Pavarų dėžėje yra keturios pavaros benzininiam motorui ir dvi pavaros pagrindiniam elektros varikliui. „E-Tech hybrid 145“ galios pavara derina vidaus degimo variklio ir elektros variklio veikimą iki 14 skirtingų būdų, kad būtų optimizuotas degalų naudojimo efektyvumas.
„Symbioz“ visada užvedamas elektriniu režimu, todėl mieste iki 80 proc. laiko vairuotojas gali važiuoti elektra ir sutaupyti iki 40 proc. degalų, palyginti su įprastu benzininiu varikliu. Galios pavara sukurta taip, kad greitkelyje vidaus degimo variklis galėtų tiesiogiai varyti ratus, o elektros varikliai nebūtų naudojami veltui, kaip įprastose hibridinėse sistemose. Naudojant šią „Renault“ technologiją, „Symbioz“ optimizuoja degalų sąnaudas bet kokioje vietovėje, o pagal WLTP metodiką apskaičiuota, kad jos siekia 4,6 l/100 km.
Santūrus, bet provokuojantis
Naujasis „Renault“ kūrinys sukonstruotas ant CMF-B platformos, kuri naudojama „Clio“, „Captur“ bei „Arkana“ modeliuose. Skulptūriški naujosios „Renault“ dizaino kalbos bruožai, matomi „Symbioz“ priekyje ir gale, įrėmina lygias, paprastas šoninių skydelių linijas. O švarūs priekinių ir galinių skydelių kraštai pagauna šviesą ir rafinuotai suformuoja nevienalytes formas.
Siaurėjantys priekiniai žibintai užtikrina automobiliui skvarbų žvilgsnį. Tarp žibintų einanti juoda juosta priekinei daliai suteikia santūresnę išvaizdą, kartu automobilis atrodo platesnis. Galinė dalis yra masyvi ir dinamiška. Dėl žibintų automobilis atrodo platesnis, todėl vizualiai išsiskiria, bet kartu leidžia pravažiuoti siaurais keliukais. Savo ruožtu vertikalios galinės durelės sukuria didelės salono erdvės įspūdį.
„Symbioz“ dizainą sustiprina dideli 19 colių ratlankiai „Esprit Alpine“ ir „Iconic“ versijose. Visi ratlankiai yra nauji ir sukurti išskirtinai šiam modeliui. Aštrios linijos sukuria dinamišką grafinį efektą, todėl atrodo, kad ratai sukasi, net kai automobilis stovi.
„Symbioz“ galima rinktis iš septynių spalvų paletės, įskaitant naują gyvybingą „Mercury Blue“ atspalvį. Ikoninė raudona „Flame Red“ spalva siūloma nemokamai konfigūratoriuje, kuriame taip pat yra penkios kitos spalvos: „Pearl White“, „Oyster Grey“, „Starry Black“, „Gunmetal Grey“ ir „Iron Blue“.
Kupinas pažangos ir patogumo
Kompaktiškesnis nei dauguma C segmento automobilių (4,41 m ilgio ir 1,79 m pločio), „Symbioz“ sukurtas būti veržlus ir nedaro jokių kompromisų dėl vidaus erdvės ar krovinių talpos – tai yra vienas iš pagrindinių jo privalumų.
Galinis suolelis sukurtas taip, kad jį galima paslinkti 160 mm, todėl gale sėdintiems keleiviams lieka 221 mm vietos keliams, o bagažinės talpa šioje konfigūracijoje išlieka 492 litrų. Kai ant galinių sėdynių nėra keleivių, suolas pasislenka į priekį ir bagažinės talpa padidėja iki 624 litrų. O visiškai nulenkus galines sėdynes – iki 1582 litrų. Bagažinė neturi bortelio, todėl lengva pasiekti plokščias grindis ir pakrauti net ir stambiausius daiktus. Tokia konfigūracija ypač patogi šeimyniniame modelyje.
Pirmą kartą „Rafale“ ir elektriniame „Scénic E-Tech“ automobilyje pristatytas tamsinto stiklo stoglangis „Solarbay“ yra simbolinis naujos kartos „Renault“ gamos „voitures à vivre“ bruožas. Jis įtrauktas į „Symbioz“ įrangą, laikantis markės tradicijos savo pagrindiniuose modeliuose diegti geriausias technologijas.
Dėl naudojamos „AmpliSky“ technologijos „Solarbay“ stoglangiui nereikia užuolaidėlių. Visapusiška aktyvi sistema pagal poreikį užtamsina jį segmentais, naudodama PDLC (polimerų dispersinių skystųjų kristalų) technologiją.
Nuo „Techno“ versijos „Symbioz“ turi „OpenR Link“ multimedijos sistemą su integruota „Google“ platforma, kurios pagrindą sudaro „Android Automotive 12“ programinė įranga. Ji padeda naudotojams kiekvieną dieną, teikdama paslaugas, pritaikytas visiems poreikiams. Naudodama išmaniąsias „Google“ funkcijas, „OpenR Link“ sistema, atsižvelgdama į vairuotojo įpročius, gali pateikti tinkamus navigacijos ir salono aplinkos pasiūlymus.
Negana to, 2023 m. pradėta įgyvendinti programa „Human First“ įkūnija „Renault“ įsipareigojimą gerinti vairuotojų, keleivių ir kitų eismo dalyvių saugą visame pasaulyje, pasitelkiant daugybę technologinės pažangos priemonių. Pavyzdžiui, naujojo „Symbioz“ modelio „Iconic“ versijoje įrengtos 29 naujos kartos pagalbos vairuotojui sistemos (ADAS). Tarp jų – aktyvioji pagalbos vairuotojui sistema (2 lygio autonominis vairavimas) ir išmanusis greičio pritaikymas, kurios priskiriamos prie pažangiausių segmento funkcijų.