Elektronika.lt
 2024 m. gruodžio 27 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 - Elektronika namams
 - Buitinė technika
 - Elektronika, technika
 - Biuro technika
 - Fotoaparatai, kameros
 - Kompiuteriai, dalys
 - Kompiuterių periferija
 - Programinė įranga
 - Telefonai, priedai
 - Ryšių sprendimai
 - Navigacijos sprendimai
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Gruodžio 27 d. 11:36
Kaip ištaisyti „Universal Clipboard“ problemą „macOS“
Gruodžio 26 d. 11:22
Prenumeratoms – vidutiniškai 700 eurų per metus: kaip jas pagaliau atšaukti?
Gruodžio 25 d. 11:23
Tyrimas atskleidė, kad dėl DI autoriai gali netekti beveik ketvirtadalio pajamų
Gruodžio 24 d. 11:13
Kaip šventiniu laikotarpiu apsipirkti saugiau?
Gruodžio 23 d. 17:33
Mobilieji ir kompiuteriniai žaidimai: būdas kovoti su šventiniu stresu?
Gruodžio 23 d. 11:31
Dirbtinio intelekto sprendimai kibernetiniam saugumui užtikrinti VU Kauno fakultete
Gruodžio 22 d. 11:24
Energetikos sektoriaus laukia pokyčiai – alternatyvų yra, bet ar užteko laiko pasiruošti?
Gruodžio 21 d. 11:33
Kokį elektronikos įrenginį dovanoti, kad jis vėliau neišaugintų elektros sąskaitos?
Gruodžio 20 d. 17:12
KTU mokslininkai sukūrė nanolazerį – sidabro nanokubus panaudojo šviesos generavimui
Gruodžio 20 d. 14:28
Lietuvių kalba ir technologijos: VU mokslininkų projektas LIEPA-3 atvers naujas galimybes
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
 Produktų apžvalgos » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Ambicijų Dakare neslepianti „Dacia“ atvertė savo kozirius – pristatė įspūdingą dykumų ralio prototipą

Publikuota: 2024-01-31 16:39
Tematika: Elektronika, technika
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

„Dacia“ pristatė „Sandrider“ – prototipą, kurį nuo 2025 m. Dakaro ralyje ir pasaulio ralio maratono čempionate vairuos „The Dacia Sandriders“ komanda. Įkvėptas „Dacia Manifesto“ koncepcinio automobilio, „Sandrider“ bus homologuotas važiuoti aukščiausioje „Ultimate T1+“ kategorijoje.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

„Dacia“ neslepia ambicijų įspausti ryškų pėdsaką automobilių sporto metraščiuose, todėl dar praėjusių metų pabaigoje paskelbė apie savo planus startuoti sunkiausiomis pasaulio lenktynėmis tituluojamame Dakaro ralyje, taip pat pasaulio ralio maratono čempionate (W2RC). Į šias lenktynes minėtas automobilių gamintojas atvyks ne tuščiomis. Sausio 30-ąją, antradienį, „Dacia“ atskleidė savo kozirius ir viešai pristatė prototipą „Sandrider“, sutvertą sudėtingiausioms ir atšiauriausioms pasaulio vietovėms įveikti.

v

Įkvėptas koncepcinio automobilio „Manifesto“, kurį dar 2022 m. pademonstravo „Dacia“, „Sandrider“ yra visiškai naujas automobilis, suprojektuotas specialiai ralio maratono lenktynėms. Kuriant jį pasitelkta „Renault Group“ ir Jungtinės Karalystės bendrovės „Prodrive“, besispecializuojančios automobilių sporto srityje, patirtis.

Išlaikant pamatines „Dacia“ vertybes bei filosofiją, „Sandrider“ buvo kuriamas siekiant sutelkti dėmesį į esminius automobilių sporto elementus, t. y. našumą ir pergalę. Šis prototipas sumaniai išnaudoja visas „Ultimate T1+“ kategorijos taisyklių teikiamas galimybes, bet daugiausia dėmesio jame skiriama manevringumui ir svoriui.

Jis visiškai atitinka vairuotojų ir šturmanų, kurie nuo pat pradžių aktyviai dalyvavo kūrimo procese, poreikius. Nuo pat projekto pradžios ir po daugybės bandymų sesijų vairuotojai bei šturmanai su projektuotojais ir inžinieriais dalijosi savo patirtimi ir žiniomis.

Viskas, ko reikia

„Dacia“ projektuotojų sukurtas „Sandrider“ išorinis dizainas yra paprastas ir be jokių įmantrybių, iš karto pabrėžiantis esminius dalykus. Ypač daug dėmesio skirta aerodinamikai, todėl automobilyje sumontuotos tik absoliučia būtinybe laikomos kėbulo detalės ir čia nėra jokių dekoratyvinių ar nereikalingų elementų.

Sekant prekės ženklo filosofiją, orientuotą į pilotų ir šturmanų poreikius, automobilis išlaiko praktišką vidaus dizainą. Viršutinėje prietaisų skydelio dalyje naudojami antirefleksiniai dažai – iš aviacijos pramonės pasiskolinta detalė – kurie optimizuoja matomumą. „Dacia“ dizaineriai ir inžinieriai ypač daug dėmesio skyrė vairuotojų ir šturmanų poreikiams. Todėl „Sandrider“ modulinis prietaisų skydelis leidžia kiekvienam ekipažo nariui pritaikyti tam tikrų funkcijų ergonomiką ir išdėstymą pagal savo poreikius.

Subalansuotas atšiaurioms sąlygoms

Dakaro ir kiti ralio maratonai yra vieni sunkiausių automobilių sporto renginių pasaulyje. Dėl šios priežasties „Sandrider“ reikėjo filosofijos, kuri atspindėtų tvirtą ir aktyviam laisvalaikiui pritaikytą „Dacia“ koncepciją.

Rėminę konstrukciją papildo sutvirtinta priekinė apsauga, anglies pluošto kėbulo detalės, važiuoklė su dviguba nepriklausoma pakaba ir visų varančiųjų ratų pavara, sukurta atsižvelgiant į alinančius Dakaro ralio reikalavimus. Novatoriška elektros sistema užtikrina optimalų visų transporto priemonėje esančių priedų aprūpinimą net ir sudėtingiausiomis sąlygomis.

Neapsiribojant tik šiomis pagrindinėmis konstrukcijos savybėmis, „Sandrider“ tvirtas ir lauko sąlygoms pritaikytas dizainas apima aspektus, kurie gali atrodyti kaip smulkmenos, tačiau iš tikrųjų gerokai palengvina ekipažų užduotį.

Pavyzdžiui, „Sabelt“ sėdynės aptrauktos specialiu antibakteriniu audiniu, kuris lengviau išgarina drėgmę. Atsarginiai ratai yra neuždengti, kad juos būtų lengviau ir greičiau panaudoti. Taip pat ekipažas gali greitai pasiekti salone esančius įrankius, nereikia atidaryti daiktadėžės. Negana to, į „Sandrider“ kėbulą įmontuotos magnetinės panelės ratų tvirtinimo varžtams laikyti, kad šie nepasimestų smėlyje. Šį patarimą įkvėpė komandos vairuotojų patirtis.

„Sandrider“ sumontuotos naujos kartos „BF Goodrich“ padangos, užtikrinančios optimalų sukibimą su bet kokio tipo paviršiumi ir maksimalų atsparumą smūgiams ir pažeidimams.

Tvarus požiūris

v

„Dacia“ yra pasiryžusi būti lydere tvarumo srityje. Todėl inžinieriai kūrė lengvesnį automobilį, kad jis suvartotų mažiau degalų sąnaudos. Bendras „Sandrider“ svoris, lyginant su panašiais prototipais, mažesnis maždaug 15 kg. Šis rezultatas pasiektas naudojant lengvesnę vamzdinę rėmo konstrukciją, atsikratant visų nereikalingų kėbulo elementų, o kitoms panaudojant anglies pluoštą. Projektuotojai taip pat pašalino visus dekoratyvinius elementus, o inžinieriai pasirinko kompaktiškesnį ir lengvesnį variklį. Siekiant optimizuoti sukibimą ir dinamines savybes bei gerinant svorio paskirstymą tarp ašių, buvo padidintas svoris tenkantis priekiniai ašiai.

Ekstremaliomis Dakaro ir kitų ralio maratonų sąlygomis šilumos valdymas yra labai svarbus. Siekdami išlaikyti žemą temperatūrą salone, „Sandrider“ projektuotojai panaudojo nuo infraraudonųjų spindulių apsaugančius pigmentus, tiesiogiai integruotus į automobilio kėbulo plokštes. Šią technologiją netgi siekiama užpatentuoti.

„Sandrider“ variklis varomas sintetiniais degalais, kuriuos tiekia kompanija „Aramco“. Tai paprastas, nebrangus sprendimas, leidžiantis sumažinti poveikį aplinkai. „Aramco“ sukurtuose sintetiniuose degaluose atsinaujinantis vandenilis derinamas su sekvestruojamu CO2, todėl gaunami mažiau anglies dioksido į aplinką išskiriantys degalai, suderinami su šiuolaikiniais varikliais.

Debiutas – jau spalį

Ką tik pristatytas „Sandrider“ pradės ilgą bandymų seriją skirtingose šalyse. Debiutas automobilių sporte įvyks 2024 m. spalio 5–11 d. Maroko ralyje „Rallye du Maroc 2024“, kuris yra pasaulio ralio maratono čempionato dalis.

„Dacia“ oficiali W2RC komanda „Dacia Sandriders“ 2025 m. dalyvaus savo pirmajame Dakare ir kituose pasaulio ralio reido čempionato etapuose. „Dacia Sandriders“ subūrė tris ekipažus, kuriuose dera patirtis, talentas ir entuziazmas.

49 metų prancūzų ralio lenktynininkas Sébastienas Loebas 2004–2012 m. devynis kartus iš eilės laimėjo pasaulio ralio čempionatą. Jis yra sėkmingiausias automobilių sporto lenktynininkas ir dažnai laikomas geriausiu visų laikų ralio lenktynininku. Sébastienas Loebas Dakaro ralyje dalyvauja nuo 2016 m. Jo partneris bus antrasis vairuotojas Fabianas Lurquinas.

32 metų ralio vairuotoja Cristina Gutierrez Herrero yra viena iš žinomiausių moterų autosporto pasaulyje. Ji jau dalyvavo aštuoniuose Dakaro raliuose 2017–2024 m. Cristina 2021 m. laimėjo Pasaulio cross-country ralių taurę („World Cup for Cross-Country Rallies“) T3 kategorijoje. 2024 m. sausį ji tapo antrąja moterimi, laimėjusia Dakaro ralį („Challenger“ kategorijoje), po Juttos Kleinschmidt, ir bendroje įskaitoje užėmė pirmąją vietą. Cristinos šturmanas bus Pablo Moreno Huete.

Nasseras Al-Attiyah yra penkis kartus laimėjęs Pasaulio ralio-kroso taurę ir du kartus Pasaulio cross-country ralių čempionatą. Tikra Dakaro legenda, jis penkis kartus laimėjo šį įspūdingą renginį. Kiekviename ekipaže dėl to, kas bus šturmanas, sprendžia pilotas. Nasseras paskelbs apie savo pasirinkimą artimiausiu metu.

Pagrindinės „Sandrider“ savybės:

  • FIA klasė: „Ultimate T1+“;
  • Važiuoklė: vamzdinė;
  • Kėbulas: anglies pluošto;
  • Variklis: V6, 3 l, su dviem turbinomis, tiesioginiu įpurškimu;
  • Didžiausia galia: 265 kW/360 AG, esant 5000 aps./min.;
  • Didžiausias sukimo momentas: 539 Nm, esant 4250 aps./min.;
  • Transmisija: 4X4;
  • Pavarų dėžė: 6 greičių sekvencinė;
  • Priekinė ir (arba) galinė pakaba: dviguba nepriklausoma;
  • Pakabos eiga: 350 mm;
  • Ratai: 17 colių aliuminio;
  • Padangos: „BF Goodrich“, 37 colių;
  • Ilgis x plotis x aukštis: 4 140 x 2 290 x 1 810 mm;
  • Ratų bazė: 3 000 mm;
  • Priekinė / galinė iškyša: 590 / 550 mm.



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama