„Škoda Auto“ visapusiškai atnaujino kompaktinį modelį „Scala“ ir miesto visureigį „Kamiq“. Čekijos gamintojas abu modelius padailino progresyviojo dizaino potėpiais ir papildė naujomis technologijomis bei aukštesnės klasės automobiliams būdingomis funkcijomis.
„Škoda Scala“ (gamintojo nuotr.)
Ryškesnės svarbiausios savybės
Technologiniai patobulinimai ir išorės dizaino modifikacijos leido išryškinti pagrindines kiekvieno automobilio savybes: „Scala“ dinamiškumą ir „Kamiq“ tvirtumą. Ant tos pačios modulinės mažųjų automobilių platformos MQB-A0 sukurtuose „Scala“ ir „Kamiq“ modeliuose montuojami modernūs „evo2“ kartos TSI benzininiai varikliai, kurių galia siekia nuo 70 kW (95 AG) iki 110 kW (150 AG).
Abu modelius pirmą kartą galima komplektuoti su „Škoda TOP LED Matrix“ priekiniais žibintais. Tiek automobilių išorėje, tiek viduje panaudota dar daugiau didesnį tvarumą užtikrinančių natūralių ir perdirbtų medžiagų.
Gamintojai taip pat pertvarkė modelių asortimentą. Dabar jį sudaro trys įrangos lygiai ir šeši apdailos variantai su papildomos įrangos paketais. Nuo šiol visuose modeliuose standartiškai montuojami 8 colių įstrižainės skaitmeniniai prietaisų skydeliai bei 8,25 colio centriniai „Škoda Infotainment“ ekranai. Automobiliuose taip pat atsirado daugiau „Simply Clever“ programos detalių.
„Vos pasirodę „Kamiq“ ir „Scala“ tiek mums, tiek visai rinkai iš naujo apibrėžė kompaktinę klasę. Dabar dar labiau patobulinome abu modelius: jų išvaizdą, saloną bei funkcionalumą pakėlėme į kitą lygį. Naujieji gaminiai papildo mūsų stiprų vidaus degimo variklius turinčių automobilių asortimentą ir išlaiko tvirtas pozicijas rinkoje“, – pažymėjo „Škoda Auto“ valdybos pirmininkas Klausas Zellmeris.
Už techninį vystymą atsakingas bendrovės valdybos narys Johannesas Neftas pridūrė, kad atnaujintuose modeliuose didžiulis dėmesys buvo skirtas saugumui. Kaip pavyzdį jis paminėjo ir naujuosius matricinius LED žibintus.
„Tarptautinę iniciatyvą „Vision Zero“ palaikanti bendrovė „Škoda Auto“ nori aktyviai prisidėti prie žuvusiųjų keliuose skaičiaus mažinimo. Taigi ištobulintuose „Kamiq“ ir „Scala“ įdiegtas platus pažangių pagalbinių sistemų asortimentas, kai kurios jų paprastai aptinkamos aukštesnių segmentų automobiliuose“, – akcentavo J. Neftas.
Tarptautinė sėkmė
„Škoda Scala“ interjeras (gamintojo nuotr.)
Abu modeliai Čekijos gamintojui per ketverius metus leido pritraukti daug naujų klientų. Išraiškingos išvaizdos praktiškas hečbekas su gausia standartine įranga „Scala“ pakeitė klasės etaloną dėl markei būdingo erdvaus salono ir talpios bagažinės. Nuo gamybos pradžios 2019-aisiais 57 pasaulio šalyse parduota 230 tūkst. šio modelio vienetų.
Keletu mėnesiu vėliau nei „Scala“ į klestintį miesto visureigių segmentą įsiveržęs „Kamiq“ išsiskiria geresniu matomumu bei didesne prošvaisa. Šios savybės puikiai dera su kompaktiško automobilio judrumu ir patogiu valdymu. 2021 ir 2022 m. jis aplenkė didžiuosius brolius „Kodiaq“ bei „Karoq“ ir tapo geriausiai parduodamu markės visureigiu. Iš viso 60 rinkų visame pasaulyje jau rieda daugiau nei 351 tūkst. „Kamiq“ automobilių.
Atnaujinti modeliai ne tik išsiskiria gausesne įranga, bet ir traukia akį paryškintais dizaino elementais. Štai „Scala“ išvaizda tapo dar dinamiškesnė dėl plonesnių, iki pat radiatoriaus grotelių besitęsiančių priekinių žibintų, naudo dizaino buferio ir išryškintų oro įsiurbimo angų. Galiniai automobilio žibintai pasižymi nauja, rafinuotesne šviesų grafika.
„Kamiq“ tapo įsimintinesnis dėl išryškintų visureigiams būdingų detalių. Viršutinis automobiliui būdingų atskirtų dienos žibintų elementas dabar yra dar plonesnis ir išraiškingesnis, o radiatoriaus grotelės tapo didesnės ir statesnės.
Tvariau ir našiau
„Škoda Kamiq“ (gamintojo nuotr.)
Abiejuose Mlada Boleslavo mieste gaminamuose modeliuose pritaikyta daugiau tvarių sprendimų. Pavyzdžiui, stiklo apiplovimo skysčio bakeliai ir ratų arkų apsaugos gaminamos iš perdirbto plastiko. Salone natūralūs augaliniai pluoštai iš kanapių ir kenafo naudojami durelių apdailos plokštėse ir lubų apmušaluose. Be to, gaminant salono apmušalus, grindų dangą ir kilimėlius pasitelkti perdirbti audiniai.
Variklių gamą sudaro trys modernūs „evo2“ kartos TSI agregatai. Bazinėse versijose montuojami 1 litro darbinio tūrio trijų cilindrų 70 kW (95 AG) galios motorai ir 5 pavarų mechaninės greičių dėžės. Galingesnis 1 litro 85 kW (115 AG) variklis gali būti derinamas su 6 pavarų mechanine greičių dėže arba 7 laipsnių automatine DSG transmisija.
Su šiomis pavarų dėžėmis derinamas ir galingiausiasis 110 kW (150 AG) keturių cilindrų 1,5 litro darbinio tūrio variklis. Jame įdiegta automatinė cilindrų atjungimo funkcija gali atjungti du vidurinius cilindrus, kai jų galia nereikalinga. Vairuotojas šių perjungimų beveik nejaučia, o taip sutaupoma degalų.
Papildomai užsakius, abiejuose modeliuose gali būti montuojama tvirtesnė pakaba („Scala“ modelyje – su 15 mm aukštesne prošvaisa) ir sportinė važiuoklės kontrolės sistema, leidžianti nustatyti amortizatorių darbą dviem režimais („Scala“ prošvaisa tuomet bus žemesnė 15 mm, o „Kamiq“ – 10 mm).
Išplėstas saugumo paketas
„Škoda Kamiq“ interjeras (gamintojo nuotr.)
Atnaujintuose „Kamiq“ ir „Scala“ modeliuose, kaip ir visose „Škoda“ transporto priemonėse, diegiama daug pagalbinių sistemų, dalis jų dažniau siejamos su aukštesniu automobilių segmentu. Gamintojai sustiprino abiejų gaminių aktyviojo ir pasyviojo saugumo lygį.
Štai Europos Sąjungoje parduodamuose modeliuose jau standartinėje įrangoje įdiegta pėsčiuosius priešais automobilį atpažįstanti „Front Assist“ sistema, taip pat eismo juostos laikymosi pagalba bei eismo ženklų atpažinimo funkcija. Ištikus nelaimei, keleivius saugo iki 9 saugos oro pagalvių.
Pertvarkytas asortimentas
Pertvarkius asortimentą, „Scala“ ir „Kamiq“ modeliai pasižymi šiuolaikinės gyvenamosios aplinkos padiktuotais apdailos elementais, intriguojančiais spalvų ir medžiagų deriniais. Anksčiau jie buvo naudojami tik visiškai elektrinėje „Enyaq“ šeimoje.
Naujuosiuose automobiliuose iš viso galimi šeši apdailos variantai. Be to, siūlomi papildomi skirtingų kategorijų įrangos paketai ir keletas individualių derinių.
Tarp įrangos variantų išsiskiria „Monte Carlo“, skirtas „Škoda“ sėkmei žymiajame Monte Karlo ralyje pažymėti. Šis įrangos lygis tradiciškai atpažįstamas dėl juodų akcentų ir anglies pluošto bei odos apdailos salone.
Tik „Škoda“ automobiliuose aptinkamos programos „Simply Clever“ detalių asortimentą papildė atskirai užsakomo elektra valdomo bagažinės dangčio berankio atidarymo funkcija.