Naujasis „Toyota GR Yaris“ oficialiai debiutavo 2024-ųjų Tokijo automobilių parodoje sausio 12–14 dienomis, o Lietuvoje pirmieji automobiliai pasirodys jau šių metų rudenį. Technologiniais, dizaino ir konstrukciniais patobulinimais pasižymintis karštasis hečbekas užtikrins dar malonesnių vairavimo pojūčių.
Tarp svarbiausių patobulinimų gamintojai išskiria turbininio trijų cilindrų variklio evoliuciją: jis turi dar daugiau galios ir išvysto dar didesnį sukimo momentą. Taip pat naujajame modelyje sumontuota visiškai nauja aštuonių laipsnių „GAZOO Racing“ tiesioginė automatinė pavarų dėžė. Ši transmisija leis dar greičiau perjunginėti pavaras, kaip lenktyniniuose automobiliuose.
Be to, buvo dar labiau sustiprinta specialiai šiam modeliui sukurta „GR Yaris“ važiuoklė, o salone buvo optimizuotas valdymo prietaisų išdėstymas ir vairuotojo sėdimoji padėtis, kad sportinio automobilio pojūtis būtų autentiškesnis tiek važiuojant kelyje, tiek varžantis lenktynėse.
Sureguliavus pakabą, t. y. pakoregavus spyruoklių suspaudimo laipsnį ir sustiprinus priekinius amortizatorius, pagerėjo automobilio valdymo savybės ir padidėjo atsparumas didelėms apkrovoms.
Daugiau galios, sukimo momento ir kontrolės
Vos pasirodžius pirmiesiems „GR Yaris“, juose montuojamas turbobenzininis galios agregatas buvo galingiausias pasaulyje trijų cilindrų variklis. Tačiau dabar jis tapo dar galingesnis: gamintojams pavyko pridėti papildomų 19 AG ir paslinkti maksimalaus sukimo momento kartelę papildomais 30 Nm. Tad dabar sportiškojo modelio jėgainė išvysto 280 AG ir 390 Nm.
Padidinę variklio galią, gamintojai ėmėsi didinti jo patvarumą. Lenktynių trasa ir ralio varžybos tapo bandomaisiais poligonais – čia naujasis variklis buvo tikrinamas maksimaliomis apkrovomis. Išbandymais realiomis sąlygomis jam tapo Japonijos ralio čempionatas ir šios šalies ištvermės lenktynių serija.
Naujasis modelis bus siūlomas vienintelės „Circuit“ specifikacijos. Į ją įeina didelėms apkrovoms skirto variklio aušinimo paketas. Automobilyje sumontuotas naujas antrinis radiatorius suteiks didesnį pasitikėjimą važiuojant visa galia, taip pat jame bus įrengta modifikuota oro įsiurbimo anga ir apipurškiamasis tarpinis oro aušintuvas.
Naujoji „GAZOO Racing“ automatinė pavarų dėžė
Viena didžiausių „GR Yaris“ naujovių tapo visiškai nauja aštuonių laipsnių „GAZOO Racing“ tiesioginė automatinė pavarų dėžė. Ši transmisija gali būti užsakoma papildomai, o bazinėje įrangoje montuojama šešių laipsnių mechaninė pavarų dėžė.
Kurdama naująją transmisiją, „Toyota“ didžiausią dėmesį sutelkė į pavarų perjungimo algoritmus: nuo šiol aukštesnes pavaras bus galima greičiau perjungti į žemesnes. Pasirinkęs automatinę transmisiją, vairuotojas daugiau dėmesio galės skirti vairavimui ir automobilio pedalų valdymui.
Įprastai pavarų perjungimas priklauso nuo automobilio elgsenos skirtingomis sąlygomis: pavyzdžiui, lėtėjimo pagreičio ir momentinio greičio. O naujosios pavarų dėžės programinė įranga sureguliuota taip, kad suprastų ir vairuotojui būdingą vairavimo manierą: kaip agresyviai jis spaudo stabdžius ir akceleratorių. Transmisija iš anksto numato, kada perjungti pavarą, o žaibiškas jos parinkimas atitinka vairuotojo ketinimus ir primena profesionalių vairuotojų elgesį.
Atliekant bandymus trasose, naujoji sistema įrodė savo vertę ir padėjo pasiekti greitesnį nei automobilių su mechanine pavarų dėže rato įveikimo laiką. Valdymo efektyvumą padidina jau standartinėje įrangoje abiejose ašyse įrengti „Torsen“ riboto slydimo diferencialai.
Lenktynių įkvėptas salonas
Siekiant sukurti autentišką sportiškumo pojūtį, „GR Yaris“ viduje taip pat atlikta reikšmingų pakeitimų. Salono dizainas įkūnija principą „svarbiausias čia – vairuotojas“.
Vairuotojo matymo laukas pagerėjo konstruktoriams 50 mm nuleidus viršutinį prietaisų skydelio kraštą, pakeitus galinio vaizdo veidrodėlio padėtį ir palenkus valdiklių bloką 15 laipsnių vairuotojo link.
Naujas 12,3 colio įstrižainės visiškai skaitmeninis prietaisų skydelis turi du išdėstymo režimus: įprastą ir sportinį. Pastarajame pateikiami lenktynių režimui aktualūs rodmenys. Šio ekrano dizaine nėra jokių perteklinių detalių, jo grafika raiški, todėl visą informaciją galima akimirksniu pamatyti ir suprasti.
Versijose su automatine transmisija rodoma pavarų dėžės tepalo temperatūra ir garsinį signalą papildantis vaizdinis perspėjimas, kai yra per aukšti variklio sūkiai, kad būtų galima perjungti žemesnę pavarą.
Mėginant užtikrinti patogų valdymą, optimizuota vairuotojo sėdimoji padėtis. Jo sėdynė nuleista 25 mm ir atitinkamai sureguliuotas vairas.
Išorės patobulinimai
„GR Yaris“ išorės pakeitimai taip pat toli gražu nėra paprasti kosmetiniai patobulinimai. Automobilio priekyje sumontuotas naujas plieninis apatinės radiatoriaus dalies tinklelis. Jis optimizuotas siekiant geriausio storio, tvirtumo ir svorio balanso. Šoninėse grotelėse įtaisytos didesnės angos, o apatinė buferio dalis turi naują atidalinimo sprendimą, todėl ją lengviau ir pigiau remontuoti ar pakeisti.
Bandant sumažinti pažeidimų tikimybę, rūko ir atbulinės eigos žibintai buvo perkelti iš apatinio buferio ir integruoti į galinius kombinuotus žibintus. Aukštai sumontuotas stabdžių žibintas atitinkamai buvo perkeltas iš galinio oro aptako žemyn, į bagažinės dangtį, kad visi galiniai žibintai būtų panašiame aukštyje ir būtų aiškiai regimi važiuojantiesiems iš paskos. Perkėlus stabdžių žibintą, tapo lengviau pakeisti arba pritaikyti naują oro aptaką.
Firminių „GR Yaris“ spalvų „Emotional Red 2“, „Preciuos Black“ ir „Pure White/Platinum Pearl White“ paletę papildė naujas atspalvis – „Deep Metal Grey“. Visos šios spalvos yra būdingos „Toyota GAZOO Racing“ modeliams.