Trečios kartos sedanas debiutuoja trimis naujomis modifikacijomis – „Panamera“, „Panamera 4“ ir „Panamera Turbo E-Hybrid“, kuri bus varoma galingesne jėgaine su atnaujinta pakabos sistema ir taps dinamiškiausiu sedanu savo segmente.
Galingesnė variklių gama
Naujos kartos „Panamera“ modeliams „Porsche“ gamintojas sukūrė keturis efektyvius „E-Hybrid“ jėgos agregatus, pasižyminčius dar didesniu našumu, darbiniu diapazonu ir efektyvumu. Jo širdis – iš esmės atnaujintas keturių litrų V8 turbo variklis su naujai sukurtu elektros varikliu, kurio galia siekia iki 140 kW (190 AG), o kartu sukuria net 500 kW (680 AG) sistemos galią bei pasiekia įspūdingą sukimosi momentą – 930 Nm.
„Panamera Turbo E-Hybrid“ nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėja per 3,2 sekundes, jos maksimalus greitis siekia 315 km/h, o 91 kilometro atstumą galima įveikti naudojant tik elektros energiją. Automobilio baterijos talpa sieks 25,9 kWh, kurią pilnai įkrauti, naujo 11 kW galios integruoto kroviklio pagalba bus galima per 2 val. ir 39 min.
Tuo tarpu „Panamera“ ir „Panamera 4“ modelius vairuotojai taip pat galės rinktis ir su optimizuotu 2,9 l V6 turbiniu varikliu, kuris bus 17 kW (23 AG) ir 50 Nm galingesnis nei pirmtakas. Su atnaujintu varikliu nauji modeliai išvysto iki 260 kW (353 AG) ir pasiekia 500 Nm sukimosi momentą. Tai dar labiau sutrumpina „Panamera“ sprintą – nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėjant per 5,2 sek. ir padidina didžiausią galimą jo greitį iki 272 km/h. Visais keturiais ratais varoma naujoji „Panamera 4“ 100 km/h pasieks vos per 4,8 sek., o maksimalus jo greitis – 270 km/h.
Pažangiausios pakabos sistemos
„Porsche centro Vilnius” atstovų teigimu, standartinė „Panamera“ modelių versija debiutuoja su montuojama dviejų kamerų ir dviejų vožtuvų technologijos pneumatine pakaba, turinčią „Porsche Active Suspension Management“ (PASM) funkciją, pagerinančia vairavimo tikslumą ir našumą, kuri sumažina nereikalingus kėbulo judesius dinamiškose vairavimo situacijose.
Tuo tarpu „Panamera E-Hybdrid“ modelius bus galima rinktis ir su įdiegta naujoviška „Porsche Active Ride“ aktyviąja pakaba.
„Ji pranoksta visas ankstesnes naudotas pakabas, tad užtikrina precedento neturintį diapazoną tarp vairavimo komforto ir dinamikos“, – pasakoja R. Klimavičiūtė.
To pagrindas – naujai sukurti aktyvūs amortizatoriai bei dviejų vožtuvų technologija, prijungta prie elektra valdomo hidraulinio siurblio, leidžiančio atsverti ir kompensuoti atsirandančias jėgas, esant įvairioms važiavimo situacijoms.
Prabanga ir sportiškumas – tiek išoriniame, tiek vidiniame interjere
Trečios kartos „Panamera“ automobiliai išlaiko modeliui būdingas linijas ir proporcijas. Atnaujinta sedano išvaizda sukuria dar didesnę sportiškumo atmosferą, šoninė langų linija išryškina keturių durų sportinio automobilio charakterį, o išoriniai galinio lango kraštai, prigludę prie kėbulo kontūro, sukuria harmoningas linijas automobilio gale.
Visuose „Panamera“ modeliuose montuojami standartiniai „Matrix LED“ priekiniai žibintai, papildomai klientai galės įsigyti didelės raiškos „HD Matrix LED“ apšvietimo sistemą su daugiau 32 000 pikselių viename žibinte. Šie žibintai kelio dangą gali apšviesti iki 600 metrų. Gamintojas taip pat siūlo ir visiškai naujas apšvietimo funkcijas kaip, pavyzdžiui, specialios juostos, kuria važiuojama, geresnis apšvietimas
Tuo tarpu „Panamera Turbo E-Hybrid“ versija dar labiau sustiprina modelių, žymimų „Turbo“ ženklu, segmentą. Atnaujintas automobilis išoriškai pasižymi išskirtine galine juosta su dažytomis difuzoriaus plokštėmis ir unikalia kėbulo spalvos priekine juosta, taip pat chromuotais tamsios bronzos išmetimo sistemos antgaliais bei pasirenkamais centrinio užrakto ratais.
Išskirtinė „Turbo“ spalva „Turbonite“ naudojama kaip kontrastas ant šoninių langų juostelių. Modelis papuoštas „Turbo“ logotipu tiek ant bagažinės, variklio dangčių, tiek ant ratų bei vairo. Interjere „Turbonite“ spalva derinama su anglies elementais, taip dar labiau išryškinant automobilio sportišką atmosferą.
Inovatyviausių technologijų sprendimai
„Porsche Driver Experience“ salono koncepcija pasižymi idealia pusiausvyra tarp skaitmeninių ir analoginių valdymo elementų – vairuotojai greitai ir patogiai pasieks visas pagrindines automobilio funkcijas, automobiliuose montuojamas specialus jungiklis ant vairo leidžiantis patogiai keisti vairavimo režimą. Šalia jo įkomponuota ir automatinės pavarų dėžės perjungimo svirtis.
Vairuotojai naujuose modeliuose galės pasirinkti ir integruotą 10,9 colių keleivio ekraną, kuriame bus galima valdyti informacijos bei pramogų sistemas bei, automobiliui važiuojant, stebėti vaizdo transliacijas. Speciali apsauga užtikrins, kad ekranas nebūtų matomas iš vairuotojo puses.
„Porsche“ taip pat gerokai patobulino naujosios „Panamera“ pagalbinių sistemų asortimentą. Standartinis aktyvaus greičio asistentas nuo šiol sąveikauja su kelio ženklų atpažinimo funkcija, taip neleidžiant automobiliui važiuoti didesniu nei leistinu greičiu.
Vienas inovatyviausių technologijų sprendimų – „Remote Park Assist“ sistema, leidžianti parkuoti automobilį nuotoliniu būdu, vairuotojui nesant automobilyje. Pasirinkus šią funkciją, nuotolinio parkavimo sistema savarankiškai perima automobilio valdymą ir priparkuoja automobilį į galimą vietą.
Modelių kaina prasideda nuo 110,9 tūkst. eurų
Naujųjų „Panamera“ kaina (su standartine įranga) prasideda nuo 110 990 eurų. Tuo tarpu „Panamera 4“ – nuo 114 990 eurų, „Panamera Turbo E-Hybrid“ – nuo 197 911 eurų, naujų modelių pristatymas Europoje prasidės 2024 m. kovo mėn.
„Porsche“ naujuosius „Panamera“ automobilius gamina Leipcigo gamykloje. Čia 2009-2016 metais buvo surenkama ir pirmoji keturių durų sportinio sedano karta. Per pastaruosius kelis mėnesius gamykloje buvo integruotos ir modifikacijos, pritaikytos trečiosios kartos „Panamera“ gamybai.