Elektronika.lt
 2024 m. gruodžio 28 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 - Elektronika namams
 - Buitinė technika
 - Elektronika, technika
 - Biuro technika
 - Fotoaparatai, kameros
 - Kompiuteriai, dalys
 - Kompiuterių periferija
 - Programinė įranga
 - Telefonai, priedai
 - Ryšių sprendimai
 - Navigacijos sprendimai
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Gruodžio 27 d. 17:47
Lietuvos inovacijos 2024-aisiais: informacinių ir ryšių technologijų proveržis bei sustiprėjusi startuolių ekosistema
Gruodžio 27 d. 11:36
Kaip ištaisyti „Universal Clipboard“ problemą „macOS“
Gruodžio 26 d. 11:22
Prenumeratoms – vidutiniškai 700 eurų per metus: kaip jas pagaliau atšaukti?
Gruodžio 25 d. 11:23
Tyrimas atskleidė, kad dėl DI autoriai gali netekti beveik ketvirtadalio pajamų
Gruodžio 24 d. 11:13
Kaip šventiniu laikotarpiu apsipirkti saugiau?
Gruodžio 23 d. 17:33
Mobilieji ir kompiuteriniai žaidimai: būdas kovoti su šventiniu stresu?
Gruodžio 23 d. 11:31
Dirbtinio intelekto sprendimai kibernetiniam saugumui užtikrinti VU Kauno fakultete
Gruodžio 22 d. 11:24
Energetikos sektoriaus laukia pokyčiai – alternatyvų yra, bet ar užteko laiko pasiruošti?
Gruodžio 21 d. 11:33
Kokį elektronikos įrenginį dovanoti, kad jis vėliau neišaugintų elektros sąskaitos?
Gruodžio 20 d. 17:12
KTU mokslininkai sukūrė nanolazerį – sidabro nanokubus panaudojo šviesos generavimui
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
 Produktų apžvalgos » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Naujų automobilių kontrolės sistemos: geriau fiziniai mygtukai ar lietimui jautrus ekranas?

Publikuota: 2023-10-25 11:26
Tematika: Elektronika, technika
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Kiekvienas nuo konvejerio nuriedantis automobilis – judanti technologinė inovacija. Būtent dėl pastarųjų gausos salonas jau nebeapsiriboja tik patogiomis sėdynėmis, maloniu liesti vairu ar gera garso sistema. Tokie elementai, kaip multimedijos ir klimato kontrolės sistemos, skaitmeninis vairuotojo ekranas, saugumo sistemų valdymo įrenginiai ir daugelis kitų, yra modernaus automobilio sudedamosios dalys. Bet kaip su jų pagalba užtikrinti optimalų inovatyvumo ir komforto balansą?

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Šiuolaikiniai nauji automobiliai nebėra tik įprastos transporto priemonės. Kiekvienas nuo konvejerio nuriedantis modelis – judanti technologinė inovacija. Būtent dėl pastarųjų gausos salonas jau nebeapsiriboja tik patogiomis sėdynėmis, maloniu liesti vairu ar gera garso sistema. Tokie elementai, kaip multimedijos ir klimato kontrolės sistemos, skaitmeninis vairuotojo ekranas, saugumo sistemų valdymo įrenginiai ir daugelis kitų, yra modernaus automobilio sudedamosios dalys. Bet kaip su jų pagalba užtikrinti optimalų inovatyvumo ir komforto balansą?

„Opel Corsa“ interjeras prieš 30 metų (gamintojo nuotr.)
„Opel Corsa“ interjeras prieš 30 metų (gamintojo nuotr.)

Ergonomikos svarba

Salono ergonomikos svarbą nusprendė įrodyti Švedijos žurnalo „Vi Bilagare“ kūrėjai. Jie atliko tyrimą, siekdami nustatyti, kiek laiko užtrunka tuos pačius veiksmus atlikti perjungiant kasdienes funkcijas skirtingose transporto priemonėse.

Bandymuose dalyvavo keliolika lengvųjų automobilių, iš kurių dauguma nauji, gausybę valdiklių iškėlę į jutiklinius ekranus, o vienas – 2005 metų gamybos. Testo rezultatai šiek tiek šokiravo. Kai kurių funkcijų aktyvavimo laikas sename automobilyje buvo net 35 sekundėmis trumpesnis nei moderniame modelyje. Tai – laiko tarpas, per kurį buvo žiūrima ne į kelią.

Savo ruožtu technologiškai pažangių automobilių gamintojai šiuo metu renkasi skirtingas kryptis. Vieni sistemų valdymą perkelia į multimedijos ekraną ir taip sumažina salone esančių fizinių mygtukų kiekį iki minimumo. To puikus pavyzdys – „Volkswagen“ gamintojas, kurio ID serijos elektriniuose automobiliuose beveik visos funkcijos valdomos ekrane.

Tuo metu kiti tobulina valdymo balsu funkciją. Transporto rinkos ekspertas ir automobilių apžvalgininkas Justas Lengvinas mano, jog valdymo balsu funkcija galėtų būti taikoma vis dažniau. Tiesa, pašnekovas svarsto, kad tam galbūt dar šiek tiek per anksti.

„Įtariu, kad dar daug vandens nutekės. Visų pirma dėl vairuotojų įpročių, antra – dėl to, kad automobilių gamintojų balsu valdomi įrenginiai atsilieka, tarkime, nuo „Apple“ virtualaus asistento „Siri“, – teigia J. Lengvinas.

Beje, kai kurie gamintojai renkasi tarpinį variantą ir ieško balanso tarp inovatyvių ir tradicinių sprendimų. Vienas puikiausių to pavyzdžių rinkoje yra „Opel“. Pastarojo modeliuose visos dažniausiai naudojamos salono šildymo bei vėsinimo funkcijos valdomos fiziniais mygtukais. Likusios, rečiau naudojamos funkcijos – ekrano meniu.

Pirmūnai

J. Lengvinas, paklaustas apie rinkoje pirmaujančius bei atsiliekančius gamintojus salono ergonomikos atžvilgiu, pabrėžia, kad „Volkswagen“ iki maždaug 2017–2019 metų pasižymėjo bene tobulu balansu tarp jutiklinio ekrano ir mygtukų, tačiau dabar to neliko. Savo ruožtu kaip vieną iš teigiamų pavyzdžių pašnekovas pamini „Mercedes-Benz“.

„Tokie gamintojai kaip „Mercedes“ daug ką perkėlė į ekranus, bet kartu sugebėjo išlaikyti pakankamai patogų funkcijų valdymą“, – įsitikinęs jis.

Automobilių apžvalgininkui antrina ir žurnalo apie automobilius „Auto Bild Lietuva“ redaktorius Vitoldas Milius. Anot jo, paskutiniai „Volkswagen ID“ serijos modeliai pasižymi kiek nepatogiu elementų valdymu, nors prieš tai ergonomika buvo puiki.

„Skirtingi automobiliai turi labai skirtingą kiekį elementų. „Mercedes“ padaryti ergonomiškai patogų saloną yra gerokai sudėtingiau, nes jo gaminiuose yra daugiau funkcijų nei, tarkime, „Dacia“ modeliuose“, – priduria V. Milius.

Visgi nė vienas iš kalbintų transporto rinkos žinovų pro akis nepraleido ir „Opel“. 2022-aisiais pasirodžiusi atnaujinta šio gamintojo multimedijos sistema ir patobulinta salono ergonomika padarė elementų valdymą pastebimai patogesnį. Prisimindamas vairuotą „Opel“, V. Milius visų pirma išskiria patogią klimato kontrolės sistemą.

„Man patinka, kad viskas, kas yra susiję su šildymu, yra valdoma fiziniais mygtukais. Klimato kontrolė, sėdynių, stiklo bei vairo šildymas. Jei norima daugiau šiek tiek rečiau naudojamų funkcijų – tereikia paspausti „home“ mygtuką ekrane“, – dėsto jis.

Sėkmės formulė

Taigi, kokia ta sėkmės formulė? Koks turėtų būti salono valdiklių išdėstymas, kad viską pasiekti būtų patogu, o vairuojant akys būtų kuo trumpiau nukreiptos nuo kelio? Tūkstančius automobilių vairavęs „Auto Bild Lietuva“ žurnalo redaktorius teigia manantis, kad optimalus yra tarpinis variantas.

„Skirtingų valdymo elementų svarba skiriasi. Todėl dalis jų turi būti ant vairo, kita dalis – valdoma fiziniais mygtukais, o rečiausiai naudojamos funkcijos turėtų būti nukeltos į multimedijos ekrano meniu. Fiziniai mygtukai vis dar neabejotinai yra reikalingi“, – kalba V. Milius.

Automobilių apžvalgininkas J. Lengvinas akcentuoja, kad tinkamą valdiklių išdėstymą galima apibūdinti vienu žodžiu – „patogus“. Pašnekovas ima pavyzdį iš naujos kartos „Opel Astra“ modelio, kuriame, jo vertinimu, pasiektas optimalus balansas tarp virtualių ir fizinių valdiklių, o tai leidžia neblaškyti vairuotojo dėmesio.

„Patogus valdymas man yra intuityvus ir paprastas. Jis turi kuo mažiau trukdyti žiūrėti į kelią. Mano manymu, idealus balansas yra kažkur per vidurį. Pagrindinės, kasdien dažniausiai naudojamos funkcijos turi būti pasiekiamos fiziniais valdikliais, o sudėtingesnės ar ne taip dažnai naudojamos gali būti perkeltos į ekraną. Taip įmanoma išlaikyti tiek salono estetiką, tiek ir valdymo ergonomiką, intuityvumą, patogumą“, – reziumuoja jis.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama