„Peugeot“ savo elektromobilių asortimentą papildė visiškai nauju modeliu – SUV fastbeku E-3008. Šis modelis tapo svarbia bendrovės įsipareigojimo nuo 2025-ųjų siūlyti platų elektra varomų automobilių asortimentą dalimi. Prancūzijos įmonė ryžtingai ėmėsi lyderės vaidmens transporto sektoriui pereinant prie ekologiškų ir tvarių sprendimų.
Naujasis E-3008 sukurtas pritaikius „Peugeot“ patirtį tobulinant ir gaminant geriausiai parduodamus automobilius. Jis įkūnija šiuolaikišką dizainą, naujoviškas savybes, pabrėžtiną vairavimo malonumą ir aukštą elektrinį našumą.
Vizijos atspindys
Fastbeko kėbulą turinčių miesto visureigių kategorijoje E-3008 traukia dėmesį savo dizainu. Elegantiškas kėbulas, išsiskirianti išorė ir naujos kartos panoraminis „Peugeot i-Cockpit“ salonas – unikalus išvaizdos ir technologijų derinys. Tačiau vien tuo automobilio kūrėjai neapsiribojo.
Dar labiau į akį krenta įspūdingos elektrinio visureigio galimybės, pavyzdžiui, iki 700 km siekiantis viena įkrova nuvažiuojamas atstumas. Naujoji „Stellantis“ koncerno elektromobilių platforma „STLA Medium“ leidžia optimaliai naudoti energiją, tad elektromobilis yra tinkamas ne tik kasdienėms kelionėms į darbą, bet ir ilgesnėms išvykoms. „Peugeot E-3008“ yra pirmasis modelis, sukurtas ant šios platformos.
„Naujosios kartos E-3008 pristatymas simbolizuoja didelį šuolį „Peugeot“ transformacijų kelionėje, siekiant tapti patraukliu, visiškai elektriniu prekių ženklu, nustatančiu naujus dizaino, vairavimo patogumo ir našumo standartus“, – pabrėžia generalinė direktorė Linda Jackson.
Keičia bestselerį
E-3008 pristatymas žymi svarbią akimirką visai „Peugeot“ bendrovei, kuri gali remtis didžiule iki šiol gaminto „Peugeot 3008“ sėkme. Per septynerius metus gamintojo bestseleris pasiekė 1,3 mln. klientų iš 130 šalių.
Naują skyrių įspūdingoje bendrovės visureigių istorijoje žymintis E-3008 žengia į dienos šviesą su daugybe novatoriškų funkcijų, kurias suteikia „Stellantis“ platforma „STLA Medium“. Ši avangardiška technologinė konstrukcija nustato naujus daugybės parametrų etalonus. Išskirtinės naujo modelio savybės: viena įkrova įveikiamas atstumas, spartus įkrovimo tempas, didesnis vairavimo smagumas, novatoriškos ryšio paslaugos bei funkcijos.
„Naujajame E-3008 siekėme išsaugoti 3008 modelio žavesį ir sustiprinti jo patrauklumą moderniais elementais. Mes dinamišką dizainą ir naujovišką fastbeko siluetą suderinome su optimaliu našumu, – sako Matthiasas Hossannas, „Peugeot“ dizaino direktorius. – Šis modelis autentiškai įkūnija viską, ką reiškia „Peugeot“: įžūlumu, išradingumu ir normų laužymu unikalų mūsų prekių ženklo DNR derinį.“
Naujosios platformos privalumai
Kurdami naująją „STLA Medium“ platformą, gamintojai sukonstravo visiškai naujas priekinę ir galinę ašis, užtikrinančias dinamišką sukibimą su kelio danga. Visa platformos architektūra sustiprina šią savybę, nes joje maksimaliai išnaudotos lengvos ir standžios medžiagos, o automobilio svorio centras tapo žemesnis vieno sluoksnio bateriją idealiai suprojektavus kiek įmanoma žemiau tarp ratų.
Dėl tik elektromobiliams skirtos platformos E-3008 pasižymi rekordine bendrovės modeliams energijos talpa trumpoje ratų bazėje. 2,73 metro atstumą tarp ašių turinčiame E-3008 bus montuojamos iki 98 kWh talpos baterijos.
Naujajame elektromobilyje bus galima rinktis vieną iš trijų galios sistemų. Pirmojoje montuojamas 73 kWh galios akumuliatorius, dviejų varomųjų ratų pavara, 157 kW/210 AG galią pasiekiantis elektros motoras, o viena įkrova nuvažiuojamas atstumas siekia 525 km (laukiama WLTP ciklo patvirtinimo).
Antrojoje įrengta 73 kWh baterija, ant abiejų ašių montuojami du elektros motorai (bendra galia yra 240 kW/320 AG) ir keturi varomieji ratai. Viena įkrova įveikiamas atstumas – 525 km. Trečiojoje, „Long Range“ versijoje, naudojamas 98 kWh akumuliatorius ir 170 kW/230 AG galios motoras. Viena ašimi varomas elektromobilis gali nuvažiuoti iki 700 km.
400 V aukštos įtampos ličio jonų akumuliatorius, kurį sudaro nikelis, manganas ir kobaltas, montuojamas po grindimis. Akumuliatoriaus šilumos valdymui naudojamas cirkuliuojantis aušinimo skystis užtikrina itin greitą įkrovimą, optimalų nuvažiuojamą atstumą ir ilgesnį tarnavimo laiką. Šilumos siurblys padeda keleiviams komfortiškai jaustis bet kokiu oru ir taupyti baterijos energiją.
Sparčiojo įkrovimo tiesioginės srovės stotelėse naujasis E-3008 per „Mode 4“ lizdą gali priimti iki 160 kW galią, todėl jo standartinės baterijos talpą nuo 20 iki 80 proc. galima papildyti per 30 minučių.
Kylanti komforto ir saugumo kartelė
Galima rinktis du E-3008 apdailos lygius: „Allure“ ir GT. Dvispalviai pastarosios versijos automobiliai išsiskirs juodu stogu, „Alcantara“ odos apmušalais, 20 colių skersmens lengvojo lydinio ratlankiais, „Pixel LED“ priekiniais žibintais, elektra valdomu bagažinės dangčiu, šildomomis priekinėmis sėdynėmis ir vairu, indukciniu išmaniųjų įrenginių įkrovikliu, „Peugeot Panoramic i-Cockpit“ salonu su įspūdingu 21 colio įstrižainės ekranu, pritaikomais „i-Toggles“ jungikliais bei nuolat prijungta „i-Connect Advanced“ informacijos ir pramogų sistema.
Atnaujintas, nuo „Peugeot i-Cockpit“ neatsiejamas kompaktiškas vairas išsaugojo šią išskirtinę savybę, be to, buvo modernizuota bei sumažinta jo centrinė dalis: dabar ji „izoliuota“ nuo vairo stipinų, tad sukuria sklandantį efektą, panašų į tą, kurį perteikia panoraminis prietaisų skydelis.
Dar viena ryški E-3008 naujovė yra priekinės sėdynės – jos gali būti su komfortą didinančiomis prisitaikančiomis šoninėmis atramomis. Pirmą kartą „Peugeot“ modelyje šios atramos yra reguliuojamos elektra. Jos leidžia tiksliai prisitaikyti prie keleivio kūno formos. GT apdailos versijoje sėdynės yra vėdinamos ir masažuojamos, taip pat šildomos gale.
Vienas svarbiausių tikslų projektuojant E-3008 buvo sukurti sveiką atmosferą automobilio salone. To siekiant įrengta oro kokybės sistema (AQS). Ji nuolat vertina į saloną patenkančio oro kokybę ir, jeigu reikia, akimirksniu įjungia recirkuliaciją.
Be šių patobulinimų, E-3008 modelyje įdiegta pusiau autonominio vairavimo galimybę suteikianti „Drive Assist Plus“ sistema. Dėl daugybės jutiklių šis aukštųjų technologijų derinys palaiko pusiau automatinį eismo juostos keitimą, ankstyvąsias greičio rekomendacijas ir kitas funkcijas, taip pat „Stop&Go“ funkciją turinčią adaptyviąją pastovaus greičio palaikymo sistemą.
Daugiau versijų
Siekiant galutinai suformuoti asortimentą, naujasis 3008 taip pat bus tiekiamas su elektrifikuotais (hibridiniais ir įkraunamais hibridiniais) jėgos agregatais, atsižvelgiant į konkrečios rinkos poreikius. Viena galios sistema bus skirta tarptautinėms rinkoms. Daugiau informacijos apie kitas galios sistemas bus paskelbta vėliau.
Naujasis E-3008 bus gaminamas Sošo gamykloje Prancūzijoje, o rinkoje pasirodys 2024 m. pavasarį. Ateityje bus elektrifikuoti visi gamintojo automobiliai, tad 2024 m. bus pateikta daugiau informacijos apie didesnį elektrinį SUV – „Peugeot E-5008-.