Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 21 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 - Elektronika namams
 - Buitinė technika
 - Elektronika, technika
 - Biuro technika
 - Fotoaparatai, kameros
 - Kompiuteriai, dalys
 - Kompiuterių periferija
 - Programinė įranga
 - Telefonai, priedai
 - Ryšių sprendimai
 - Navigacijos sprendimai
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 21 d. 20:39
Asfaltas klojamas, o ryšys stringa: kodėl infrastruktūros spragos stabdo skaitmeninę pažangą Lietuvoje?
Lapkričio 21 d. 18:37
Norite kalbėti vokiškai, itališkai ar kiniškai? „Microsoft Teams“ atnaujinimas pavers jus poliglotu
Lapkričio 21 d. 16:45
5 tendencijos 2025-iesiems: žmonės ieško pusiausvyros tarp technologijų ir realybės, vis labiau vertina autentiškumą
Lapkričio 21 d. 14:24
NKSC įspėja apie dažniausias Juodojo penktadienio apgavystes
Lapkričio 21 d. 12:29
Palygino IT ir automobilių gigantus: į akis krenta sudėtinga problema
Lapkričio 21 d. 10:12
Elektronikos prekių pardavimai per Juodąjį penktadienį: taupysime ne tik dėl akcijų
Lapkričio 21 d. 08:20
Ką turime nuveikti šiandien, kad taptume konkurencingesni ateities inovacijų srityje?
Lapkričio 20 d. 20:21
Su vietos trūkumu susiduria daugelis „Gmail“ naudotojų: pateikiame paprastas gudrybes, kurios leis išspręsti opią problemą
Lapkričio 20 d. 17:34
Sukčiai platina netikras nuorodas, prisidengdami Lietuvos prekių ženklais
Lapkričio 20 d. 14:31
Odos vėžio nustatymas naminiams gyvūnams – KTU doktorantė siekia sukurti diagnostinę metodiką pasitelkiant DI
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Produktų apžvalgos » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Elektrifikacija ir sportiški automobiliai: puikus derinys ar žingsnis atgal?

Publikuota: 2023-09-13 08:26
Tematika: Elektronika, technika
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Laikus, kai sportiški automobiliai turėjo milžiniško darbinio tūrio variklius, rijo daug benzino ir garsiai burzgė, greitu metu gali tekti prisiminti su nostalgija. Taršos reikalavimai spaudžia gamintojus mažinti variklius ir elektrifikuotis. Į automobilį žiūrint kaip į transporto priemonę, tokia technologinė pažanga sveikintina, tačiau užkietėję benzingalviai į elektros pavarą žiūri nepatikliai.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Laikus, kai sportiški automobiliai turėjo milžiniško darbinio tūrio variklius, rijo daug benzino ir garsiai burzgė, greitu metu gali tekti prisiminti su nostalgija. Taršos reikalavimai spaudžia gamintojus mažinti variklius ir elektrifikuotis. Į automobilį žiūrint kaip į transporto priemonę, tokia technologinė pažanga sveikintina, tačiau užkietėję benzingalviai į elektros pavarą žiūri nepatikliai. Ar ji gali patenkinti emocijų ištroškusius vairuotojus?

Įkraunamas hibridinis automobilis („Shutterstock“ nuotr.)
Įkraunamas hibridinis automobilis („Shutterstock“ nuotr.)

Vidaus degimo variklių eros pabaiga

Kalbant apie dinamiką, elektros pavara jau įrodė savo pranašumą prieš vidaus degimo variklius akimirksniu pasiekiama maksimalia galia. Elektriniai superautomobiliai, tokie kaip „Rimac Nevera“ ar „Lotus Evija“, greičiu šluosto nosis tradiciniams galingais vidaus degimo varikliais varomiems monstrams. Pastaruosius prie šviesoforo gali pažeminti ir erdvūs kasdieniai elektromobiliai ketveriomis durimis, kaip antai „Tesla Model S Plaid“ ar „Porsche Taycan Turbo S“, įsibėgėjantys iki 100 km/val. greičiau nei per 2,5 sek.

Tačiau kartais sportiškumas ir vairavimo emocijos apibrėžiamos visai ne pagreičiu, o potyriais prie vairo, kuriuos suteikia įsitraukimas, pavarų kaitaliojimas bei garsas. Tą prieš beveik pusšimtį metų įrodė bendrovė „Volkswagen“, pristačiusi pirmosios kartos „Golf GTI“. Šis modelis vairuotojams pademonstravo, kad ir kasdienės kelionės gali būti smagios.

Karštųjų hečbekų rinka iki pat šių dienų kunkuliavo nuo pasirinkimų, tačiau dabar atėjo laikas pokyčiams. Europos Sąjungoje galioja griežti taršos reikalavimai ir kas kelerius metus jie vis griežtėja. Štai dabar automobilių gamintojo visų parduodamų modelių anglies dvideginio vidurkis negali viršyti 95 g/100 km.

Paprastas miesto automobilis su mažu vidaus degimo varikliu dar įstengia pralįsti pro šią adatos skylutę, didesni modeliai tą daro sunkiai, o krosoveriams ir limuzinams tai praktiškai neįmanoma misija. Dėl to į rinką plūsta elektromobiliai ir dingsta galingesni varikliai – juos keičia įvairių tipų hibridinės jėgainės. Sparčiai mažėja ir įperkamų, kasdienių sportiškų modelių arba jie keičiasi.

Didelio ažiotažo susilaukė „Mercedes-Benz“, pristatęs naujausią C klasės AMG modelį. Jame gamintojas V8 variklį pakeitė įkraunamojo hibrido sistema su 2 litrų keturių cilindrų benzininiu motoru.

Kitas vokiečių automobilių kūrėjas „Opel“ atgaivino savo sportiškų modelių GS gamą, tačiau pagal šiandienines tendencijas: sportiškiausi „Opel“ bus vadinami GSe. Raidė „e“ čia reiškia elektrifikaciją, kurios forma – įkraunamieji hibridai.

Bandymas suderinti du pasaulius

Kad varikliai atitiktų taršos normas, automobilių gamintojai privalo į išmetimo sistemą montuoti vis daugiau taršos neutralizavimo komponentų, o tai ją užkemša ir neleidžia vidaus degimo varikliams laisvai kvėpuoti, lėtėja reakcija į akceleratoriaus paspaudimą. Nepaisant didelės galios techniniame lape, varikliui sunkiau didinti sūkius. Visa ši grandinė menkina vairuotojo patiriamą emociją.

„Taršos ribojimai – naujas iššūkis gamintojams. Vairuojant šiandienines transporto priemones, tiek automobilius, tiek motociklus, jaučiasi, jog vidaus degimo varikliai yra vangesni nei anksčiau. Nors jų galia gali būti didelė, važiuojant justi, kad jie yra dusinami ir nekvėpuoja taip, kaip norėtųsi“, – savo pastebėjimais dalijasi naujų automobilių rinkos apžvalgininkas Justas Lengvinas.

Vienas iš būdų, kaip ekologiškai sugrąžinti gyvybingumą sportiškam automobiliui, – elektrifikacija. Elektros motorų išskirtinumas – čia ir dabar akimirksniu pasiekiama maksimali galia ir didžiausias sukimo momentas be jokio uždelsimo. Automobilių gamintojai elektros variklius gali panaudoti momentinei dinamikai sukurti, kol reikiamą slėgį pasieks vidaus degimo variklio turbina ar šis pasieks reikiamus sūkius maksimaliai galiai išgauti.

„Čia yra nemažas rebusas gamintojui: jis turi suprogramuoti visą sistemą taip, kad spaudžiant akceleratorių automobilis važiuotų harmoningai ir vairuotojui visu kūnu nereikėtų jausti, kada dirba elektra, o kada – benzininis variklis“, – komentuoja J. Lengvinas.

Štai prancūzai „Peugeot 508 PSE“ modelyje išbandė naują sportiškumo koncepciją: 1,6 litro keturių cilindrų vidaus degimo variklis ir du elektros motorai pasiekė 370 AG. Šią pasiteisinusią technologiją savo sportiškuose modeliuose ėmė diegti ir „Opel“.

„Astra GSe“ modelis turi tą patį 1,6 litro benzininį variklį, išvystantį 180 AG, ir 110 AG elektrinį motorą. Dirbdami tandemu jie sukuria 225 AG ir sportišką hečbeką iki 100 km/val. gali išginti per 7,5 sek.

Tuo tarpu sportiškas miesto visureigis „Grandland GSe“ turi tokią pačią pavarą, tik su dviem elektros motorais, vienas iš kurių varo galinius ratus. Iki 300 AG padidėjanti bendra galia leidžia visais ratais varomam erdviam ir komfortiškam krosoveriui 100 km/val. greitį pasiekti vos per 6,1 sek.

Naujas pasaulis gali pradžiuginti naujomis galimybėmis

Dar geresne dinamika teoriniame lygmenyje pasižymi elektromobiliai, bet to iki visaverčio emocijų pliūpsnio ne visuomet pakanka.

„Sportiškumo ir gerų emocijų didžia dalimi automobiliui suteikia jo garsas. Dėl jo ir dėl vibracijų organizme vyksta įvairūs procesai, kurie išskiria testosterono ir leidžia pajusti, jog vairuoji ne prietaisą, o kažką su charakteriu. Ir čia reikia pagirti hibridinius modelius, kad jie iš mūsų neatima pilno pojūčio paketo, o jį tiesiog praturtina“, – kalba J. Lengvinas.

Pašnekovas sutinka, kad tikriausiai seni, klasikiniai ugnimi besispjaudantys automobiliai mechaninėmis pavarų dėžėmis be jokių saugumo sistemų tikram benzingalviui suteiks daugiau emocijų, tačiau sako, jog pasaulis juda tolyn ir vienas technologijas keičia kitos. Šiuolaikiniai kasdieniai hibridiniai hečbekai gali aplenkti prieš tris keturis dešimtmečius pagamintus „Ferrari“ tiek dėl galingų motorų, tiek dėl greitai veikiančių pavarų dėžių ir ištobulėjusių važiuoklių.

Hibridiniams automobiliams būdinga ne tik staigesnė dinamika ir greitesnis atsakas į akceleratoriaus komandas neprarandant variklio garso, bet ir gerokai menkesnės degalų sąnaudos. Prireikus jie gali važiuoti tyliai vien tik elektra.

Štai „Astra GSe“ modelyje įmontuota 12,4 kWh talpos iš tinklo įkraunama baterija leidžia vien elektra įveikti iki 63 km. Kombinuotos degalų sąnaudos riedant ramiai vos viršija 1 litrą. Mūsų šalyje tai aktualu dėl ekonomijos, o užsienyje tokie automobiliai yra paklausūs dėl mažų mokesčių.

„Senųjų technologijų nebeliks dėl ribojimų. Pasaulis keičiasi, tad čia reikia ieškoti gerų dalykų. Juk gali sakyti, kad išmanieji telefonai nepatinka, nes mygtukais patogiau rašyti žinutes. Bet prie jų priprantame ir dėl naujų patogumų tiesiog nebenorime atsisakyti“, – metafora pokalbį baigia pašnekovas.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama