Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 24 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 - Elektronika namams
 - Buitinė technika
 - Elektronika, technika
 - Biuro technika
 - Fotoaparatai, kameros
 - Kompiuteriai, dalys
 - Kompiuterių periferija
 - Programinė įranga
 - Telefonai, priedai
 - Ryšių sprendimai
 - Navigacijos sprendimai
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 24 d. 15:39
Interneto greitis: kaip suprasti, kokio iš tikrųjų reikia?
Lapkričio 24 d. 11:39
Lietuvos ekranų tendencijos
Lapkričio 23 d. 15:27
„Garmin“ pristato pirmąjį didelio formato nardymo kompiuterį „Descent X50i“
Lapkričio 23 d. 11:37
Išmani vaikystė: ekspertė apžvelgia, kokius įgūdžius ugdo programavimas, robotika ir dirbtinio intelekto naudojimas
Lapkričio 22 d. 17:37
Svečiai gali „pavaišinti“ virusais: kodėl namuose būtinas „Šlepečių Wi-Fi“?
Lapkričio 22 d. 14:36
Didelei daliai vyresnių žmonių skaitmeninės paslaugos – sunkiai prieinamos
Lapkričio 22 d. 11:21
Medžiodami nuolaidas išlikite budrūs: ekspertas pataria, kaip netapti sukčių auka perkant internetu
Lapkričio 22 d. 08:16
Failų bendrinimo technologijos: kaip jos prisitaiko prie augančių šiuolaikinio žmogaus poreikių?
Lapkričio 21 d. 20:39
Asfaltas klojamas, o ryšys stringa: kodėl infrastruktūros spragos stabdo skaitmeninę pažangą Lietuvoje?
Lapkričio 21 d. 18:37
Norite kalbėti vokiškai, itališkai ar kiniškai? „Microsoft Teams“ atnaujinimas pavers jus poliglotu
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Produktų apžvalgos » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Gyvybes gelbstinčio sprendimo evoliucija: kaip tobulėjo saugos diržai per 50 metų?

Publikuota: 2023-08-23 20:19
Tematika: Elektronika, technika
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Vokietijos įmonė „Opel“ jau penkis dešimtmečius tvirtai laikosi įsipareigojimo didinti automobilių saugumą. Būtent 1973-aisiais šios markės transporto priemonėse saugos diržai tapo standartine įranga. Įstatymai gamintojus įpareigojo rengti saugos diržus tik nuo 1976 metų, tad tokiu žingsniu įmonė vartotojams nedviprasmiškai perdavė žinutę apie norą būti viena iš automobilių saugumo lyderių.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Vokietijos įmonė „Opel“ jau penkis dešimtmečius tvirtai laikosi įsipareigojimo didinti automobilių saugumą. Būtent 1973-aisiais šios markės transporto priemonėse saugos diržai tapo standartine įranga. Įstatymai gamintojus įpareigojo rengti saugos diržus tik nuo 1976 metų, tad tokiu žingsniu įmonė vartotojams nedviprasmiškai perdavė žinutę apie norą būti viena iš automobilių saugumo lyderių.

Ankstyvųjų saugos diržų bandymų įranga (gamintojo nuotr.)
Ankstyvųjų saugos diržų bandymų įranga (gamintojo nuotr.)

Patys pirmieji saugos diržai šios markės automobiliuose imti montuoti dar anksčiau. Nuo 1968 metų „Opel Kadett“, „Admiral“ ir „Diplomat“ modeliuose jie buvo siūlomi kaip pasirenkama įranga priekyje sėdintiems keleiviams apsaugoti. Tai leido gamintojui formuoti strateginį transporto priemonių saugos lyderio įvaizdį.

O dabar naujausiu „Opel“ dėmesio šiai sričiai pavyzdžiu tapo naujoje elektrifikuotoje „Opel Astra“ įdiegta technologija. Elektra varoma „Astra“ versija turi adaptyviai valdomą saugos sistemą. Inovatyvūs jutikliai nustato gresiančio susidūrimo potencialią jėgą ir akimirksniu sureguliuoja saugos diržo įtempimą taip, kad per avariją būtų užtikrinta optimali apsauga.

„Saugos diržas vis dar yra svarbiausias gyvybių gelbėtojas automobilyje“, – nedviprasmiškai teigia „Opel“ pasyviųjų apsaugos sistemų vadovas Peteris Schüßleris. Jo teiginį pagrindžia ir statistika – duomenys rodo, kad daugiau nei pusė avarijas patyrusių žmonių už savo gyvybę skolingi saugos diržams.

Pavyko pakeisti visuomenės nuomonę

Nors dabartinių automobilių be saugos diržų nebeįsivaizduojame, tačiau šio išradimo aušroje jo plėtrą sunkino visuomenės pasipriešinimas. 1976 metais saugos diržai tapo privalomi, bet šis nurodymas buvo sutiktas priešiškai. Tuomet dauguma šiaušėsi prieš prievolę „susisegti“. Dėl klaidingų stereotipų žmonės saugos priemones suvokė kaip kelionės apsunkinimą.

Saugos diržai ankstyvuosiuose „Opel“ modeliuose (gamintojo nuotr.)
Saugos diržai ankstyvuosiuose „Opel“ modeliuose (gamintojo nuotr.)

Vis dėlto, nepaisant dvejonių, įvedus privalomus saugos diržus, keliuose ėmė mažėti žuvusiųjų. Toks aiškiai apčiuopiamas argumentas nutildė bet kokią kritiką ir žmonių sąmonėje tvirtai įrėžė suvokimą apie neginčijamą saugos diržų naudą.

Augant saugos diržų svarbai ir pripažinimui, „Opel“ toliau tobulino savo saugos sistemas. 1986 m. Vokietijos gamintojas sukūrė pirmąjį pasaulyje automobilį, kurio standartinėje įrangoje buvo montuojami reguliuojamo aukščio saugos diržai tiek priekinėse, tiek ir galinėse sėdynėse. Tai buvo „Opel Omega“.

1991-aisiais F kartos „Astra“ modeliuose buvo pristatyti saugos diržų įtempikliai. Vėliau integraliai imtos montuoti saugos oro pagalvės, pradėtos diegti aktyviosios saugos technologijos, kaip antai stabdžių antiblokavimo sistema ir elektroninė stabilumo kontrolė. Šios naujovės įspūdinga apimtimi mažino sužalojimų avarijose riziką ir dar labiau pabrėžė saugos diržų vaidmenį.

21 amžiuje – tolimesnės inovacijos

Atėjus naujajam tūkstantmečiui, „Opel“ automobiliuose imti naudoti saugos diržų jėgos ribotuvai. Šios specializuotos sistemos padeda išvengti vairuotojo ir keleivių kūnų dalių pertempimo per susidūrimus ir užtikrina papildomą saugumą bei komfortą.

Kartu su jau naudojamomis saugos priemonėmis „Opel“ pristatė ir pasislenkančią vairo kolonėlę. Smūgio metu ji šiek tiek pasislenka ir sumažina susižalojimo riziką veikdama kartu su saugos diržais bei oro pagalvėmis.

Pažangiausia naujovė – saugos diržų „stabdžių antiblokavimo sistema“ – viena svarbiausių naujojo elektrinio „Opel Astra“ savybių. Ši sistema leidžia elektroniniu būdu valdyti diržo tempimo jėgą per susidūrimą.

„Opel Astra Electric“ ir susidūrimų bandymų manekenas THOR (gamintojo nuotr.)
„Opel Astra Electric“ ir susidūrimų bandymų manekenas THOR (gamintojo nuotr.)

Ją sukurti inžinieriams pavyko pasitelkus pažangiausią susidūrimų bandymų manekeną-prototipą THOR, kuriame sumontuota daugiau nei 120 jutiklių. Naudodami šį aukštųjų technologijų prikimštą manekeną, tyrėjai gali tiksliau imituoti susidūrimo poveikį žmogaus kūnui ir atitinkamai pritaikyti saugos priemones.

Laukiantys autonomiškumo iššūkiai

Į ateitį žvelgiantys „Opel“ gamintojai jau pradėjo galvoti apie transporto priemonių saugumo priemones, kurias padiktuos automatinio vairavimo era. Pavyzdžiui, nuo 2026 m. saugos reikalavimai bus nustatomi atsižvelgiant į jautresnę pagyvenusių žmonių kaulų struktūrą.

Kadangi ateityje transporto priemonių keleiviai kelionių metu galės sėdėti atsisukę vienas į kitą arba net gulėti, „Opel“ inžinieriai svarsto, kaip saugos diržus integruoti tiesiai į sėdynes, kad būtų optimaliai pasirengta netikėtiems įvykiams.

Per pastaruosius penkis dešimtmečius „Opel“ prekių ženklas smarkiai ištobulino saugos diržus ir daug prisidėjo prie automobilių saugumo. Jis ir toliau uoliai rūpinasi keleivių sauga. Vertinant į ateitį nukreiptą strategiją, galima neabejoti, kad gamintojas ir toliau žengs žingsnius, leisiančius gelbėti ateinančių kartų gyvybes.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama