Lietuvoje buvo pristatytas pirmasis pasaulyje „Super Tourer“ tipo modelis – „Aston Martin DB12“. Jis patraukia žvilgsnius savo skulptūros vertu kėbulu, galingiausiu segmente V8 varikliu ir rankomis kurtu prabangiu salonu. Su vienai dienai atvykusiu „Aston Martin DB12“ iš arti susipažinti galėjo ne tik automobilių entuziastai, bet ir visi neabejingi menui ir grožiui.
O iš arti pamatyti buvo ką. „Aston Martin DB“ serijos automobiliai jau kelis dešimtmečius iš minios išsiskiria savo iš tolo atpažįstamomis priekinėmis grotelėmis ir plastiškomis linijomis. Naujasis DB12 išlaikė šias tradicijas, bet tapo žymiai modernesnis. Tai aiškiai matyti iš naujo tipo LED žibintų, kuriuose dienos šviesų funkciją atlieka daug stačiakampio formos lempučių, kurių iki šiol nebuvo jokiame „Aston Martin“ modelyje.
Inžinierių patvirtintas grožis
Kalbant apie „Aston Martin“ automobilius svarbu suprasti, kad kiekviena dizainerių brėžta linija šiuose automobiliuose turi ir savo techninę paskirtį. Pavyzdžiui, DB12 grotelės yra didžiausios visoje šios serijos istorijoje, nes modelis tuo pačiu yra ir galingiausias. Apie jo galią sužinosite visai netrukus, o dabar pakalbėkime apie grožį detalėse.
Didesnės grotelės leido sumontuoti papildomą aušinimo sistemą, kuri galėtu susidoroti su galingiausiu šiame segmente V8 varikliu. „Aston Martin“ atskleidžia, kad DB12 modelis turi perpus didesnį įsiurbimo ir aušinimo angų plotą. Ant išraiškingos formos variklio dangčio galima pamatyti dvi angas, kurios automobiliui suteikia sportiškumo ir gali atrodyti kaip dizaino detalė. Tačiau jos sumontuotos tiesiai virš automobilio turbinų, kad įkaitęs oras išeitų iš variklio skyriaus nevaržomai.
Modernus interjeras
Toks grožio ir funkcijos derinys neturėtų stebinti „Aston Martin“ fanų, bet to negalima pasakyti apie DB12 permainas viduje. Interjere vyrauja tiesios linijos, plati centrinė konsolė, fiziniai ir jutikliniai klavišai bei ryškūs ekranai. Naujos formos taip pat praneša dar vieną unikalų dalyką šiame modelyje – čia veikia pirmąkart „Aston Martin“ sukurta informacinė ir medijos sistema.
Prie futuristiškos atmosferos stipriausiai salone prisideda iki šiol DB serijoje nematytos sėdynės. Jų rėmas ir forma pagaminta iš anglies pluošto, o tose vietose, kur remiasi vairuotojo ar keleivio kūnas, yra sumontuotos odinės pagalvėlės. Panašaus dizaino sėdynes buvo galima pamatyti „Aston Martin“ hiperautomobilyje „Valkyrie“. Ir jei skaitėte atidžiai, turėjote suprasti, kad toks sėdynių dizainas leidžia mažinti bendrą automobilio svorį, tiksliai prilaiko vairuotoją ir, be jokios abejonės, atrodo įspūdingai.
Kai GT neužtenka
Iki šiol DB serijos automobiliai buvo laikomi „Grand Tourer“ segmento modeliais, tačiau naujajame modelyje pokyčiai tokie stiprūs, kad „Aston Martin“ jam skyrė „Super Tourer“ pavadinimą. Tai yra automobiliai, su kuriais malonu leistis į ilgas, patogias ir labai greitas keliones.
„Aston Martin DB12“ turi elektra valdomą galinį diferencialą, kuris gali akimirksniu užsirakinti ir atsirakinti, todėl jo vairuotojas gali vieną akimirką mėgautis komfortišku vairavimu, o pasirinkęs sportinį režimą, greitai ir preciziškai važiuoti posūkiuose. Tokio tipo komponentas DB serijos modeliuose yra montuojamas pirmąkart.
Tuo tarpu prie kelionės komforto stipriausiai prisidės naujos kartus išmanūs amortizatoriai. Jie pasižymi penkiskart platesniu veikimo diapazonu nei ankstesniame modelyje, todėl turi daugiau laisvės prisitaikyti prie vairuotojo norų ir neatpažįstamai pakeisti DB12 charakterį.
Pavyzdžiui, GT režime jis sugeria kelio nelygumus ir pasižymi komfortu posūkiuose. Tačiau viskas pasikeičia sportiniuose režimuose, kai DB12 važiuoklė sukietėja, reakcija pagreitėja ir priverčia vairuotoją kito posūkio laukti su nekantrumu.
1,2,3… ir jau 100 km per valandą
Pakalbėkime apie „Aston Martin DB12“ galią. Jei trumpai – jis yra 34 proc. galingesnis nei jo pirmtakas DB11. Savo klasėje DB12 gali pasigirti galingiausiu 4 litrų V8 varikliu, sukurtu rankomis ir patobulintu „Aston Martin“ inžinierių.
Jie čia sumontavo didesnes turbinas, patobulino vožtuvų velenėlius, optimizavo suspaudimo laipsnį cilindruose ir pagerino aušinimo sistemą. Rezultatas – 680 AG ir maksimalus 800 Nm sukimo momentas, kuris leidžia prabangiam kupe įsibėgėti iki 100 km/val. per 3,6 sekundės, o didžiausias jo išvystomas greitis – 325 km/val.
Kol kas tai buvo viena atviriausių „Aston Martin“ premjerų Lietuvoje, į kurią buvo kviečiami visi, o negalėję to padaryti, turėjo galimybę stebėti tiesioginę transliaciją. Tuo tarpu gamintojas skelbia, kad pirmieji modeliai klientus pasieks trečiąjį šių metų ketvirtį.