Nuo pat bendrovės įkūrimo 1989-aisiais, „Lexus“ nuolat tobulino prabangos sampratą ir iš naujo apibrėžė automobilio nuosavybės sąvoką. Jos triūso rezultatas buvo pristatytas visam pasauliui – debiutavo naujasis „Lexus LBX“ modelis.
Visiškai naujas hibridinis elektrinis LBX yra mažiausias „Lexus“ gamos automobilis, tačiau jis visapusiškai nusipelno garbingos vietos technologiškai pažangiausių japoniškų modelių gretose.
LBX raidės žymi anglišką pavadinimą „Lexus Breakthrough Crossover“ (liet. „Lexus“ proveržio krosoveris). Kompaktiškasis miesto visureigis išplės Japonijos prekių ženklo pasiūlą naujame segmente. Jame įkūnytos šiuolaikinės dizaino ir technologijų idėjos, išlaikant gamintojui būdingą virtuozišką meistriškumą ir „Omotenashi“ svetingumą.
Šis modelis padės sustiprinti gamintojui savo pozicijas Europoje ir turėtų tapti įmonės permainų šiame kontinente šaukliu. Pirmą kartą automobilis buvo kuriamas atsižvelgiant būtent į šio regiono vairuotojų poreikius. Pavadinimas iš trijų raidžių taip pat yra reikšmingas – anksčiau tokiu išskirtinumu pasižymėjo tik LFA superautomobilis.
Pildydami nusistovėjusią „Lexus“ SUV modelių gamą, gamintojai tuo pačiu nusitaikė į jaunesnę auditoriją ir į tuos vairuotojus, kurie anksčiau nesvarstė apie šio prekių ženklo modelių pirkimą.
„Išsikėlėme tikslą mesti iššūkį įprastai prabangaus automobilio koncepcijai. Mes nuodugniai siekėme pasiūlyti vairavimo patirtį, leidžiančią užmegzti dialogą tarp vairuotojo ir rafinuoto dizaino automobilio“, – paaiškino vyriausiasis projekto inžinierius Kunihiko Endoh.
LBX bus pradėtas gaminti 2023 m. pabaigoje. Prekyba Europos ir kai kuriose kitose pasaulio rinkose prasidės 2024-ųjų pradžioje.
Naujoji platforma
LBX yra 4 190 mm ilgio, 1 825 mm pločio ir 1 545 mm aukščio automobilis, o jo ratų bazė sudaro 2 580 mm. Tai pirmasis „Lexus“ modelis, sukurtas naudojant gamintojo GA-B mažų automobilių globalios architektūros variantą.
Jis sukonstruotas taip, kad atitiktų „Lexus“ reikalavimus, todėl pagrindiniai LBX pranašumai – žemas svorio centras, plačios tarpvėžės, trumpos iškyšos ir itin tvirtas kėbulas. Šios automobilio savybės – vairavimo smagumo pagrindas.
Naujos kartos hibridinė pavara
Oficialiai debiutavo naujasis „Lexus LBX“
LBX modelį varo naujos kartos savaime įsikraunanti „Lexus“ hibridinė elektrinė galios sistema su kompaktišku ir lengvu 1,5 litro darbinio tūrio trijų cilindrų vidaus degimo varikliu. Pagrindiniai hibridinės sistemos komponentai, įskaitant transmisiją ir galios valdymo bloką, buvo iš esmės perdaryti, siekiant pagerinti našumą, sumažinti energijos nuostolius, sutaupyti svorio ir sumažinti dydį.
Taip pat įdiegta nauja didesnio energinio pratakumo, didelės išeities galios, bipolinė nikelio-metalo hidridų (NiMH) baterija. Ji suteikia papildomą elektros variklio palaikymą greitėjant ir pailgina automobilio važiavimą vien elektros režimu.
Technologijų pažanga leido „Lexus“ siekti didesnio našumo. Maksimali hibridinės galios sistemos galia yra 100 kW / 136 AG, o didžiausias sukimo momentas – 185 Nm.
Variklio šiluminis efektyvumas yra vienas įspūdingiausių pasaulyje. Jį užtikrina greitojo degimo technologija ir konstrukcijos ypatybės, kaip antai tiesios įsiurbimo angos ir lazeriu tekinti įsiurbimo vožtuvų dėklai. Kitos vertos paminėti savybės: itin lengvi stūmokliai, sukurti veikti esant aukštiems sūkiams, ir elektronikos kontroliuojama kintamo veikimo laiko pažangi vožtuvų darbo sistema.
LBX visureigyje įrengta autentiška „Lexus E-Four“ visų ratų pavara. Ji naudoja papildomą, ant galinės ašies sumontuotą elektros variklį. Įsibėgėjant, važiuojant posūkiuose ar ant prasto sukibimo paviršiaus, sistema automatiškai nukreipia varomąją jėgą į galinius ratus, padeda išlaikyti automobilio stabilumą ir išsaugoti vairuotojo pasitikėjimą.
Vairuotojo vieta yra Japonijos gamintojo „Tazuna“ koncepcijos, pirmą kartą pristatytos vidutinio dydžio visureigiuose NX, interpretacija. Pagrindiniai valdikliai ir informacijos šaltiniai išdėstyti šalia vairuotojo, todėl juos galima valdyti ar matyti lengvais rankos ar akių judesiais.
Tai padeda vairuotojui sutelkti dėmesį į kelią ir kuo mažiau blaškytis. Vairo padėtis ir kampas buvo tiksliai apskaičiuoti, kad vairuotojas jaustų malonumą laikyti ir sukti vairą.
Šiame modelyje „Tazuna“ koncepcija dar labiau ištobulinta – pirmą kartą „Lexus“ modeliuose įdiegtas 12,3 colio įstrižainės visiškai skaitmeninis prietaisų skydelis. Skaitiklių ir duomenų pateikimo išdėstymas keičiasi pagal pasirinktą važiavimo režimą ir gali būti pritaikyti pagal individualius pageidavimus. Taip pat galima užsakyti papildomai montuojamą projekcinį ekraną.
Skirtingos atmosferos
Debiutuojantis „Lexus“ modelis LBX atveria vairuotojams naujas galimybes geriau pritaikyti automobilį savo poreikiams ir gyvenimo būdui.
Be standartinės įrangos, siūloma rinktis iš keturių skirtingą atmosferą automobilyje sukuriančių modifikacijų: „Elegant“ ir „Relax“ būdingas rafinuotumas, o „Emotion“ bei „Cool“ pasižymi sportiškesniu, dinamiškesniu charakteriu. Kiekviena versija buvo sukurta atsižvelgiant į skirtingą vairuotojų tipą.
„Emotion“ ir „Cool“ modeliai traukia akį dvispalviu dažymu ir 18 colių šlifuotais lengvojo lydinio ratlankiais. „Elegant“ ir „Relax“ versijos išsiskiria vienspalve apdaila ir blizgiais 18 colių ratais.
Saugumas ir pagalba vairuotojams
LBX įdiegta plačią saugumo ir pagalbos vairuotojui funkcijų aprėptį turinti „Lexus Safety System+“ sistema. Joje įdiegta daugybė apie pavojus iš anksto perspėjančių funkcijų. Ištikus pavojui, jos automatiškai aktyvuoja vairavimo, stabdymo ir važiavimo jėgų valdymą ir padeda išvengti susidūrimo arba sušvelninti jo pasekmes.
Tarp svarbiausių technologijų – priešavarinė sistema su pasukimo sankryžoje pagalbininku, dinaminė pastovaus greičio palaikymo sistema, eismo juostos sekimo arba kelio juostos laikymosi pagalba ir eismo ženklų pagalba.
Papildomai vairuotojams pagelbės didesnį saugumą ir saugesnį manevravimą užtikrinančios technologijos: elektroninė durų atrakinimo sistema, padedanti keleiviams saugiai išlipti iš automobilio, vairuotojo nuovargio stebėjimo funkcija bei išmanieji parkavimo jutikliai su automatinio stabdymo ir įspėjimo apie skersinį eismą judant atbuline eiga funkcija.
Preliminari naujojo modelio kaina prasideda nuo 36 500 Eur ir gali keistis.