Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 24 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 - Elektronika namams
 - Buitinė technika
 - Elektronika, technika
 - Biuro technika
 - Fotoaparatai, kameros
 - Kompiuteriai, dalys
 - Kompiuterių periferija
 - Programinė įranga
 - Telefonai, priedai
 - Ryšių sprendimai
 - Navigacijos sprendimai
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 24 d. 15:39
Interneto greitis: Kaip suprasti, kokio iš tikrųjų reikia?
Lapkričio 24 d. 11:39
Lietuvos ekranų tendencijos
Lapkričio 23 d. 15:27
„Garmin“ pristato pirmąjį didelio formato nardymo kompiuterį „Descent X50i“
Lapkričio 23 d. 11:37
Išmani vaikystė: ekspertė apžvelgia, kokius įgūdžius ugdo programavimas, robotika ir dirbtinio intelekto naudojimas
Lapkričio 22 d. 17:37
Svečiai gali „pavaišinti“ virusais: kodėl namuose būtinas „Šlepečių Wi-Fi“?
Lapkričio 22 d. 14:36
Didelei daliai vyresnių žmonių skaitmeninės paslaugos – sunkiai prieinamos
Lapkričio 22 d. 11:21
Medžiodami nuolaidas išlikite budrūs: ekspertas pataria, kaip netapti sukčių auka perkant internetu
Lapkričio 22 d. 08:16
Failų bendrinimo technologijos: kaip jos prisitaiko prie augančių šiuolaikinio žmogaus poreikių?
Lapkričio 21 d. 20:39
Asfaltas klojamas, o ryšys stringa: kodėl infrastruktūros spragos stabdo skaitmeninę pažangą Lietuvoje?
Lapkričio 21 d. 18:37
Norite kalbėti vokiškai, itališkai ar kiniškai? „Microsoft Teams“ atnaujinimas pavers jus poliglotu
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Produktų apžvalgos » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Sukūrė tokį automobilį, koks buvo tiesiog neįmanomas: kas tai yra monstras „Valkyrie“

Publikuota: 2023-04-30 13:25
Tematika: Elektronika, technika
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Norint perkelti F1 bolidų dinamiką į keliams skirtus automobilius, vien galingo variklio ir novatoriškų pakabos sprendimų neužteks. Iš tikrųjų, reikia imtis dalykų, kurie iš pradžių gali pasirodyti neįmanomi. Taip „Aston Martin“ sukūrė hiperautomobilį „Valkyrie“, kuriame taupė kiekvieną gramą ir kliovėsi kosmoso technologijomis.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Norint perkelti F1 bolidų dinamiką į keliams skirtus automobilius, vien galingo variklio ir novatoriškų pakabos sprendimų neužteks. Iš tikrųjų, reikia imtis dalykų, kurie iš pradžių gali pasirodyti neįmanomi. Taip „Aston Martin“ sukūrė hiperautomobilį „Valkyrie“, kuriame taupė kiekvieną gramą ir kliovėsi kosmoso technologijomis.

Gamintojo nuotr.
Gamintojo nuotr.

Norint perkelti F1 bolidų dinamiką į keliams skirtus automobilius, vien galingo variklio ir novatoriškų pakabos sprendimų neužteks. Iš tikrųjų, reikia imtis dalykų, kurie iš pradžių gali pasirodyti neįmanomi. Taip „Aston Martin“ sukūrė hiperautomobilį „Valkyrie“, kuriame taupė kiekvieną gramą ir kliovėsi kosmoso technologijomis.

Ploniausias galios simbolis

Apsėdimas arba manija – greičiausiai taip būtų galima pavadinti „Aston Martin“ inžinierių norą sutaupyti kiekvieną gramą, kad tik automobilis būtų kuo greitesnis. Ryškiausias to pavyzdys – „Valkyrie“ ženklelis, kuris yra beveik dukart plonesnis už žmogaus plauką.

Klasikinis emaliuotas „Aston Martin“ ženklelis itin dailus, tačiau šiame hiperautomobyje jis turėjo du trūkumus. Visų pirma tai yra keli papildomi gramai, kurių „Valkyrie“ nereikia. Taip pat skrodžiant orą milžinišku greičiu, net ir mažiausias išsikišimas automobilio priekyje sutrikdo tobulas aerodinamines savybes.

Maža problema, kuriai reikėjo ne tokio mažo sprendimo – tik įlieti ploniausią pasaulyje ženklelį į lako sluoksnį. Ženklelis yra toks plonas, kad „Aston Martin“ inžinieriai panaudojo cheminio ėsdinimo techniką, kuri leido išgauti dailų korio raštą ženklelyje. Nudažius automobilį, jis yra uždedamas ant dažų ir padengiamas šešiais sluoksniais lako. Tiesa, ieškantys išskirtinumo gali papildomai užsisakyti paauksuotą „Valkyrie“ ženklelį.

Su tokiu pačiu užsidegimu buvo pagamintas ir „Valkyrie“ stabdžių signalo žibintas. Kadangi automobilis pritaikytas važinėti bendro naudojimo keliais, šis komponentas privalo turėti specialų žymėjimą ant lešio. Todėl „Aston Martin“ inžinieriai sukūrė tik tokio dydžio žibintą, kad ant jo tilptų tik žymėjimo raidės ir nieko daugiau. Rezultatas – mažiausias pasaulyje stabdžių žibintas, kuris yra keturiskart smulkesnis už žmogaus akį.

Valytuvai iš kosmoso

Gamintojo nuotr.
Gamintojo nuotr.

„Aston Martin“ formos jau iš tolo atrodo kaip iš kito pasaulio. Ne išimtis ir priekinis stiklas, kuris labai panašus į tuos, kurie naudojami lenktyniniuose hiperautomobiliuose. Jis stipriai išlenktas, todėl pasižymi puikiomis aerodinaminėmis savybėmis, o važiuojant per lietų nereikalingi valytuvai.

Tačiau tik ne tada, kai sustojate prie šviesoforo arba važiuojate mieste: reikia nepamiršti, kad vis dar kalbame apie bendro naudojimo keliams skirtą automobilį. Akivaizdu, kad tokiam stiklui joks gamintojas nekuria valytuvų, jau nekalbant apie tai, kad jis turėtų atlaikyti 350 km/val. greitį.

Vėl reikėjo nestandartinio sprendimo, kurį galėjo įgyvendinti tik… NASA. Čia buvo sukurtas 594 gramus sveriantis, per centrą montuojamas anglies pluošto valytuvas, kurio veikimas buvo ištestuotas galingiausiame vėjo tunelyje pasaulyje – Austrijos „Rail Tech Arsenal“.

Karinis tikslumas

Ir tai nėra vienintelis „Valkyrie“ dalykas iš kosmoso srities. Automobilių pramonėje nebuvo tokio hidraulikos sprendimo, kuris galėtų būti panaudotas „Valkyrie“ aktyviajai aerodinamikos sistemai. Todėl „Aston Martin“ kūrėjai turėjo panaudoti hidrauliką, kuri iki šiol buvo montuojama kariniuose „Apache“ sraigtasparniuose.

Automobilyje veikia 17 hidrauliniai mechanizmai, kurie leidžia „Valkyrie“ tūkstančius kartų per sekundę keisti savo aerodinamines savybes. Automobilis posūkiuose generuoja milžiniškas apkrovas padangoms, todėl turi aktyviai keisti prispaudžiamąją jėgą, kad šios nesprogtų.

Pavyzdžiui, stabdant prieš posūkius ir važiuojant juose, Valkyrie aerodinamika tampa agresyvesnė ir maksimaliai spaudžia kiekvieną ratą prie trasos. Tuo tarpu išvažiavus į tiesiąją, „Aston Martin“ inžinerijos šedevras tampa aptakus ir maksimaliai įsibėgėja iki kito posūkio.

Kurtinanti galia

„Aston Martin Valkyrie“ gali pasigirti galingiausiu atsmosferiniu varikliu pasaulyje. Be to, tai yra variklis, kuris turi daugiausiai apsisukimų – 11 100 per minutę. Iš tikrųjų ši V12 jėgainė sukuria tokį aukštą garsą, kad automobilis komplektuojamas kartu su aviacinėmis ausinėmis. Tiesa, „Valkyrie“ išorėje turi keletą mikrofonų, kurie transliuoja išorės garsą, kad vairuotojas išgirstų sirenas ir kitus eismo garsus.

Tačiau ne ką mažiau įdomi istorija, kaip pavyko sukurti tokį galingą variklį. Čia padėjo žymieji „Cosworth“ variklių gamintojai, kurie pradėjo nuo mažo žingsnio. Pirmiausiai jie sukonstravo bandymų platformą – 3 cilindrų variklį. Taip konstruktoriai galėjo tiksliai išmatuoti ir išbandyti optimaliausią degalų tiekimo sistemą, vožtuvų kampą, degimo kameros formą, suspaudimo laipsnį ir daug kitų parametrų.

Kai buvo pasiektas tobulas rezultatas, inžinieriai pagamino keturis tokius 3 cilindrų variklius, juos sujungė ir gavo tokią 12 cilindrų jėgainę, kurios iki šiol nebuvo jokiame gatviniame automobilyje. Nepaisant to, kad „Valkyrie“ variklis sveria vos 202 kilogramus, tačiau savyje jis slepia net 1130 AG.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama