Vokietijos automobilių koncerno BMW sportinių modelių gamybos padalinys „BMW M GmbH“ pranešė išleisiantis atnaujintų prabangių „BMW X5“ ir „BMW X6“ modelių sportiškesnes „M Competition“ versijas. „BMW X5 M Competition“ ir „BMW X6 M Competition“ L išsiskirs galingu, net 625 AG turinčiu varikliu bei pirmą kartą „BMW M GmbH“ istorijoje panaudota 48V daline hibridine technologija (mild-hybrid).
„Nors atnaujinti „BMW X5“ ir „BMW X6“ visureigiai ir taip pasižymi dideliu dinamiškumu ir puikiomis valdymo savybėmis, „BMW M GmbH“ išleis ir „M Competition“ versijas sportinio vairavimo entuziastams. Dėl itin galingo variklio ir kitų patobulinimų „X5 M Competition“ ir „X6 M Competition“ įsibėgės beveik 1 sek. greičiau nei galingiausia įprasta versija, taip pat pasižymės geresnėmis valdymo savybėmis, skaitmeninių sprendimų patobulinimais ir dar atletiškesne išvaizda“, – sako „BMW“ prekės ženklo vadovas Lietuvoje Martynas Daujotas.
Nuo 0 iki 100 km/val. per 3,9 sekundės
„X5 M Competition“ ir „X6 M Competition“ automobiliai žymi 48V dalinės hibridinės technologijos (mild-hybrid) debiutą šios markės modeliuose. Variklio galia į ratus perduodama per automatinę aštuonių laipsnių „M Steptronic“ pavarų dėžę, kuri užtikrina iki 9 kW/12 AG varomosios galios pastiprinimą. Tam reikiamą energiją tiekia variklio skyriuje esantis 48V akumuliatorius, kuris yra įkraunamas regeneruojant energiją stabdymo metu ir važiuojant atbuline eiga.
Naujuose modeliuose montuojamas galingas „M TwinPower Turbo V8“ variklis. 4,4 l agregatas gali išvystyti 460 kW/625 AG galią bei 750 Nm maksimalų sukimo momentą.
Naujieji „BMW X5 M Competition“ ir „BMW X6 M Competition“ automobiliai nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgi per 3,9 sekundės.
Vairavimo malonumą sustiprina standartinė „M Sport“ išmetimo sistema su elektra valdomomis sklendėmis, kuri suteikia išskirtines garsines patirtis vairavimo metu.
Naujos klasės važiuoklė
Kaip ir dera M klasės modeliams, automobilių gamintojai pasistengė suderinti greitį, automobilio stabilumą, saugumą ir valdymo tikslumą.
„X5 M Competition“ ir „X6 M Competition“ automobiliuose yra M modeliams skirta valdymo sistema ir spartusis nustatymų mygtukas, kurį spustelėjus galima nustatyti įvairius variklio, važiuoklės, vairavimo, stabdymo ir visų varančiųjų ratų sistemos „xDrive“ parametrus. Gamintojas vairuotojams siūlo tris važiavimo režimus – skirtą įprastiems keliams (Road), sportinį (Sport) ir lenktynių trasos (Track).
Abi automobilių versijos bus varomos keturiais ratais, o jose įdiegta „M xDrive“ sistema siūlys ir „4WD Sport“ režimą, kuris pagerina galios padavimą ir užtikrina didesnį modelių dinamiškumą.
Standartinė automobilių komplektacija turi „M Professional“ pakabą su elektroniniu būdu valdomais amortizatoriais ir kintančio sportinio vairavimo sistemą su „M Servotronic" stiprintuvu. Saugumą vairavimo metu padidina M sportiniai stabdžiai, kurių jautrumą vairuotojas gali pasirinkti iš dviejų variantų.
Patikimumą kelyje užtikrina ir visų varančiųjų ratų sistema „M xDrive“ bei aktyvusis M diferencialas, kurie palaiko ne tik DSC (dinamine stabilumo kontrolę), bet ir sklandžiai veikiančią ratų praslydimo ribojimo funkciją. Kartu pritaikytos šios dvi technologijos užtikrina greitesnę ir tikslesnę „X5 M Competition“ ir „X6 M Competition“ reakciją į pasikeitusią važiavimo situaciją bei palaiko našesnę trauką.
Sportiškas dizainas išorėje ir viduje
Abiejų automobilių dizaine vyrauja dinamiški ir prabangūs vizualiniai sprendimai. Automobiliai turi naujus matricinius LED priekinius žibintus su adaptyviu valdymu ir „BMW Selective Beam“ neakinančias tolimąsias šviesas. Atnaujintuose modeliuose įmontuoti stilingai atrodantys 35 mm siauresni priekiniai žibintai. Dar vienas automobilio priekyje dėmesio vertas atnaujinimas – visiškai juodos „BMW“ grotelės.
Automobilio vairuotojai taip pat galės džiaugtis į standartinę įrangą įeinančiais M lengvojo lydinio ratlankiais su 21 colių ratlankiais priekyje ir 22 colių – gale.
Norint pajusti naujos kartos automobilių išskirtinumą, būtina pažvelgti ir į jų vidų. Naujųjų „X5 M Competition“ ir „X6 M Competition“ salono centre – išlenktas ekranas, suteikiantis puikias valdymo patirtis. Vairuotojai aktualiausią informaciją matys už vairo esančiame 12,3 colio informaciniame ekrane, o kitas svarbias funkcijas reguliuoti galima 14,9 colio valdymo ekrane.
Tarp kitų naujovių yra „Fineline Black“ juodosios dailiosios medienos detalės su blizgaus metalo efektu. Išskirtinumo prideda ir LED apšvietimo juosta, integruota priekinėje keleivių zonoje. Gamintojai taip pat siūlo LED apšvietimą stoglangiui ir galimybę pasirinktus valdiklius matyti ant automobilio priekinio stiklo.
Į standartinę komplektaciją įeina ypatingai plonos merino odos apdailos sprendimai, M daugiafunkcinės sėdynės, kelių pagalvėlės ir „Harman Kardon“ erdvinio garso sistema.
Išaugęs pagalbinių sistemų pasirinkimas
Abiejuose modeliuose įdiegta 8 kartos „BMW“ operacinė sistema su pažangiausia „iDrive“ valdymo sistema.
Todėl „X5 M Competition“ ir „X6 M Competition“ automobilių vairuotojai džiaugsis komfortą ir saugumą padidinusiomis automatinio vairavimo ir parkavimo sistemomis. Tarp svarbiausių naujovių – patobulinta įspėjimo apie priekinį susidūrimą sistema, kuri perspės apie gręsiantį susidūrimą su dviratininkais ar pėsčiaisiais sukant iš kelio. Šią sistemą papildo automatinė greičio ribojimo pagalbos sistema, šviesoforų atpažinimo sistema ir kitos asistuojančios sistemos.
„Parking Assistant Professional“ sprendimas leidžia automatizuotai parkuotis į stovėjimo vietą vairuotojui esant iki 200 metrų atstumu, automobilį valdant lauke ir naudojant „My BMW“ programėlę.
Įgaliotoji „BMW“ atstovė „Krasta Auto“ skelbia, kad „BMW X5 M Competition“ automobilio kaina prasidės nuo 152 415 Eur, o „BMW X6 M Competition“ – 155 415 eurų.