Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 24 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 - Elektronika namams
 - Buitinė technika
 - Elektronika, technika
 - Biuro technika
 - Fotoaparatai, kameros
 - Kompiuteriai, dalys
 - Kompiuterių periferija
 - Programinė įranga
 - Telefonai, priedai
 - Ryšių sprendimai
 - Navigacijos sprendimai
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 24 d. 15:39
Interneto greitis: kaip suprasti, kokio iš tikrųjų reikia?
Lapkričio 24 d. 11:39
Lietuvos ekranų tendencijos
Lapkričio 23 d. 15:27
„Garmin“ pristato pirmąjį didelio formato nardymo kompiuterį „Descent X50i“
Lapkričio 23 d. 11:37
Išmani vaikystė: ekspertė apžvelgia, kokius įgūdžius ugdo programavimas, robotika ir dirbtinio intelekto naudojimas
Lapkričio 22 d. 17:37
Svečiai gali „pavaišinti“ virusais: kodėl namuose būtinas „Šlepečių Wi-Fi“?
Lapkričio 22 d. 14:36
Didelei daliai vyresnių žmonių skaitmeninės paslaugos – sunkiai prieinamos
Lapkričio 22 d. 11:21
Medžiodami nuolaidas išlikite budrūs: ekspertas pataria, kaip netapti sukčių auka perkant internetu
Lapkričio 22 d. 08:16
Failų bendrinimo technologijos: kaip jos prisitaiko prie augančių šiuolaikinio žmogaus poreikių?
Lapkričio 21 d. 20:39
Asfaltas klojamas, o ryšys stringa: kodėl infrastruktūros spragos stabdo skaitmeninę pažangą Lietuvoje?
Lapkričio 21 d. 18:37
Norite kalbėti vokiškai, itališkai ar kiniškai? „Microsoft Teams“ atnaujinimas pavers jus poliglotu
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Produktų apžvalgos » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Elektrifikacija gamintojams pateikė naujų iššūkių: kam sekasi geriausiai?

Publikuota: 2023-02-17 14:39
Tematika: Elektronika, technika
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Europos naujų automobilių rinka elektrifikuojasi, tad šis procesas pateikia naujų iššūkių gamintojams. Ilgametė patirtis konstruojant vidaus degimo variklius ir jiems pritaikytas platformas mažai tepadeda, naujus elektromobilius tenka kurti nuo balto lapo. Kaip su šiais išmėginimais susidoroja automobilių pramonė ir kas elektromobilių sferoje pataiko arčiausiai dešimtuko?

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Europos naujų automobilių rinka elektrifikuojasi, tad šis procesas pateikia naujų iššūkių gamintojams. Ilgametė patirtis konstruojant vidaus degimo variklius ir jiems pritaikytas platformas mažai tepadeda, naujus elektromobilius tenka kurti nuo balto lapo. Kaip su šiais išmėginimais susidoroja automobilių pramonė ir kas elektromobilių sferoje pataiko arčiausiai dešimtuko?

Elektromobilių platforma E-GMP (gamintojo nuotr.)
Elektromobilių platforma E-GMP (gamintojo nuotr.)

Galimybės naujokams?

Nauji automobilių gamintojai rinkoje pasirodydavo labai retai. Automobilio sukūrimas ir juo labiau paleidimas į gamybą reikalauja milžiniškų resursų ir patirties, ko negali įkąsti nauji verslai. Vidaus degimo varikliai – itin sudėtingi inžineriniai kūriniai, kurie dar turi atitikti ypač griežtas ekologines normas, tad rinkoje ilgą laiką egzistavo tik ilgaamžiai, didelę patirtį turintys automobilių gamintojai.

Elektros amžius atvėrė duris naujiems prekių ženklams ir pateikė iššūkių seniesiems, nes viską reikia kurti iš naujo. Atsirado naujų vardų, siekiančių tapti masiniais automobilių gamintojais: „Rivian“, „Lucid“, ypač daug įmonių bando belstis į Europos rinką ir siūlyti elektromobilius iš Kinijos.

„Kinų elektromobiliai „ant popieriaus“ atrodo tikrai neblogai, bet dar nė vienas susidūrimas su jais manęs neįtikino. Įdėti elektros variklį ir bateriją į automobilį lengviau, nei sukurti gerą, patikimą ir visus taršos reikalavimus atitinkantį vidaus degimo variklį, tačiau pavaros sistema – tik viena dedamoji transporto priemonės dalis. Svarbu ir kaip automobilis važiuoja, o čia niekas nepralenks senųjų gamintojų, kurie per daugelį metų ištobulino įvairius komponentų reguliavimo niuansus, kad šiuolaikinės mašinos važiuotų taip, kaip važiuoja“, – sako televizijos laidos „Autopilotas“ žurnalistas Egidijus Babelis.

Nauja kompozicija

Nors didieji gamintojai moka automobilius sureguliuoti taip, kad šie gerai važiuotų, ir jiems tenka nuo nulio kurti elektromobilius. Pirmieji gamintojų bandymai sukurti elektros energija varomus modelius dažnai būdavo ant vidaus degimo varikliui pritaikytos bazės, tačiau tai neleisdavo išnaudoti nei platformos, nei pavaros sistemos.

Dabar, įsibėgėjant elektrifikacijai, dauguma gamintojų investavo milžiniškus pinigus į platformas, pritaikytas elektra varomoms transporto priemonėms. Elektros motoras – nedidelis, tad jis dažniausiai montuojamas ant varančiosios ašies, o didelė baterija projektuojama tarp ašių.

Visų mazgų koncentracija kėbulo apačioje leidžia geriau išnaudoti automobilio erdvę, dėl to, pavyzdžiui, tikrųjų elektromobilių, kaip antai „Kia EV6“, salone yra lygios grindys. Žemas svorio centras suteikia mašinai stabilumą ir užtikrina geras valdymo savybes.

Tačiau tai – tik detalės. Elektromobiliai taip pat turi galybę niuansų, kurie skirtingiems modeliams suteikia skirtingų savybių, aktualių eksploatuojant transporto priemonę kasdien. Tai – ir baterijos talpa, ir įkrovimo sparta, ir sistemos efektyvumas, ir kt. Visiems gamintojams elektros subtilybių teko mokytis iš naujo.

Naujas lapas: kam sekasi geriausiai?

„Aš manau, kad geriausiai naujas elektromobilių technologijas ištobulino „Tesla“, nes jie paprasčiausiai neturėjo jokio palikimo, patirties su vidaus degimo varikliais, tad pradėjo kurti elektromobilius nuo švaraus popieriaus lapo“, – dėsto elektromobilių specialistas, tinklaraščio „100 proc. elektrinis“ autorius Dainius Jakas.

„Tesla“ kurį laiką buvo vienvaldė lyderė elektromobilių srityje. Kol senieji automobilių gamintojai elektros motorus ir baterijas stengėsi sugrūsti į vidaus degimo varikliams pritaikytus kėbulus, amerikiečiai specialiai elektros pavarai sukūrė platformas. Laikai keičiasi ir didelius pinigus į tyrimus bei plėtrą investuojantys senieji gamintojai ima vytis elektromobilių pionierius, o kai kuriose srityse – net ir lenkti.

Vienas iš pavyzdžių – „Kia EV6“, kuris vos tik pasirodęs pradėjo šluoti įvairiausius apdovanojimus: „Europos metų automobilis 2022“, „Geriausias elektromobilis 2022“ Jungtinėse Amerikos Valstijose, Metų automobilio ir Metų elektromobilio titulai daugelyje pasaulio šalių. EV6 išskirtinumas – E-GMP platforma ir 800 voltų elektros sistema.

Siūlo tik „Porsche“ ir korėjiečiai

Šiandieninis rinkos standartas elektromobiliams – 400 voltų elektros sistema. „Porsche“ buvo pirmasis, sportiniame „Taycan“ hečbeke pristatęs 800 V sistemą, leidžiančią pasiekti itin didelį įkrovimo greitį ir tiekti daugiau galios į ratus nesibaiminant, kad sistema perkais.

„800 V architektūros privalumus apibūdinti nėra sudėtinga. Jeigu naudojant 400 V sistemą panorėsite išgauti 200 kW greičio įkrovimą, jums reikės 500 A varžos. Norint tokią pasiekti, reikia storo aušinamo laido, taip pat baterija gauna daugiau krūvio. Tuo tarpu panūdus įsikrauti 800 V elektros sistemą turintį elektromobilį 250 kW greičiu, pakanka tik 370 A. Tiesiog galingesnė sistema lengviau atlaiko didelį krūvį, todėl galima paspartinti įkrovimą“, – sistemų skirtumus paaiškina D. Jakas.

Modernus šių dienų elektromobilis geba įsikrauti 100–150 kW greičiu. Tokiu greičiu įsikrauna populiariausi ant MEB platformos pagaminti „Volkswagen“ elektromobiliai, „Peugeot“, „Nissan“ kitų markių modeliai. Tačiau, norint keliauti elektromobiliu ir mėgautis tikrai sparčiu įkrovimu, teks žvalgytis į „premium“ klasę, kur „Porsche“ kainuoja šešiaženklę sumą, arba išmėginti dvigubai pigesnį „Kia EV6“.

Geros savybės – ne tik „ant popieriaus“

Korėjiečiai šiandien yra vieninteliai, siūlantys 800 V elektros sistemos privalumus už prieinamą kainą. EV6 itin spartaus įkrovimo stotelėje geba įsikrauti 77,4 kWh talpos bateriją nuo 10 iki 80 proc. vos per 18 minučių ir su viena įkrova nuvažiuoja iki 528 km atstumą. Be to, automobilis pasižymi gera dinamika: 325 AG leidžia 100 km/val. greitį pasiekti per 5,2 sek.

Tačiau gražių skaičių techninių duomenų lentelėse nepakanka Metų automobilio titulams skinti.

„Į skaičiukus per daug dėmesio nekreipiu, man svarbu, kaip automobilis važiuoja. EV6 man pasirodė tikrai gerai subalansuotas. Man patiko, kad jis yra dinamiškas, gerai valdomas. Su juo smagu išlėkti į užmiesčio keliukus, pavaros sistema leidžia pašėlti. O kasdien eksploatuojant „Kia“ džiugina komfortu, tyla, kokybišku salonu ir technologijų gausa. Pageidaučiau tik daugiau vietos virš galvos“, – EV6 apibūdina E. Babelis.

Žurnalistas taip pat pastebi, kad elektromobilių amžius keičia ir markių pozicionavimą. Atotrūkis tarp vidutinės klasės ir „premium“ mažėja, nes, žengdami į elektromobilių erą, visi gamintojai eina į tą pačią pirmą klasę ir sėdasi ant vieno suolo.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama