Vokietijos automobilių koncerno „BMW“ sportinių modelių padalinys „M GmbH“ pristatė atnaujintą, dar greitesnį „BMW M3 CS“ sedaną. Šis modelis, kuris pritaikytas ir važiavimui lenktynių trasose, ir yra universalus kasdienėse kelionėse, pasižymi patobulintu 405 kW/550 AG galios varikliu, subtilia išvaizda bei inovacijomis valdymo srityje.
„Naujausias modelis yra dar sportiškesnis ir dinamiškesnis. Tai pavyko pasiekti patobulinus ligšiol „M3“ ir „M4“ modeliuose naudotą variklį su „M TwinPower Turbo“ technologija. Taip pat automobilio konstrukcijose naudojant lengvas medžiagas, taip sumažinant „M3 CS“ svorį. Tikime, kad šis modelis, kuris nuo kovo mėnesio bus ribotu tiražu gaminamas „BMW Group“ gamykloje Miunchene, sulauks dėmesio ir Lietuvoje. Jis turėtų pritraukti vairuotojus, kurie ieško modelio, galinčio suderinti ekstremalaus sportinio vairavimo malonumą su praktiškumu kasdienėse kelionėse, prabangą ir naujausias technologijas“, – sako „BMW“ prekės ženklo vadovas Lietuvoje Martynas Daujotas.
Galingas variklis užtikrina ypatingą greitį
Naujojo modelio variklis yra 30 kW/40 AG galingesnis, lyginant su ankstesniu „BMW M3“ modeliu. Automobilio šešių cilindrų variklis gali pasigirti 405 kW/550 AG variklio galia bei išvysto maksimalų 650 Nm sukimo momentą.
Dėl naujausių technologinių sprendimų variklyje „M3 CS“ automobilis nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgi vos per 3,4 sek., o nuo 0 iki 200 km/val. – per 11,1 sekundės. Kiekvienas automobilio modelis turi įdiegtą „M Driver“ paketą, todėl maksimalus automobilio greitis yra ribojamas pasiekus 302 km/val.
Didžiausias 650 Nm sukimo momentas pasiekiamas nuo 2750 iki 5950 aps./min., o maksimali galia pasiekiama esant 7200 aps./min.
Tam, kad užtikrintų automobilio patikimumą intensyviam važiavimui, BMW inžinieriai pritaikė daug lenktyniniuose automobilių varikliuose naudojamų technologinių sprendimų. „M3 CS“ variklio karteris yra standus, uždaros konstrukcijos ir be įvorių, todėl išlieka patvarus net ir esant dideliam degimo slėgiui. Patvarus kaltinis alkūninis velenas užtikrina pastovų galios didinimą ir išlaiko aukštas variklio apsukas net ir didelių apkrovų metu. Variklio cilindrų galvučių šerdys atspausdintos naudojant 3D spausdintuvo technologiją, todėl aušinimo skysčio kanalai išdėstyti optimaliai valdant temperatūrą – šio efekto neįmanoma pasiekti naudojant įprastus metalo liejimo metodus.
Galios bei dinamiškumo jausmą pasiekti padeda ir speciali „M“ dujų išmetimo sistema, sustiprinanti sportišką variklio griausmą. O važiuojant „SPORT“ arba „SPORT+“ režimu, variklio garsas tampa dar stipresnis ir užtikrinama lenktyniniams automobiliams būdinga garso patirtis.
Moderniausi technologiniai pasirinkimai
Variklio galia į ratus perduodama per automatinę aštuonių laipsnių „M Steptronic“ pavarų dėžę su „Drivelogic“ sistema, kuri leidžia pasirinkti iš trijų pavarų perjungimo programų ir gali būti valdoma ant vairo esančiomis pavarų svirtelėmis. Vairuotojas gali keisti transmisijos perjungimo charakteristikas, pasirinkdamas komfortišką, sportinį ir lenktynių trasai pritaikytus režimus.
„M3 CS“ ratus suka visų varančiųjų ratų sistema „M xDrive“, sklandžiai paskirstydama galią tarp priekinių ir galinių ratų. „BMW M3 CS“ vairuotojai gali atjungti dinaminę stabilumo kontrolės (DSC) sistemą bei nustatyti, jog automobilis būtų varomas tik galine ašimi.
Naujasis „M3 CS“ turi adaptyviąją M pakabą su elektroniniu būdu valdomais amortizatoriais ir kintančio sportinio vairavimo sistemą su „M Servotronic" stiprintuvu.
Naujojo modelio salone įmontuotas išlenktas „BMW“ monitorius, kurį sudaro 12,3 colio skersmens valdymo ekranas ir 14,9 colio skersmens prietaisų ekranas. Pastarajame vairuotojui suteikiama svarbi važiavimo informacija, naudojami nauji grafikos ir „M“ stiliaus sprendimai. Pasirinkus bazinę automobilio įrangą vairuotojai ras navigacijos ir asmeninio asistento sistemas, moderniausias išmaniojo telefono integracijos galimybes. Už papildomą mokestį bus galima užsisakyti ir projekcinį ekraną (Head-Up Display), pritaikytą „M“ modeliams.
Standartinėje automobilio įrangoje taip pat yra platus komforto įrangos pasirinkimas: naujausia dviejų zonų automatinė klimato kontrolė, „Harman Kardon“ erdvinio garso sistema, parkavimo sistema ir saugumo asistentais – perspėjančiais apie priekinio susidūrimo pavojų, išvažiavimą iš savo juostos ar greičio limito viršijimą. Už papildomą mokestį bus galima įsigyti signalizacijos sistemą, automatinį bagažinės dangčio valdymą ir pagalbines vairavimo bei parkavimo sistemas.
Automobilis, kuris nustebins savo išvaizda
„BMW M3 CS“ automobilio gamintojai teigia, kad naujoji transporto priemonė išsiskiria konkrečiai šiam modeliui pritaikytomis lengvos konstrukcijos detalėmis. Tiek automobilio viduje, tiek ir išorėje naudojamos anglies pluoštu sustiprinto plastiko (CFRP) detalės. Anglies pluošto medžiaga naudota kuriant automobilio stogą, variklio dangtį, oro įsiurbimo angas, išorinių veidrodėlių dangtelius ir kt. Dėl galinio duslintuvo, pagaminto iš titano, naujojo „M3 CS“ išmetimo sistemos svoris sumažėjo daugiau kaip 4 kilogramais. Paėmus bendrai, įvairūs išmanūs sprendimai leido naujojo modelio svorį sumažinti 20 kg, lyginant su pirmtaku.
„BMW M3 CS“ automobilio išorinio dizaino patrauklumą užtikrina dėmesys net ir menkiausioms detalėms. Automobilio vairuotojai galės džiaugtis į standartinę įrangą įeinančiais lengvojo lydinio ratlankiais su išskirtinio dizaino V formos stipinais ir aukso bronzos spalvos apdaila. Šis automobilis bus komplektuojamas su 19 colių ratlankiais priekyje ir 20 colių – gale.
Naujojo „BMW M3 CS“ viduje vartotojai pasijus tarsi sportiniame automobilyje. Vairuotojo ir keleivių patogumą užtikrina specialiai šiam modeliui pristatytos „M“ klasės raudonos ir juodos spalvos anglies pluošto sėdynės, aptrauktos merino oda. Elektra valdomos ir šildomos sėdynės turi integruotas galvos atramas, todėl vairuotojas pajus ne tik greitį, bet ir komfortą važiuojant didelius atstumus.
Įgaliotoji BMW atstovė „Krasta Auto“ skelbia, kad naujasis „BMW M3 CS“ Lietuvoje turėtų debiutuoti kaip ir kitose rinkose – 2023 m. pavasarį. Šio modelio kaina prasidės nuo 152 700 eurų.