Žmonės naujus dalykus lengviausiai įsisavina, kai juos lygina su tuo, ką jau žino. Būtent todėl visos įdomybės ir moksliniai atradimai nuotraukose pateikiami greta kokio įprasto objekto – monetos, degtukų dėžutės ar paties žmogaus. Dėl tos pačios priežasties nemažą sumaištį automobilių žurnalistų gretose kelia naujokai, kuriuos sunku priskirti įprastoms kategorijoms.
Vienas naujausių tokių pavyzdžių atkeliavo iš Prancūzijos, privertęs diskutuoti netgi daug mačiusius apžvalgininkus. Debiutavusiam „Peugeot 408“ modeliui dėl unikalaus aukštesnio liftbeko kėbulo sunku rasti tiesioginius varžovus.
Artimiausiu konkurentu laikomas šiam modeliui technologiškai giminingas „Citroën C5 X“. O toliau lieka pasirinkimo laisvė: 4,7 m siekiantis kėbulo ilgis leidžia 408 lyginti su C segmento universalais, tačiau dėl 1,48 m aukščio šis modelis panašesnis į krosoverį.
Pavadinimas suglumino, bet viskas paaiškinama
Britų leidinio „Autocar“ žurnalistas Jamesas Disdale’as pastebi, kad sumaišties sukėlė ir „Peugeot“ pasirinktas modelio žymėjimas. Anksčiau 400-osios serijos automobiliai buvo vidutinio dydžio sedanai ir jų versijos, tačiau Europoje po paskutinio 407 modelio ėjo „Peugeot 508“. Kadangi 408 gali būti laikomas krosoveriu, iškilo dar viena dilema – ar jo pavadinime neturėtų būti du nuliai?
„Pagal bendrą tvarką 408 turėjo būti pavadintas 4008 ir užimti vietą tarp 3008 bei 5008 miesto visureigių. Taip jis būtų tapęs tiesiogine 4007 modelio, sukurto bendradarbiaujant su „Mitsubishi“, pamaina. Tačiau šis buvo spartietiškas septynių sėdimųjų vietų visureigis, o naujasis modelis yra elegantiškas kupė stiliaus automobilis, kurį „Peugeot“ iš tiesų vadina fastbeku“, – pasakoja apžvalgininkas.
J. Disdale’as naujojo modelio idėją apibūdina paprastai. Anot žurnalisto, tai yra Prancūzijos gamintojo bandymas suderinti kupė išvaizdą ir miesto visureigio praktiškumą.
„Išraiškingi kėbulo paviršiai, o ypač – reljefiškos galinių ratų arkos ir charakteringi LED žibintai leidžia naujajam 408 išsiskirti iš minios. Be to, šis automobilis yra šiek tiek trumpesnis nei C5 X ir iš išvaizdos atrodo veržlesnis bei tvirtesnis“, – pastebi žurnalistas.
Prancūzijos gamintojo inžinieriai – pakabų specialistai
Anot J. Disdale’o, dar įdomesnis sprendimas nei unikalūs ratai yra iškilimai virš galinių statramsčių, pavadinti „katės ausimis“. Jų funkcija dvejopa – nukreipti oro srautą link aptaką atstojančios bagažinės durelių briaunos, taip pat paslėpti stogo nelygumus, kurie atsirado inžinieriams stengiantis suteikti gale sėdinčių keleivių galvoms daugiau erdvės.
„Peugeot 408“ komplektuojamas su dviem skirtingomis iš tinklo įkraunamosiomis hibridinėmis jėgainėmis. Silpnesnėje versijoje montuojamas 110 kW (150 AG), o galingesnėje – 132 kW (180 AG) benzininis 1,6 litro „PureTech“ variklis. Abiejose jėgainėse taip pat įrengiamas ir 81 kW elektros motoras. Per automatinę e-EAT8 transmisiją priekiniams ratams perduodama bendroji galia atitinkamai siekia 180 arba 225 AG.
Europoje taip pat siūlomas ir 130 AG galią išvystantis 1,2 litro darbinio tūrio benzininis vidaus degimo variklis be elektros motoro. Šis trijų cilindrų jėgos agregatas išsiskiria savo našumu ir atitinka naujausius emisijos standartus. Dyzeliniai varikliai nebus montuojami, tačiau gamintojas jau ruošia 100 proc. elektra varomą E-408 versiją.
J. Disdale’as pažymi, kad dėl neidealiai veikiančios 8 laipsnių automatinės pavarų dėžės itin vingiuotuose keliuose jo vairuoto hibridinio 408 modelio vidaus degimo variklis pramiegodavo momentus, kai reikėjo maksimalios traukos. Visgi greitesniuose ruožuose vairuojant šį automobilį aiškiai jaučiasi, jog „Peugeot“ inžinieriai yra tikri pakabų specialistai.
„Atviresniuose greituose ruožuose pajunti, kad vairo mechanizmas veikia tiksliai ir suteikia gerą grįžtamąjį ryšį. Taip pat automobilis net ir su 20 colių ratlankiais pakankamai greitai reaguoja į vairo pasukimą. Pati pakaba taip pat gerai suderinta – automobilis gana tiksliai valdomas ir tuo pat metu – komfortiškas“, – įspūdžiais dalijasi apžvalgininkas.
Tinka visos spalvos
Latvijos televizijos laidų vedėjui Normundui Avotiniui ypač patiko erdvus naujoko salonas, kuriame netgi daugiau vietos nei dabartinės kartos 508 sedane. Liftbekas taip pat yra ganėtinai platus (1,86 m neskaičiuojant veidrodėlių), todėl priekinėse sėdynėse net ir augaloti keleiviai nesilies alkūnėmis.
„408 išore primena „Audi“ gamintojų pastaraisiais metais labai pamėgtą „Sportback“ modelių dizainą, bet tuo pat metu yra visiškai kitoks. Kėbulas taip pat labai praktiškas – lengva įlipti į vidų, plačiai atsidaro bagažinės durys, didelės sėdynių reguliavimo galimybės“, – dėsto pašnekovas.
Nors grožis – subjektyvi sąvoka ir nuomonės gali nesutapti, N. Avotinis išskirtinį „Peugeot 408“ dizainą vertina tik teigiamai, nors ir supranta, kad kai kam, pavyzdžiui, gali nepatikti juodi plastiko elementai kėbulo apačioje. Žurnalisto manymu, tai yra praktiškas sumanymas. Jie saugo dažniausiai pažeidžiamas dalis, todėl ties slenksčiais naudojamos minkštesnės detalės netrūkinės nuo mechaninių pažeidimų.
„Nenuginčijamas 408 privalumas – gerai atrodantis bet kokia spalva nudažytas kėbulas. Netgi šviesą maksimaliai atspindinčios baltos spalvos automobilis vis tiek glosto akį, o tai retas atvejis kalbant ne tik apie naujausius modelius, bet ir žvelgiant į visą transporto priemonių dizaino istoriją“, – pastebi pašnekovas.
Įrangos gausa prilygsta brangesniems modeliams
Naujoką išbandęs estų žurnalistas Aivaras Pau atkreipė dėmesį į gausią įrangą, įskaitant ir technologijas, kurios įprastai matomos brangesniuose automobiliuose. Šildomas vairas, elektra valdoma ir kojos mostu aktyvuojama bagažinė, prisitaikantysis greičio palaikymas ir masažo funkciją turinčios priekinės sėdynės – tai tik keletas didžiausią komfortą garantuojančios komplektacijos pavyzdžių.
„Jei mėgstate klausytis muzikos, galite užsisakyti „Focal“ sistemą su 10 garsiakalbių, o jei norite visuomet kvėpuoti tik nepriekaištingos kokybės oru, automobilyje gali būti sumontuota pažangi papildoma oro valymo sistema. Jeigu mėgstate natūralų apšvietimą, pasirinkite elektra valdomą panoraminį stogą“, – galimybes vardija A. Pau.
Ilgą laiką masažo funkciją turinčios sėdynės buvo išskirtinė prabangiausių automobilių privilegija, kurią buvo galima rasti tokiuose modeliuose kaip „Bentley Mulsanne“, „Audi A8“, „Lexus LS“ arba „Jaguar XJ“. „Peugeot“ tapo vienu pirmųjų gamintojų, pasiūliusių šią įrangą ir platesniam pirkėjų ratui prieinamame 3008 modelyje. Dabar tokiu pat komfortu gali mėgautis ir 408 bei 308 modelių pirkėjai.
Prie naujo projekto norėjo prisidėti visi
Vieno didžiausių Jungtinės Karalystės automobilių pirkimo gidų „What Car?“ vaizdo apžvalgų redaktorius Dougas Revolta atkreipia dėmesį, kad naujasis „Peugeot 408“ buvo tobulinamas neįprastai ilgai – net septynerius metus. Pradedant naują projektą inžinieriai ir dizaineriai visuomet turi šiek tiek daugiau laisvės, todėl prisidėti norėjo visi.
D. Revolta pastebi, kad vairuotojo vieta labai panaši kaip ir 308 modelyje – priklausomai nuo sėdėsenos, vairo padėtis atrodys priimtina ne visiems, tačiau ekranų išdėstymas ir greitosios sąrankos mygtukai „i-Toggle“ – geri ergonomikos sprendimai.
„Aišku, įsitaisęs naujajame 408 jauti, kad esi šiek tiek aukščiau nei 308 modelyje. Taip yra vien dėl aukštesnės automobilio prošvaisos“, – komentuoja britas.
Liftbeko bagažinės tūris siekia 536 litrus, o norintys dar daugiau praktiškumo galėtų rinktis nebent didesnį universalą. Pavyzdžiui, „Škoda Superb“ bagažinės tūris siekia 660 litrų. Taip pat reikėtų turėti omenyje, kad 408 iš tinklo įkraunamojo hibrido bagažinė yra mažesnė – jos tūris siekia 471 litrą.