Vokietijoje atliktų naujų nepriklausomų bandymų metu paaiškėjo, kad neseniai atnaujintas Švedijos gamintojo „Volvo Trucks“ flagmanas FH su „I-Save“ sistema sunaudojo beveik 18 proc. mažiau degalų, nei analogiškame bandyme prieš ketverius metus.
Bandymuose naudotas Volvo FH sunkvežimis (bendrovės nuotr.)
Nepriklausomo Vokietijos specializuoto žurnalo „Trucker“ atliktuose bandymuose 32 tonų „Volvo FH“ modelis su 460 AG varikliu ir „I-Save“ važiavo 343 kilometrus viešaisiais keliais, įskaitant įvairius greitkelius, kalvotas vietoves ir siauresnius kelius.
Lyginant su tuo pačiu bandymu, atliktu 2018 m., dar prieš „Volvo“ pristatant degalų taupymo sistemą „I-Save“, šį kartą išbandytas „Volvo FH 460“ su jau įdiegtu „I-Save“ paketu sumažino dyzelino ir „AdBlue“ sąnaudas įspūdingais 18 proc. Sunkvežimis vidutiniškai bandymų metu naudojo tik 21,48 litro dyzelino 100 km nuvažiuoti.
„I-Save“ sistemos poveikis efektyviam degalų naudojimui yra ženklus. Ši sistema apima ir pažangius variklio su turbojunginiu patobulinimus, ir išmanesnę naują programinę įrangą, ir patobulintą aerodinamiką. Nepriklausomas testas tapo dar vienu tvirtu „I-Save“ didelės teigiamos įtakos degalų sąnaudoms įrodymu“, – sako „Volvo Trucks“ jėgos agregatų vystymo prezidentė Helena Alsiö.
Auganti mažesnių „AdBlue“ sanaudų svarba
Istoriškai į „AdBlue“ kaštus būdavo kreipiama nedaug dėmesio. Tačiau pastaruoju metu situacija pasikeitė dramatiškai, kai daugumoje rinkų šio skysčio kaina pašoko net daugiau nei 100 proc. Naujojo testo metu paaiškėjo, kad „Volvo“ taip pat pavyko išsaugoti žemą „AdBlue“ sunaudojimo lygį – 6 proc. dyzelino sąnaudų reikšmės.
„Visa degalų ekonomija, apimanti tiek dyzeliną, tiek ir „AdBlue“, tapo pastebimai svarbesnė vertinat bendrąją nuosavybės kainą. Mes nuosekliai orientuojamės į tai, kad bendrieji degalų kaštai būtų kuo mažesni“, – tęsia H. Alsiö.
Našūs varikliai – CO2 emisijos mažinimo sprendimas
Nors „Volvo Trucks“ išsikėlė tikslą, kad elektros energija varomi sunkvežimiai sudarytų pusę pasaulinio sunkvežimių pardavimo 2030 metais, dyzelinis variklis ir toliau atliks svarbų vaidmenį mažinant CO2 emisiją.
Dėl naujausių „I-Save“ patobulinimų padidėjęs jėgos agregatų efektyvumas yra vienas iš svarbių būdų mažinti CO2 emisiją. Variklis su turbojunginiu taip pat sertifikuotas naudoti HVO100 degalus – atsinaujinantį dyzeliną, pagamintą iš hidrinto augalinio aliejaus, kuris žymiai sumažina CO2 emisiją.
Faktai apie bandymus ir sunkvežimį:
- Bandymus atliko Vokietijos žurnalams „Trucker“ ir „VerkehrsRundschau“ atstovaujantis Janas Burgdorfas.
- Iš viso bandymų metu nuvažiuota 343 km. Parinktas maršrutas naudojamas įvairių gamintojų sunkvežimiams išbandyti pačiomis įvairiausiomis sąlygomis.
- Bendroji sąstato masė: 32 tonos.
- Nustatytas pastovus greitis: 85 km/val.
- Bandytas sunkvežimis 2022 m.: „Volvo FH 460“ su „I-Save“, 3 karta, Euro 6 standartas.
- Bandytas sunkvežimis 2018 m.: „Volvo FH 460“, Euro 6 standartas.
-
Vidutinis greitis:
- 2022: 79,9 km/val.
- 2018: 79,8 km/val.
-
Degalų sąnaudos įskaitant „AdBlue“:
- 2022: 21,48 l/100 km „Ad-Blue“ procentinės sąnaudos dyzeline: 6,2 proc.
- 2018: 26,15 l/100 km
Faktai apie „Volvo“ sistemą „I-Save“:
- „I-Save“ pirmą kartą pristatyta 2019 m.
- D13TC, arba 13 litrų darbinio tūrio variklis su „Volvo“ turbojunginio technologija užtikrina galimybę ilgiau važiuoti žemais variklio sūkiais ir aukštomis pavaromis.
- Naujoji „I-Torque“ funkcija valdo pavarų parinkimą, variklio sukimo momentą ir stabdymą, kai aktyvuojama „I-Cruise“ sistema. Ji taip pat apima „I-See“ sistemą, kuri stebi priešakyje besidriekiantį kelią ir nustato, kiek variklio sukimo momento prireiks norint efektyviai naudoti degalus konkrečią akimirką ir atsižvelgiant į sąstato masę.
Faktinės degalų sąnaudos gali skirtis priklausomai nuo daugelio veiksnių: pavyzdžiui, važiavimo greičio, pastovaus greičio palaikymo įrangos naudojimo, transporto priemonės specifikacijų, transporto priemonės apkrovos, faktinės topografijos, vairuotojo patirties, transporto priemonės būklės ir oro sąlygų.