Stokholmo centre „Volvo Cars“ pristatė savo naująjį modelių gamos flagmaną – visiškai elektrinį visureigį „Volvo EX90“, atspindintį bendrovės švediškas šaknis. Naujasis 7 vietų visureigis, keliantis dar aukštesnius „Volvo Cars“ saugos ir tvaresnio gyvenimo būdo standartus, simbolizuoja naujos eros pradžią, bendrovei ryžtingai nustatant visiškai elektrinės ateities kursą.
„Volvo EX90“ – tai pareiškimas, kur esame ir kokia kryptimi judame“, – teigia „Volvo Cars“ vykdomasis direktorius Jimas Rowanas. „Tai visiškai elektrinis automobilis, galintis vienu įkrovimu nuvažiuoti iki 600 km atstumą ir sukurtas nustatyti dar aukštesnius saugos standartus. Tai taip pat yra pirmasis „Volvo“ automobilis, kurio veikimas pagrįstas jo programine įranga, kuri padeda jam tapti platesnės ekosistemos dalimi, prisijungiant prie jūsų namų ir kitų išmaniųjų įrenginių. Daugeliu atžvilgių „Volvo EX90“ yra nauja „Volvo Cars“ pradžia.“
Pasižymintis tikru skandinavišku dizainu, naujasis „Volvo EX90“ įkūnija principą „forma seka funkciją“. Tai universalus ir stilingas automobilis šeimai, išsiskiriantis moderniomis kėbulo proporcijomis, kurios dera su pažangiausiomis kompiuterinėmis, ryšio ir elektrifikavimo technologijomis, optimizuojančiomis saugumą, efektyvumą ir dizaino estetiką.
Pradedant naujuoju „Volvo EX90“, bendrovė kasmet pristatys po vieną naują visiškai elektrinį automobilį. „Volvo Cars“ siekia iki 2030 metų pradėti prekiauti tik visiškai elektriniais automobiliais – tai viena ambicingiausių elektrifikavimo strategijų automobilių pramonėje ir ypač svarbus veiksnys „Volvo Cars“ siekiant iki 2040 m. tapti klimatui neutralia bendrove.
Tuo pačiu, patvirtinant pasaulinį įmonės mastą, jau nuo kitų metų „Volvo EX90“ bus gaminamas JAV, o vėliau ir Kinijoje. Iki to laiko bendrovė siekia, kad šios dvi gamyklos būtų visiškai neutralios klimato atžvilgiu.
Unikalus saugos skydas
Naujasis „Volvo EX90“ užtikrina dar aukštesnį standartinės saugos lygį nei bet kuris ankstesnis „Volvo“ automobilis. Jame integruotos technologijos sukurtos taip, kad suprastų vairuotoją ir supančią aplinką, taip padedant užtikrinti vairuotojo, keleivių ir kitų eismo dalyvių saugumą. Be to, mokydamasis iš naujų duomenų ir gaudamas programinės įrangos atnaujinimus, laikui bėgant automobilis gali tapti dar išmanesnis ir saugesnis.
„Volvo EX90“ sukuria nematomą saugos skydą, kurį užtikrina naujausios jutiklių technologijos, naudojamos tiek automobilio viduje, tiek išorėje. Pažangūs jutikliai, tokie kaip lidaras, kameros ir radarai, yra prijungti prie galingų pagrindinių automobilio kompiuterių, o „NVIDIA DRIVE“ platformoje naudojama „Volvo Cars“ programinė įranga, sukurianti 360 laipsnių aplinkos vaizdą realiuoju laiku. Skirtingai nei žmogus, šie pažangūs jutikliai nepavargsta ir neišsiblaško bei yra sukurti atitinkamai reaguoti, jei to padaryti nespėja vairuotojas. Lidaro sistema tiek dieną, tiek naktį nuolat stebi kelią priešais automobilį, taip pat ir važiuojant dideliu greičiu. Ji gali aptikti mažus objektus priekyje kelių šimtų metrų atstumu, suteikdama daugiau laiko informuoti vairuotoją, veikti ir išvengti galimo pavojaus. Šie jutikliai taip pat padeda padidinti pagalbinės vairavimo sistemos „Pilot Assist“, turinčios naują vairavimo pagalbos keičiant eismo juostą funkciją, patikimumą ir veikimą.
Be to, dėl šių pažangiųjų jutiklių, įskaitant lidaro technologiją, „Volvo EX90“ yra pirmasis „Volvo“ automobilis, turintis techninę įrangą, pritaikytą savavaldžiam vairavimui ateityje.
Nematomas saugos skydas taip pat rūpinasi vairuotoju ir keleiviais automobilio viduje. Specialūs jutikliai ir kameros, kuriuos valdo „Volvo Cars“ inžinierių sukurti algoritmai, matuoja vairuotojo žvilgsnio koncentraciją. Ši technologija leidžia „Volvo EX90“ suprasti, kada vairuotojas yra išsiblaškęs, mieguistas ar dėl kitos priežasties neatidus. Iš pradžių sistema įspėja vairuotoją signalais, o jei vairuotojas užmigtų arba sunegaluotų, „Volvo EX90“ galėtų saugiai sustoti ir iškviesti pagalbą.
Tikslingos technologijos
Pagrindinė kompiuterių sistema, kurioje kartu veikia „NVIDIA DRIVE“ dirbtinio intelekto platformos „Xavier“ ir „Orin“, „Qualcomm Technologies“ sukurta „Snapdragon® Cockpit“ platforma ir „Volvo Cars“ inžinierių suprojektuota programinė įranga, valdo didžiąją dalį pagrindinių automobilio funkcijų – nuo saugos bei informacijos ir pramogų sistemos iki baterijos valdymo. Visa tai lemia operatyvesnį veikimą ir malonesnę patirtį automobilyje. Be to, dėl reguliarių programinės įrangos atnaujinimų nuotoliniu būdu, „Volvo EX90“ laikui bėgant tampa tik geresnis.
Pažangios „Snapdragon’ Cockpit“ platformos galia ir „Unreal Engine“ 3D vaizdo grafikos variklio galimybės užtikrina ypatingą automobilyje integruotų ekranų bei projekcinio ekrano veikimo spartą ir aukščiausios kokybės grafiką. 14,5 colio centrinis ekranas suteikia prieigą prie vienos geriausių rinkoje informacijos ir pramogų sistemų. Joje integruotos „Google“ programėlės ir paslaugos, įskaitant „Google Assistant“ valdymo balsu asistentą, „Google Maps“ navigaciją ir „Google Play“ programėlių parduotuvę. „Volvo EX90“ taip pat bus suderinamas su belaidžiu „Apple CarPlay“ arba „Android Auto“.
Informacijos ir pramogų sistema standartiškai palaiko 5G ryšį (kur jis prieinamas), todėl įdiegti reikiamas programėles ir naudotis itin intuityvia navigacija tampa dar paprasčiau – kaip ir mėgautis mėgstama muzika. „Volvo EX90“ yra pirmasis „Volvo“ automobilis, kuriame bus įdiegta „Dolby Atmos“ technologija, o aukščiausios klasės „Bowers & Wilkins“ garso sistema su 25 garsiakalbiais, įskaitant integruotus galvos atlošuose, užtikrins nepriekaištingą garso potyrį visame salone.
Siekiant sukurti ypač malonią ir patogią „Volvo EX90“ naudojimo patirtį, jis suprojektuotas vadovaujantis paprastumo principu ir vengiant informacijos pertekliaus. „Volvo EX90“ integruoti ekranai padeda vairuotojui susitelkti kelią, nes centriniame ir prietaisų skydelio ekranuose reikiamu metu pateikiama reikiama informacija, o rodmenis galima konfigūruoti pagal asmenius poreikius.
Standartinėje „Volvo EX90“ įrangoje taip pat bus diegiama skaitmeninio raktelio telefone technologija, suderinama su įvairių gamintojų ir modelių telefonais. Tai reiškia, kad išmanusis telefonas veikia kaip automobilio raktelis ir automatiškai atrakina automobilį bei aktyvuoja asmeninę pasisveikinimo seką, kai prie jo prieinate, o vos įsėdus į automobilį bus įkeltas asmeninis naudotojo profilis. Be to, nuotolinės funkcijos leis sklandžiai susieti gyvenimą tarp automobilio ir namų, pavyzdžiui, paprašyti „Google“ užrakinti, pašildyti arba atvėsinti „Volvo EX90“ tiesiog mėgaujantis namų komfortu ar akimirksniu sužinoti automobilio baterijos įkrovos lygį.
Gyvenimą su „Volvo EX90“ dar labiau palengvins „Volvo Cars“ išmaniojo telefono programėlė –mobilioji platforma, kurioje vienoje vietoje sutelktos įvairios paslaugos ir funkcijos, susijusios su visiškai elektriniu visureigiu. Nesvarbu, ieškant viešosios įkrovimo stotelės ar norint sumokėti už įkrovimą, valdyti išmanųjį krovimą namuose, suplanuoti programinės įrangos atnaujinimą nuotoliniu būdu arba patekti į savo automobilį naudojantis berakčio atrakinimo funkcija – „Volvo Cars“ programėlė daugybę funkcijų leis atlikti paprasčiau nei bet kada anksčiau.
Visos šios technologijos integruotos elegantiškame ir prabangiame „Volvo EX90“ interjere, kuriame panaudotos natūralios ir atsakingai pagamintos bei išgautos medžiagos. Ši interjero kompozicija atspindi ne tik skandinaviško dizaino stiprybes, bet ir „Volvo Cars“ tvarumo siekius, pavyzdžiui, iki 2040 m. visiškai pereiti prie žiedinės ekonomikos ir tapti klimatui neutralia įmone.
Sukurtas tvaresniam gyvenimo būdui
Sukurtas naudojant visiškai naują, „Volvo Cars“ suprojektuotą elektromobilių platformą, „Volvo EX90“ taps nepakeičiamu automobiliu siekiantiems užtikrinti tvaresnį šeimos gyvenimo būdą. Pagal WLTP bandymų ciklą, elektrinis visureigis viena įkrova gali nuvažiuoti iki 600 km, o bateriją nuo 10 iki 80 proc. įkrauti galima per mažiau nei 30 minučių.
Iš pradžių pirkėjams bus siūloma „Twin Motor“ pavaros sistema su dviem nuolatinio veikimo magneto elektros varikliais, „Performance“ versijoje užtikrinančiais bendrą 380 kW (517 AG) galią ir 910 Nm sukimo momentą, 111 kWh talpos baterija ir visais varančiaisiais ratais. Derinama su visiškai nauja važiuokle, ši pavaros sistema suteikia ypač malonią ir sklandžią vairavimo patirtį.
Naujojo „Volvo EX90“ konstrukcijoje panaudota apie 15 proc. perdirbto plieno ir 25 proc. perdirbto aliuminio, o taip pat 48 kilogramai perdirbto plastiko ir biologinių medžiagų, sudarantys apie 15 proc. viso automobilyje panaudoto plastiko – daugiau nei bet kuriame kitame iki šiol pagamintame „Volvo“ automobilyje.
Paprastas ir sumanus įkrovimas
Įvairios išmaniosios technologijos ir paslaugos užtikrina, kad įkrauti visiškai elektrinį „Volvo EX90“ bus ypač paprasta. „Volvo Cars“ programėlėje integruotos viešojo įkrovimo funkcijos leis rinktis iš šimtų tūkstančių viešųjų įkrovimo vietų visame pasaulyje, mokėti už įkrovimą ir sekti įkrovimo eigą naudojantis viena paprasta ir patogia sąsaja. Be to, „Google Maps“ navigacijoje centriniame informacijos ir pramogų sistemos ekrane realiuoju laiku galima patikrinti įkrovimo vietų prieinamumą.
Naujasis „Volvo EX90“ ateityje taip pat palaikys „Plug and Charge“ funkciją. Tai reiškia, kad, kai tik tai bus įmanoma, automobilį bus galima prijungti prie šią technologiją palaikančios viešosios įkrovimo stotelės ir įkrovimas bus pradėtas automatiškai, o apmokėjimas už krovimą taip pat bus atliktas be papildomų veiksmų.
Be to, „Volvo Cars“ nuolat plečia įkrovimo paslaugų pasiūlą, įtraukdami daugiau greitojo įkrovimo tinklų į savo viešųjų įkrovimo vietų ekosistemą, kad „Volvo“ elektromobilių vairuotojai galėtų patogiai įkrauti automobilius patraukliomis kainomis.
Galiausiai, „Volvo EX90“ yra pirmasis „Volvo“ automobilis, turintis visą reikiamą techninę įrangą, kuri leis naudotis dvikrypčio krovimo sistema. Ši technologija suteikia galimybę automobilio bateriją naudoti kaip papildomą energijos šaltinį, galintį tiekti energiją kitiems elektriniams prietaisams arba kitam elektriniam „Volvo“ automobiliui. „Volvo Cars“ planuoja, kad dvikrypčio krovimo technologija ateityje bus prieinama naudotojams, iš pradžių ši funkcija veiks tik tam tikrose rinkose.