Būti vienu jauniausių didelės ir visame pasaulyje savo pasiekimais garsėjančios šeimos nariu – nelengvas iššūkis. Jis visuomet susijęs su lūkesčiais, jog atžala viską galės atlikti bent jau ne prasčiau nei kiti giminaičiai. Nemalonu dar ir tai, kad jei šeima gausi, išsiskirti tampa ypač sunku, tačiau, kaip rodo nauji pavyzdžiai, – tikrai įmanoma.
Į gatves išrieda „CUPRA Born“ elektromobiliai
Pastaraisiais metais turbūt nėra kitos tokios plačios šeimynos kaip „Volkswagen“ koncerno naujų elektromobilių gama. 2019 metais debiutavo pagrindinis prekių ženklo modelis ID.3, o po jo pasipylė gausybė ant tos pačios platformos sukonstruotų automobilių, įskaitant ID.4, ID.5, „Škoda Enyaq iV“, „Škoda Enyaq Coupe RS iV“, „Audi Q4 e-Tron“ ir „Audi Q5 e-Tron“. Šis sąrašas ir toliau pildomas.
Vienas naujausių šios technologiškai giminingos, tačiau tuo pat metu ganėtinai skirtingos modelių gamos atstovų – „CUPRA Born“. Tai elektromobilis, kuris dėl išraiškingo išorės dizaino, sportiško charakterio ir kituose koncerno modeliuose nematytų inžinerinių sprendimų turbūt galėtų būti laikomas tikru šeimos padauža. Arba geriausiu įrodymu, kad ir naudojant panašias technologijas galima pasiekti visai skirtingus tikslus.
Skirtumai – tiek išorėje, tiek ir viduje
Socialinių tinklų turinio apie automobilius kūrėjas Dainius Leonavičius pastebi, jog „CUPRA Born“ perėmė visas gerąsias grupės prekių ženklų savybes, tačiau jis anaiptol nėra identiškas dvynys su kuriuo kitu modeliu. Nors, žvelgiant iš šono, automobilių siluetai gali atrodyti labai panašūs, naujas „CUPRA“ specialistų suformuotas priekinės ir galinės dalies dizainas pastebimai išskyrė „Born“ išvaizdą.
„Ta ispaniška veido kaukė suteikia automobiliui aštresnį ir agresyvesnį charakterį. Gale taip pat matomi panašūs pakeitimai leido sukurti originaliai atrodantį kėbulą“, – pastebi ilgametis automobilių žurnalistas.
„Born“ pranašumas prieš ID.3, anot pašnekovo, yra aukštesnės kokybės salono apdaila. Skiriasi ne tik naudojamos medžiagos, bet ir stilius, o tokios detalės kaip vario spalvos prekių ženklo intarpai atrodo itin efektingai. Drauge su kitais pakeitimais tai suteikia elektromobilio salonui žaismingumo ir jaukumo.
„Kitaip atrodo ir multimedijos įranga – pakeistas jos grafinis vaizdas bei loginė schema. Be to, sistema veikia greičiau nei ID.3 ir šiaip man ja naudotis buvo maloniau, nors kardinalių pokyčių lyg ir nėra. Galbūt svarbiausias skirtumas – išaugusi sparta“, – dėsto D. Leonavičius.
Jis atkreipia dėmesį, kad, siekiant užtikrinti komfortą, taip pat rūpinamasi ir aplinka. „Born“ sėdynėms naudojamas polimerinio pluošto audinys gaminamas iš Viduržemio jūroje, taip pat vandenynuose ir upėse surinkto plastiko. Po perdirbimo plastiko atliekos virsta malonia liesti aksomine danga.
Vienas paprastas sprendimas – dviguba nauda
Anot D. Leonavičiaus, giminingų elektromobilių elgesys kelyje taip pat nėra vienodas, mat „Born“ aiškiai išsiskiria sportiškumu. Apžvalgininko vertinimu, šis modelis yra gerokai dinamiškesnis ir orientuotas į jaunesnius pirkėjus.
„Pakaba ir vairo mechanizmas sureguliuoti visai kitaip, todėl automobilio svoris ne taip juntamas. Apskritai, valdymas tikrai tikslus, o ypač – pasirinkus „CUPRA“ ar „Performance“ režimą. Kiekvienas gali nustatyti tokias parinktis, kad važiavimas būtų gana sportiškas, tačiau pakaba – ne pernelyg kieta“, – privalumus vardija pašnekovas.
Norintiems maksimalaus komforto ir geriausių valdymo savybių žurnalistas rekomenduoja užsisakyti ispaniškajame elektromobilyje papildomai montuojamą adaptyviąją pakabą. Šis patobulinimas kainuoja tik 695 eurus, tačiau, pasak pašnekovo, perkant minimą modelį, tai – pati geriausia investicija. Renkantis, pavyzdžiui, „Volkswagen ID.3“ tokia papildoma įranga nėra siūloma.
„Su adaptyviąja pakaba laisvai galima rinktis efektingai atrodančius 20 colių ratlankius ir neprarasti komforto. Ji veikia visur – netgi važiuojant šalia sostinės Katedros aikštės esančiu grindiniu šios pakabos galimybės tikrai stebina“, – pastebi D. Leonavičius.
Trūksta galios? Jokių problemų
Apžvalgininkas atkreipia dėmesį ir į dar vieną „Born“ savybę – geresnę garso izoliaciją. Tai taip pat lėmė ne tik naudojamos specialios medžiagos, bet ir adaptyviosios pakabos veikimas. Viso to rezultatas – salone gerokai mažiau girdimas aukšto dažnio vibracijų keliamas triukšmas.
„Born“ elektromobiliuose montuojami tie patys 150 kW galios elektros varikliai kaip ir „Volkswagen ID.3“ arba „Škoda Enyaq iV“, tačiau tik ispaniškuose modeliuose diegiama laikina galios padidinimo funkcija. „eBoost“ versijose, pasirinkus „CUPRA“ režimą, maksimali elektros motoro galia 30-iai sekundžių gali būti padidinta iki 170 kW.
„Tai labai patogu, kuomet reikia kažką aplenkti, persirikiuoti iš pagreitėjimo juostos ar atlikti kitą greičio reikalaujantį manevrą“, – pažymi D. Leonavičius.
„CUPRA Born“ elektromobiliai kol kas komplektuojami su 58 arba 77 kWh talpos baterijomis. Planuojamas ir pigesnių versijų su 45 kWh baterijomis debiutas.