Vokietijos automobilio koncerno BMW sportinių modelių padalinys „M GmbH“, pristatė galingą ir greitą naujieną – kompaktišką galu varomą sportinį „BMW M2“ automobilį. Šis dviejų durų modelis pasižymi itin atletiška išvaizda, technologijų gausa ir, be abejo, dar efektyvesne važiuokle, kurios centre – galingas, 388 kW/460 AG variklis.
„BMW M2“ yra didelio populiarumo sulaukęs sportinis automobilis, kurio istorija tęsiasi jau beveik 50 metų – nuo pat 1973-iųjų, kai debiutavo pirmasis „BMW 2002“. Paskutinioji „M2“ karta buvo itin sėkminga – visame pasaulyje jų parduota beveik 60 tūkst. vienetų, todėl tikime, kad naujasis sportinis kupė, kuris turi žymiai galingesnį variklį, pažangesnius technologinius sprendimus ir sportinio vairavimo galimybes, pratęs savo pirmtakų sėkmės istoriją“, – sako BMW prekės ženklo vadovas Lietuvoje Martynas Daujotas.
Modernesnis ir sportiškesnis dizainas
Naujasis kupė modelis yra kompaktiškų matmenų, tačiau itin atletiškos išvaizdos. „M2“ ilgis siekia 4580 mm, o plotis – 1887 mm (platesnis nei pirmtakas).
Iš priekio modeliui būdingi atnaujinto dizaino priekiniai žibintai, didelės berėmės variklio grotelės bei trijų segmentų oro įsiurbimo angos modelio apačioje. Apskritai, planuodami „M2“ dizainą, BMW inžinieriai daug dėmesio skyrė automobilio aerodinamiškumui, taip pat vertino oro įsiurbimo poreikius, kad būtų aušinamas variklis/stabdžiai, taip pritaikant modelį važiavimui lenktynių trasose.
Agresyvumo modeliui suteikia ir šonuose išsikišę slenksčiai bei plačios ratų arkos. Lygiai taip pat kompaktiškai, bet galingai atrodo ir automobilio galas, kurio svarbiausi akcentai – ant bagažinės dangčio esantis minimalistinis aptakas, naujo dizaino galiniai žibintai, vertikalūs atšvaitai ir sportiškumą išduodančios dvigubos dujų išmetimo angos.
Už papildomą mokestį galima užsisakyti anglies pluošto stogą „M Carbon“, kuris bendrą automobilio svorį sumažina net 6 kg.
Iki 100 km/val. – per 4,1 sek.
Žinoma, vienas pagrindinių „M2“ dinamiškumo elementų – itin galingas „M TwinPower Turbo“ vienaeilis 6 cilindrų benzininis variklis. 3,0 litrų darbinio tūrio agregatas užtikrina itin greitą reakciją į akseleratoriaus pedalo spustelėjimą.
Naujojo modelio variklis yra 66 kW/90 AG galingesnis nei pirmtako. „M2“ versija su automatine pavarų dėže nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgi vos per 4,1 sek., o su mechanine – per 4,3 sekundės. Tuo tarpu nuo 0 iki 200 km/val. atitinkamai per 13,5 sek. ir 14,3 sekundės. Maksimalus automobilio greitis yra ribojamas iki 250 km/val., tačiau gali būti padidintas iki 285 km/val. įsigijus „M Driver“ paketą.
Didžiausias 550 Nm sukimo momentas pasiekiamas nuo 2650 iki 5870 aps./min., o didžiausia galia pasiekiama esant 6250 aps./min.
Dinamiškumo jausmą sustiprina ir speciali M dujų išmetimo sistema, sustiprinanti sportiško variklio griausmą.
Bus ir versija su mechanine pavarų dėže
Variklio galia į galinius varančiuosius ratus perduodama per automatinę aštuonių laipsnių „M Steptronic“ transmisiją su „Drivelogic“. Ji leidžia itin greitai perjungti pavaras iki pat žemiausios, taip sudarant galimybes efektyviai akseleruoti. Pavaras perjungti rankiniu būdu galima ir ant vairo esančiomis svirtimis.
Papildomai pirkėjai galės užsisakyti versiją su mechanine šešių laipsnių pavarų dėže. Ji montuojama kartu su pavarų perjungimo asistentu „Gear Shift Assistant“, kuris posūkyje žeminant pavaras ir tokiu būdu stabdant neleidžia ratams prasisukti. Tiesa, šį asistentą įgudę vairuotojai galės išjungti.
Gausi standartinė valdymo įranga
„M2“ pasižymi itin tiksliu valdymu. Prie to prisideda gausi standartinė įranga, kurioje įdiegtos naujausios valdymo technologijos – adaptyvioji M pakaba su elektroniniu būdu reguliuojamais amortizatoriais, kintančio sportinio vairavimo sistema su „M Servotronic“ stiprintuvu, dinaminė stabilumo kontrolės sistema (DSC) su „M Dynamic Mode“ ir itin efektyvūs, patvarūs bei lengvesni „M Compound“ stabdžiai, su pasirenkamais dviem skirtingus jautrumo lygiais.
Standartiškai „M2“ bus komplektuojamas su 19 colių lengvojo lydinio ratlankiais priekyje ir 20 colių – gale.
M jausmas viduje
Automobilio viduje didžiausias akcentas – vairuotojo erdvė. Priešais vairuotojo akis – išlenktas BMW ekranas, kuriame atspindima įvairi vairuotojui svarbi ir M modeliuose pateikiama informacija. Už papildomą mokestį galima užsisakyti projekcinį ekraną, kuris esminę informaciją vairuotojui projektuoja akių lygyje – tas padidina vairavimo saugumą ir efektyvumą, nes nereikia atitraukti akių nuo kelio.
Standartiškai „M2“ modeliuose montuojamos sportinės sėdynės, o už papildomą mokestį galima užsisakyti „M Sport“ sėdynes su integruotomis atramomis galvai arba 10,8 kg automobilio bendrą svorį sumažinančias „M Carbon“ sėdynes, pagamintas iš anglies pluoštu sustiprinto plastiko.
Priekyje centre esantis „M Setup“ mygtukas leidžia greitai keisti variklio, važiuoklės, vairo ir stabdžių sistemos nustatymus. Taip pat vairuotojas gali turėti dvi iš anksto nustatytas konfigūracijas ir jas pasirinkti ant vairo esančiais M mygtukais.
Važiuojant lenktynių trasose vairuotojui pasitarnaus standartiškai naujajame modelyje diegiama „M Drive Professional“ sistema su „M Drift Analyser“ ir „M Laptimer“. „M Mode“ mygtuku galima koreguoti tiek vairuotojo asistento funkcijas, tiek ir informacijos atvaizdavimą ekrane (taip pat ir projekciniame).
Nors „M2“ puikiai pritaikytas lenktynių trasai, jis pasižymi ir gausia komforto įranga. Pavyzdžiui, jau standartinėje įrangoje „M2“ turės trijų zonų automatinės klimato kontrolės sistemą, „BMW Live Cockpit Plus“ sistemą su „BMW Maps“ navigacija, salono apšvietimą ir Hi-Fi garsiakalbius. Standartinėje įrangoje gausu ir vairuotojo asistentų – priekinio susidūrimo išvengimo sistema su stabdymo funkcija, leistino važiavimo greičio nustatymo ir rodymo sistema su draudimo lenkti indikatoriumi, įspėjimo apie nukrypimą nuo eismo juostos sistema bei atstumo jutikliai. Už papildomą mokestį galima įsigyti ir kitas asistento funkcijas.
Automobilyje veikia naujausia, 8 kartos BMW operacinė sistema, kuri yra intuityvi ir leidžia patogiai valdyti įvairius parametrus per lietimui jautrų ekraną, gestais ar balsu. Automobilio pritaikymo individualiems poreikiams galimybes įgalina „BMW ID“ ir „My BMW“ programėlė bei eSIM kortelė, 5G ryšys. Automobilis palaiko „Apple CarPlay“ ir „Android Auto“ sistemas.
Įgaliotoji BMW atstovė „Krasta Auto“ skelbia, kad naujasis „BMW M2“ Lietuvoje turėtų debiutuoti kaip ir kitose rinkose – 2023 m. pavasarį. O jo kaina prasidės nuo 75 tūkst. eurų.