Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 24 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 - Elektronika namams
 - Buitinė technika
 - Elektronika, technika
 - Biuro technika
 - Fotoaparatai, kameros
 - Kompiuteriai, dalys
 - Kompiuterių periferija
 - Programinė įranga
 - Telefonai, priedai
 - Ryšių sprendimai
 - Navigacijos sprendimai
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 24 d. 15:39
Interneto greitis: kaip suprasti, kokio iš tikrųjų reikia?
Lapkričio 24 d. 11:39
Lietuvos ekranų tendencijos
Lapkričio 23 d. 15:27
„Garmin“ pristato pirmąjį didelio formato nardymo kompiuterį „Descent X50i“
Lapkričio 23 d. 11:37
Išmani vaikystė: ekspertė apžvelgia, kokius įgūdžius ugdo programavimas, robotika ir dirbtinio intelekto naudojimas
Lapkričio 22 d. 17:37
Svečiai gali „pavaišinti“ virusais: kodėl namuose būtinas „Šlepečių Wi-Fi“?
Lapkričio 22 d. 14:36
Didelei daliai vyresnių žmonių skaitmeninės paslaugos – sunkiai prieinamos
Lapkričio 22 d. 11:21
Medžiodami nuolaidas išlikite budrūs: ekspertas pataria, kaip netapti sukčių auka perkant internetu
Lapkričio 22 d. 08:16
Failų bendrinimo technologijos: kaip jos prisitaiko prie augančių šiuolaikinio žmogaus poreikių?
Lapkričio 21 d. 20:39
Asfaltas klojamas, o ryšys stringa: kodėl infrastruktūros spragos stabdo skaitmeninę pažangą Lietuvoje?
Lapkričio 21 d. 18:37
Norite kalbėti vokiškai, itališkai ar kiniškai? „Microsoft Teams“ atnaujinimas pavers jus poliglotu
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Produktų apžvalgos » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Naujasis konceptualus „Citroën Oli“: radikalus, atsakingas ir optimistinis požiūris į ateities mobilumą

Publikuota: 2022-10-01 17:22
Tematika: Elektronika, technika
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Novatoriškas „Ami“ pademonstravo, kaip „Citroën“ išdrįsta viską daryti kitaip nei visi, kad įvykdytų įsipareigojimą sukurti visiems prieinamus elektromobilius. Ši filosofija paskatino dar vieno kūrinio atsiradimą – Prancūzijos gamintojas nutraukė paslapties šydą nuo konceptualaus „Oli“ modelio.

 Rodyti komentarus (0)  

Novatoriškas „Ami“ pademonstravo, kaip „Citroën“ išdrįsta viską daryti kitaip nei visi, kad įvykdytų įsipareigojimą sukurti visiems prieinamus elektromobilius. Ši filosofija paskatino dar vieno kūrinio atsiradimą – Prancūzijos gamintojas nutraukė paslapties šydą nuo konceptualaus „Oli“ modelio. Pristatytas automobilis yra tikra ateities šeimos mobilumo „laboratorija ant ratų“, kurios koncepcija prieštarauja vyraujančiai sunkių, sudėtingų ir brangių elektromobilių tendencijai.

Naujasis konceptualus „Citroën Oli“: radikalus, atsakingas ir optimistinis požiūris į ateities mobilumą

„Šiame projekte išgryninama, kas yra transporto priemonė. Tai dar vienas įrodymas, kad tik „Citroën“ gali netikėtais, atsakingais ir naudingais būdais suteikti nebrangų, vien tik elektros energija varomą mobilumą visiems žmonėms“, – įsitikinęs „Citroën“ generalinis direktorius Vincent’as Cobée.

„Ami“ buvo mažas žingsnis gamintojo kalbas paverčiant realybe, o „Oli“ – didelis šuolis pirmyn. Užuot tapęs 2,5 tonos sveriančiais „rūmais ant ratų“ su dešimtimis ekranų bei prietaisų, šis šeimos automobilis įrodo, kad vartotojų lūkesčius galima išpildyti tiesiog pasiūlant jiems pakankamą kiekį įrangos, taip pat išradingai naudojant tvarias medžiagas ir užtikrinant tvarų gamybos procesą.

Taip gali būti sukurtas nebrangus ir patrauklus nulinės emisijos mobilumas, tinkantis bet kokiam gyvenimo būdui. Vartotojams svarbu tai, kad daugelis „Oli“ modelyje pristatytų koncepcijų ir naujovių pateks į būsimus „Citroën“ elektrinius šeimos automobilius.

Sumažintas ir perdirbamas

Naujasis konceptualus „Citroën Oli“: radikalus, atsakingas ir optimistinis požiūris į ateities mobilumą

Apgalvotai sukurtas „Oli“ yra konceptualus daugiafunkcis elektra varomas šeimos automobilis, kurio esmė – tvarumas. Štai supaprastintos konstrukcijos automobilio sėdynės leidžia panaudoti 80 proc. mažiau detalių nei įprastuose krėsluose. Jos pagamintos iš perdirbtų medžiagų, o sumanus tinklinio atlošo dizainas užtikrina geresnį natūralų apšvietimą transporto priemonės viduje.

Jos taip pat gali būti nesudėtingai patobulinamos arba pritaikomos individualiems poreikiams, kad atitiktų skirtingų savininkų skonį. Tai naudinga visiems, nes sumažėja automobilio svoris, tiek pirmasis, tiek ir kiti jo savininkai elgiasi atsakingai ir tvariai, o patobulinta salono atmosfera teigiamai veikia keleivių komfortą.

Vietoje visos apimties prietaisų skydelio su keliais ekranais ir paslėptais kompiuteriais, „Oli“ turi vieną simetrišką per visą transporto priemonės plotį einančią siją. Vienoje jos pusėje kabo vairo kolonėlė ir vairaratis, o centre – išmaniojo telefono dėtuvė ir penki aiškiai atpažįstami jungikliai su oro kondicionavimo sistemos valdikliu viduryje.

Šioje erdvėje „Oli“ įdiegtos vos 34 detalės. Palyginkime – panašaus dydžio kompaktiniuose šeimos hečbekuose prietaisų skydelyje ir centrinėje konsolėje naudojamos maždaug 75 skirtingos detalės.

Sijoje yra elektrifikuotas bėgis, į kurį galima prijungti priedus per USB lizdus ir stumdyti į norimą vietą. Dvi tiesioginės ventiliacijos angos – po vieną prieš vairuotoją ir keleivį – leidžia sumažinti oro kondicionavimo sistemą ir atitinkamai jos svorį.

Automobilyje nesiūloma atskira multimedijos ir komunikacijos įranga – tam pakanka vairuotojo išmaniojo telefono. Prijungus telefoną prie centrinėje sijos dėtuvėje įrengto lizdo, visos jo programėlės bendrinamos su automobilio duomenimis, kaip antai greičiu ir įkrovos lygiu. Visi šie duomenys matomi per „Smartband“ sistemą, kuri projektuoja informacinius rodmenis per visą priekinio stiklo apatinės dalies plotį.

Tokiu pačiu principu veikia ir automobilio garso sistema. Abu sijų galai tuščiaviduriai – čia numatyta vieta cilindriniams, aukštos kokybės garsą atkuriantiems garsiakalbiams. Jie prijungiami per „Bluetooth“ sąsają. Kadangi garsiakalbiai išimami, muzika vėliau galima mėgautis ir išlipus iš automobilio.

Mažiau svorio, daugiau našumo

Naujasis konceptualus „Citroën Oli“: radikalus, atsakingas ir optimistinis požiūris į ateities mobilumą

Viena įspūdingiausių „Oli“ savybių yra svoris. Inžinieriai užsibrėžė tikslą pasiekti maždaug 1 000 kg svorį, todėl elektromobilis yra gerokai lengvesnis nei dauguma SUV modelių. O tai reiškia, kad jo elektros pavarai pakanka 40 kWh talpos baterijos, užtikrinančios iki 400 km viena įkrova nuvažiuojamą atstumą.

Apribojus didžiausią elektromobilio greitį iki 110 km/val., pasiektas maksimalus ekonomiškumas – realistiškos tapo 10 kWh/100 km vidutinės energijos sąnaudos. O papildyti baterijos energijos atsargas nuo 20 iki 80 proc. užtruks vos 23 minutes.

„Citroën Oli“ taip pat parodo, kaip automobilis gali veikti lyg namai vasaros išvykose į paplūdimį ar stovyklaujant gamtoje, nes turi „Vehicle to Load“ (V2L) funkciją. Su 40 kWh talpos baterija ir 3,6 kW išorinio krovimo lizdo galia (atitinka 230 V 16 amperų buitinį kištukinį lizdą), „Oli“ teoriškai gali tiekti maitinimą 3 000 W elektros prietaisui maždaug 12 valandų.

Išradingai parinktos medžiagos

Netradicinė konceptualaus modelio išvaizda primena kompaktišką visureigį, kurio ilgis – 4,20 m, aukštis – 1,65 m, o plotis – 1,90 m. Modelio kėbulo gamybai panaudotos perdirbto gofruoto kartono plokštės, supresuotos į korinę struktūrą ir sutvirtintos stiklo pluoštu. Ši medžiaga pagaminta kartu su partnere, chemijos milžine BASF.

Medžiaga taip pat padengta „Elastoflex“ poliuretano derva bei apsauginiu kietos struktūros „Elastocoat“ sluoksniu. Galiausiai visa tai nudažyta naujoviškais vandens pagrindo „BASF R-M Agilis“ dažais.

Šios plokštės yra labai standžios, lengvos ir tvirtos – tokios tvirtos, kad ant jų gali stovėti suaugęs žmogus. O svoris sumažėja 50 proc., lyginant su lygiaverte plienine konstrukcija.

Stogo iš šios medžiagos krovumo galimybės taip pat nesumenksta. Kiekvienoje stogo bėgelių pusėje numatyta galimybė pritvirtinti priedus, pavyzdžiui, dviračių laikiklius ar stogo bagažines. O po variklio dangčiu įrengtose bagažo erdvėse galima laikyti įkrovimo laidus, smulkius asmeninius bei skubios pagalbos daiktus.

„Oli“ išsiskiria išradingu ir efektyviu 20 colių skersmens ratų ir padangų deriniu. Hibridinis ratas – naujo dizaino, o padanga sukurta drauge su bendrove „Goodyear“.

Aliuminio ratai yra brangūs ir reikalauja daug energijos jiems pagaminti, o plieniniai ratlankiai sveria per daug, todėl inžinieriai nusprendė šias dvi medžiagas sumaišyti. Taip sukurti hibridiniai ratai, kurie yra 15 proc. lengvesni už lygiaverčius plieninius, todėl bendras automobilio svoris sumažėja 6 kg.

Savo ruožtu padangų protektoriaus mišinys pagamintas iš beveik visiškai tvarių arba perdirbtų medžiagų, įskaitant saulėgrąžų aliejų ir ryžių lukštų pelenų silicio dioksidą, taip pat pušų dervas ir visiškai natūralų kaučiuką. Jos pakeičia sintetines, naftos pagrindu pagamintas medžiagas.

Naudojimo ciklas

Kalbant apie „Oli“, vienas svarbiausių dalykų – ilgas naudojimo laikas, tad automobilio gamintojai sukūrė savo žiedinę ekonomiką. Šį automobilį bus galima nesudėtingai ir nebrangiai perdaryti tolimesniam gyvenimui pagal naujų savininkų pageidavimus, pasitelkiant atnaujintas ir nesunkiai keičiamas dalis, naujas dekoro detales ar net spalvas. Taip pat dalis detalių laikui bėgant gali būti tiesiog patobulintos.

Bendrosios šio modelio eksploatavimo išlaidos bus nedidelės, tačiau jei reikės pakeisti duris, priekinį žibintą ar buferį, perdirbtas dalis galima atsakingai įsigyti per „Citroën“ iš kitų „Oli“ transporto priemonių, kurios nebetinkamos eksploatuoti.

Aplinkos ir ekonominiu požiūriu naudingiau būtų atnaujinti turimą automobilį, nei pakeisti jį kitu. Kai atnaujinti nebebus ekonomiška, „Citroën“ kiekvieną „Oli“ pavers perdirbtų dalių donoru kitiems, kuriems jų reikia, arba siųs detales bendrai perdirbti.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama