2023-iųjų pradžioje Lietuvoje debiutuos penktosios kartos „Lexus RX“ modelis. Iš pagrindų naujai sukurtas automobilis atvers ypatingą ikoniškojo SUV istorijos skyrių. RX per pastaruosius du dešimtmečius tapo geriausiai parduodamu „Lexus“ automobiliu. Nuo jo pristatymo 1998 m. visame pasaulyje parduota daugiau nei 3,5 milijono vienetų, rašoma panešime žiniasklaidai.
Naujasis RX Europoje siūlomas su dviem skirtingomis elektrifikuotomis pavaromis. RX 450h+ pasitiks vairuotojus su iš tinklo įkraunama hibridine pavara, o ieškantiems įspūdingesnės galios „Lexus“ pristato savo pirmąjį turbininį hibridą RX 500h su „Direct4“ galios valdymo sistema.
Naujajame visureigyje įdiegtos aukščiausios klasės saugumo technologijos. Trečiosios kartos „Lexus Safety System+“ apima patobulintą susidūrimo išvengimo sistemą, naująją proaktyvią vairuotojo pagalbos funkciją bei išplėstinį saugumo sistemų paketą. RX taip pat diegiama naujausios kartos multimedijos platforma, į kurią įeina „Hey Lexus“ balso valdymo funkcija bei „Lexus Link“ programėlė.
Nauja dizaino kalba
Giliau į elektrifikacijos vandenis nėrę dizaineriai ėmėsi iššūkio pritaikyti atnaujintą „verpstės pavidalo“ dizainą naujajame RX. Dėl to pagerėjo radiatoriaus grotelių integracija – jos įkūnija elektrifikavimo galią ir žemo svorio centro privalumus. Kompaktiškesni ir ryškesni priekiniai žibintai, oro įleidimo angos ir 15 mm platesnė nei ankstesnės kartos modelio tarpvėžė dar labiau sustiprina tvirtą, pasitikinčią išvaizdą.
Visi RX modeliai perteikia atpažįstamą „Lexus“ vairavimo jausmą, tačiau kiekvienas jų tai daro savaip dėl išskirtinių platformos ir jėgos agregatų savybių. Vis dėlto visus juos sieja bendra gija: aukščiausios klasės komfortas ir naujas atsako į vairuotojo veiksmus lygis suteikia dar stipresnį pasitikėjimo automobiliu jausmą.
Daugiau nei 15 metų elektrifikacijos technologijų kūrimo ir diegimo patirtis leido gamintojui plačiau pritaikyti „Lexus Electrified“ strategiją – nuo šiol vairuotojai galės mėgautis tiek savaime įsikraunančios, tiek ir iš tinklo įkraunamos hibridinės pavaros galia bei efektyvumu.
Naujoviška multimedija ir ryšio technologijos
Naujajame RX įdiegtos pažangios ryšio technologijos, užtikrinančios greitesnį ir stabilesnį paslaugų veikimą bei naujausios multimedijos platformos nuolatinį prijungimą prie interneto. Tai leidžia ne tik patogiai naudotis paslaugomis, bet ir visuomet turėti naujausią belaidžiu būdu atsinaujinančią programinę įrangą.
Naudodamasis išmaniuoju telefonu, navigacijos sistema, multimedijos funkcijomis, skaitmeninių debesų technologijomis ar tiesiog nustatydamas automobilio parinktis, vairuotojas turi apie šimtą sąveikavimo su naujuoju RX būdų.
Naujoji multimedijos sistema palaiko išmanųjį balso komandų asistentą „Hey Lexus“, kuris dabar atsako į natūralesne kalba pateiktus klausimus bei nurodymus. Visuose automobiliuose standartiškai palaikoma nesudėtinga išmaniųjų telefonų integracija: belaidis „Apple CarPlay“ ir laidinis „Android Auto“ ryšys. Siūlomas belaidžio įkrovimo dėklas, užtikrinantis 50 proc. greitesnį įrenginių įkrovimą.
Svetingumo dvasia
„Lexus“ naujajame RX pristato daug pažangių, vairuotojo ir keleivio komfortą gerinančių technologijų, kad laikas automobilio salone nepriekaištingai atitiktų japoniškąją „Omotenashi“ svetingumo dvasią.
Pavyzdžiui, RX gali būti komplektuojamas su skaitmeniniu galinio vaizdo veidrodėliu, suteikiančiu vairuotojui platų regėjimo lauką. Automobilio atbulinės eigos kamera perteikia vaizdus realiuoju laiku.
Kad būtų lengviau važiuoti uždarose erdvėse, skaitmeninis panoraminio vaizdo monitorius perduoda tiesioginį 360° vaizdą aplink transporto priemonę ir iš anksto įrašytą vaizdą po automobiliu iš kamerų. Naujosios kartos modelyje jas galima automatiškai nuvalyti. Taip pat perteikiamas virtualus 3D automobilio vaizdas, rodantis transporto priemonę tarsi iš viršaus.
Saugumas ir pagalba vairuotojui
Penktosios kartos RX įdiegtos pažangiausios aktyviosios saugos ir pagalbos vairuotojui sistemos. Jos įeina į „Lexus Safety System+“ paketą. Trečiosios kartos saugumo sistemų derinys apima ne tik patobulintas funkcijas, bet ir geresnes avarijų rizikos nustatymo bei prevencijos galimybes.
Tarp tokių patobulinimų yra pagerintas avarijos išvengimo sistemos gebėjimas aptikti motociklus ir kitus objektus automobilio kelyje. Ši sistema gali nustatyti susidūrimo su priešpriešais judančiu eismu ar kelią kertančiais pėsčiaisiais riziką, kai automobilis įvažiuoja į sankryžą.
Taip pat buvo patobulinta adaptyvioji pastovaus greičio palaikymo sistema – dabar ji greičiau atpažįsta eismo situaciją priešakyje. Ištobulinus eismo juostos laikymosi funkciją, dabar pastoviu greičiu judantis automobilis natūraliau seka kelio vingius posūkiuose.
Be to, išplėtus greičio palaikymo sistemos funkcijas, ji reaguoja į daugiau kelių eismo ženklų, įskaitant įspėjamuosius ir STOP ženklus.
Proaktyvioji vairuotojo pagalbos sistema padeda išlaikyti saugų atstumą iki priekyje važiuojančių transporto priemonių ir tam net nebūtina aktyvuoti adaptyviosios pastovaus greičio palaikymo funkcijos. Ši vairuotojo pagalba taip pat padeda išvengti pėsčiųjų ir kliūčių.
Vairuotojo stebėjimo sistema naudoja virš vairo sumontuotą vaizdo kamerą ir nuolat seka vairuotojo būseną, o kilus įtarimų dėl jo budrumo siunčia įspėjimus. Ji netgi gali sulėtinti arba sustabdyti automobilį, jeigu vairuotojas nereaguoja į įspėjimus.