Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 24 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 - Elektronika namams
 - Buitinė technika
 - Elektronika, technika
 - Biuro technika
 - Fotoaparatai, kameros
 - Kompiuteriai, dalys
 - Kompiuterių periferija
 - Programinė įranga
 - Telefonai, priedai
 - Ryšių sprendimai
 - Navigacijos sprendimai
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 24 d. 15:39
Interneto greitis: kaip suprasti, kokio iš tikrųjų reikia?
Lapkričio 24 d. 11:39
Lietuvos ekranų tendencijos
Lapkričio 23 d. 15:27
„Garmin“ pristato pirmąjį didelio formato nardymo kompiuterį „Descent X50i“
Lapkričio 23 d. 11:37
Išmani vaikystė: ekspertė apžvelgia, kokius įgūdžius ugdo programavimas, robotika ir dirbtinio intelekto naudojimas
Lapkričio 22 d. 17:37
Svečiai gali „pavaišinti“ virusais: kodėl namuose būtinas „Šlepečių Wi-Fi“?
Lapkričio 22 d. 14:36
Didelei daliai vyresnių žmonių skaitmeninės paslaugos – sunkiai prieinamos
Lapkričio 22 d. 11:21
Medžiodami nuolaidas išlikite budrūs: ekspertas pataria, kaip netapti sukčių auka perkant internetu
Lapkričio 22 d. 08:16
Failų bendrinimo technologijos: kaip jos prisitaiko prie augančių šiuolaikinio žmogaus poreikių?
Lapkričio 21 d. 20:39
Asfaltas klojamas, o ryšys stringa: kodėl infrastruktūros spragos stabdo skaitmeninę pažangą Lietuvoje?
Lapkričio 21 d. 18:37
Norite kalbėti vokiškai, itališkai ar kiniškai? „Microsoft Teams“ atnaujinimas pavers jus poliglotu
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Produktų apžvalgos » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Vien tik laiko patikrintų sprendimų nebeužtenka – komercinius automobilius keičia pažangios technologijos

Publikuota: 2022-06-29 16:31
Tematika: Elektronika, technika
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Komercinio transporto srityje konstrukcijos patikimumui visuomet buvo teikiamas didžiausias dėmesys, tad čia plačiai taikomi itin paprasti ir laiko patikrinti sprendimai. Visgi technologijų pažanga pasivijo ir lengvuosius komercinius automobilius.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Komercinio transporto srityje konstrukcijos patikimumui visuomet buvo teikiamas didžiausias dėmesys, tad čia plačiai taikomi itin paprasti ir laiko patikrinti sprendimai. Visgi technologijų pažanga pasivijo ir lengvuosius komercinius automobilius.

„Iveco Daily“ su padidinta krovinių kabina (gamintojo nuotr.)
„Iveco Daily“ su padidinta krovinių kabina (gamintojo nuotr.)

Naujas sistemas turintys modeliai tapo saugesni, o valdymo savybėmis supanašėjo su lengvaisiais. Pastebimai išaugo ir komforto lygis, o kasdienis jų naudojimas tapo kaip niekada patogus.

Geras šios srities progreso pavyzdys yra naujos kartos „Iveco Daily“ modeliuose papildomai montuojama pažangi aktyvi pneumatinė „Air Pro“ pakaba. Gale įprastas spyruokles pakeitė oro pagalvės, o abiejose ašyse sumontuoti pažangūs kintamųjų charakteristikų amortizatoriai, galintys pagal daviklių informaciją kas 10 milisekundžių keisti slopinimo charakteristikas.

Tokią pakabą turinčio automobilio vairuotojas pagal poreikį gali rinktis vieną iš trijų skirtingų parinkčių (automatinę, skirtą važiuoti su kroviniu ir minkšto pakabos veikimo). Visų keturių ratų amortizatorių daviklių informacija drauge su duomenimis apie stabdžių slėgį, važiavimo greitį, vairo padėtį ir bendrą automobilio svorį perduodama „Air Pro“ valdymo blokui, kuris užtikrina optimalų pakabos darbą. Net visiškai pakrauto „Iveco Daily“ posvyrio kampas posūkiuose sumažėjo iki 30 proc., o tai turi juntamą įtaką valdymo tikslumui ir eismo saugumui.

Naujų inžinerinių sprendimų reikalaujantys iššūkiai

Automobilių pakabų inžinierius Domas Zinkevičius pažymi, kad oro pagalvių ir kintamųjų charakteristikų amortizatorių naudojimą lengvuosiuose komerciniuose automobiliuose lėmė keletas veiksnių. Pirmuoju iš jų tapo augantys klientų poreikiai: verslininkams aktualesnis tapo papildomas funkcionalumas ir patogumas naudoti. Antrasis veiksnys – saugumas.

„Kylant saugaus eismo reikalavimams, o technologijai pasiekus vartotojui priimtiną kainą, gamintojai pradeda ją taikyti savo srityje, šiuo atveju – komerciniame transporte. Tai galioja visiems inžineriniams išradimams, pavyzdžiui, taip nutiko su mikroschemomis, valdymo blokais – jie leido sumažinti žibintų maitinimo ir valdymo laidų kiekį visuose automobiliuose“, – apie progresą pasakoja D. Zinkevičius.

Jis priduria, kad komerciniame transporte paprasti sprendimai vyrauja neatsitiktinai. Anot pašnekovo, laikomasi elementarios inžinerinės logikos, pagal kurią, sumažinus detalių skaičių, sumažėja ir gedimo tikimybė. Tuo pat metu tokios pakabos būna labai gerai pritaikytos specifiniam darbui – krovinių vežimui.

„Komerciniam transportui svorio centro ir masės pokytis yra didžiulis iššūkis. Automobilis turi pakankamai gerai važiuoti tiek tuščias, tiek ir visiškai pakrautas. Atskiri sprendimai gali padėti pasiekti geresnių rezultatų dirbant šiais skirtingais režimais, bet modelis turi būti bent minimaliai pritaikytas abiem. Orientuojantis į tai ir projektuojama komercinių automobilių pakaba“, – apie specifinius inžinerinius iššūkius kalba pašnekovas.

Su pneumatine pakaba nešokinėja ir visiškai pakrovus

D. Zinkevičius atkreipia dėmesį, kad didžiausias pneumatinės pakabos privalumas – galimybė reguliuoti aukštį. Pasak inžinieriaus, ilgą laiką oro pagalvės buvo montuojamos tik autobusuose ir sunkvežimiuose, tačiau dabar vis dažniau papildo ir kroviniams vežti skirtų lengvųjų komercinių automobilių komplektacijas.

Šių pokyčių nauda atsiskleidžia kasdien naudojant automobilį. Štai reguliuojamojo aukščio galinės „Daily“ pakabos pakėlimas arba nuleidimas trunka vos 10 sekundžių ir pastebimai palengvina pakrovimą arba iškrovimą. Tokį greitą veikimą užtikrina būtent tam numatytas atskiras oro rezervuaras. Taip pat numatyta galimybė išsaugoti pakabos aukščio parinktis.

Kitas įmonėms svarbus dalykas – krovinio saugumas. D. Zinkevičius pastebi, jog tai ypač aktualu didesnio krovumo modeliams, kuriems įprastos spyruoklės būtų pernelyg kietos. Dėl itin standžios pakabos netgi kiltų pavojus apgadinti dužų krovinį. Todėl, pavyzdžiui, „Daily“ montuojamos oro pagalvės leido 25 proc. sumažinti iš pakabos į krovinių skyrių perduodamas vibracijas.

„Norint išvengti atvejų, kai visiškai pakrautas automobilis, įveikdamas kelio nelygumus, ima tiesiog šokinėti, gali būti naudojamos oro pagalvės. Nepriklausomai nuo krovinio svorio, jos išlieka minkštesnės nei analogiškam krovumui pritaikytos spyruoklės. Reguliuojamas jų slėgis taip pat leidžia išlaikyti optimalų pakabos aukštį“, – aiškina inžinierius.

Atsisakyti pasiteisinusių technologijų būtų neracionalu

Lengvųjų komercinių automobilių konstrukcijoje pradedamos taikyti pažangios naujovės anaiptol nereiškia, jog atsisakoma laiko patikrintų technologijų. D. Zinkevičius nesistebi, kad net ir pačiuose naujausiuose furgonuose iki šiol tvirtinamos lingės. Inžinieriaus manymu, šios labai gerai savo darbą atliekančios detalės bus naudojamos dar ilgą laiką.

„Lingių techninės charakteristikos yra labai progresyvios, t. y. kuo automobilis darosi sunkesnis, tuo jos tampa kietesnės. Naudojantis spyruoklėmis galima pasiekti panašų pokytį, bet ne iki tokio lygio, kokio reikia lengvam komerciniam transportui. Skersinės lingės montuojamos netgi kai kurių „Volvo“ modelių galinėje pakaboje, o tai – prabangių automobilių segmentas“, – gamintojų pasirinkimą grindžia pašnekovas.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama