Šiuolaikiška, sportiška prabanga – naujasis „Mercedes-Benz GLC“ tai įkūnija kiekvienoje detalėje. Birželį pristatytas GLC yra dinamiškiausias vairuotojų pamėgtos „Mercedes-Benz“ SUV šeimos narys, tapęs išskirtinai hibridiniu ir dar geriau pritaikytu specifiniams vairuotojų poreikiams.
GLC kėbului būdingas ištisinių, platėjančių paviršių dizainas, praturtintas preciziškai suformuotomis briaunomis automobilio šonuose. Jos pabrėžia unikalias automobilio proporcijas, išryškina ratų arkas, sukuria pusiausvyrą tarp vizualinės elegancijos ir techninių SUV galimybių.
Išskirtinis išorės akcentas – naujo dizaino priekiniai žibintai, kurie jungiasi su aušinimo radiatoriaus grotelėmis ir pabrėžia automobilio agresyvumą. Dėl kėbulo patobulinimų iki 0,29 sumažėjęs oro pasipriešinimo koeficientas lemia mažesnes kuro sąnaudas ir žemesnį triukšmo lygį važiuojant didesniu greičiu.
Naujasis modelis yra 60 mm ilgesnis ir 4 mm žemesnis už savo pirmtaką. Bagažinės talpa padidėjo iki 620 litrų, 70-čia litrų daugiau palyginti su ankstesniu modeliu.
GLC interjero dizainas sukurtas pagal „Mercedes-Benz“ sportiškos prabangos formulę. Priekinė panelė yra horizontaliai padalinta į dvi išraiškingas dalis. Vairuotojo 12,3 colių skersmens aukštos raiškos LCD prietaisų skydelis ir beveik tokio pat dydžio centrinis ekranas tarsi sklendžia virš priekinės panelės. Avangardinio dizaino sėdynės ir futuristinės durų panelės puikiai papildo salono linijų harmoniją ir pabrėžia aukštą interjero kokybę.
Naujieji GLC – tik hibridiniai
GLC išleidžiamas su dviejų tipų hibridiniais varikliais. Vieno tipo varikliai yra keturių cilindrų agregatai iš dabartinės FAME (angl. „Family of Modular Engines“) „Mercedes-Benz“ variklių šeimos. Tai – lengvieji hibridiniai varikliai (MHEV), kuriems žemų sūkių diapazone pagalbą teikia integruotas antros kartos akumuliatorius (ISG). Jis padeda automobiliui lengviau įsibėgėti ir tausoja aplinką, nes būtent greitėjimo metu išeikvojama daugiausia kuro.
Kito tipo varikliai yra iš tinklo įkraunami hibridiniai agregatai. Jų galia siekia iki 280 kW (381 AG), o sukimo momentas – iki 750 Nm. Visų įkraunamų hibridinių variklių nuvažiuojamas atstumas naudojant tik elektros energiją yra didesnis nei 100 km (pagal WLTP) – to dažniausiai pakanka norint įveikti kasdienius maršrutus. Be to, tik elektros režimu galima važiuoti iki 140 km/val. greičiu.
Aukštos įtampos akumuliatorius yra sukurtas pačių „Mercedes-Benz“, jo talpa - 31,2 kWh. Net visiškai išsikrovusį akumuliatorių su papildomu 60 kW DC įkrovikliu galima pakrauti per 30 min.
Didesnis komfortas ir nepriekaištingas valdymas bekelėje
Pagrindiniai GLC važiuoklės komponentai yra nauja keturšakė priekinė pakaba ir daugiasvirtė nepriklausoma galinė pakaba. Tai užtikrina vairavimo komfortą ir mažą triukšmą salone.
Naujasis GLC yra ypač manevringas ir stabilus, kai papildomai pasirenkamas galinės ašies vairavimo mechanizmas. Galiniai ratai gali pasisukti iki 4,5 laipsnio, dėl to automobilio apsisukimo spindulys sumažėja 80 centimetrų, iki 11 metrų. Važiuojant mažesniu nei 60 km/val. greičiu, galiniai ratai sukasi priešinga kryptimi nei priekiniai, o kai ši riba viršijama, galiniai ratai pasisuka ta pačia kryptimi.
Šis virtualus ratų bazės padidėjimas turi pastebimų privalumų: pagerėja automobilio stabilumas ir saugumas važiuojant dideliu greičiu, greitai keičiant eismo juostą ar atliekant staigius manevrus.
Taip pat buvo gerokai patobulintos neasfaltuotų kelių įveikimo bei važiavimo nepalankiomis oro sąlygomis savybės. Viena iš sudėtingų situacijų bekelėje sprendimo priemonių yra „permatomo variklio dangčio“ funkcija. Naudojantis ja, ekrane matomas dangos po kapotu vaizdas: taip galima geriau įvertinti kelio ypatybes ir kliūtis, matyti tikslią priekinių ratų padėtį. Įkraunamuose hibridiniuose modeliuose bekele galima važiuoti naudojant tik elektros variklį.
Tyrimai parodė, kad GLC vairuotojai automobilį dažnai naudoja įvairaus tipo priekabų vilkimui. Dėl to naujasis GLC turi itin daug pagalbinių priemonių, su kuriomis ši užduotis tampa lengvesnė. Pavyzdžiui, navigacijos sistemoje galima nustatyti priekabos tipą ir atitinkamai planuoti maršrutą. Tokiu atveju navigacija atsižvelgia į kelių plotį ir viadukų aukštį, specifines priekabos savybes ir pan. Papildomai galima užsisakyti manevruoti su priekaba padedančią funkciją.
Gausesnė standartinė įranga ir išmanesnis MBUX
Naujojo GLC standartinė įranga buvo gerokai patobulinta. Pavyzdžiui, AVANTGARDE linija yra standartinė, su tokiomis vairuotojų mėgstamomis funkcijomis kaip dideli ekranai, išmaniųjų telefonų integracija, belaidis įkrovimas ir šildomos priekinės sėdynės.
Automobilyje diegiama naujausios kartos MBUX („Mercedes-Benz User Experience“) informacinė ir pramoginė sistema tapo dar išmanesnė. Tiek techninė, tiek programinė įranga padarė didelį šuolį: du LCD ekranai suteikia vientisą, estetišką patirtį, o informacija pateikiama struktūrizuotai bei aiškiai. Be to, balso asistentas „Hey Mercedes“ tapo dar pajėgesnis bendrauti ir mokytis.
Kaip papildomą įrangą, galima užsisakyti papildytosios realybės navigaciją. Kameros fiksuoja aplinką aplink automobilį, o centriniame ekrane rodomi judantys vaizdai, pridedami virtualūs objektai, informacija ir žymekliai. Tai, pavyzdžiui, kelio ženklai, krypties nuorodos, rekomendacijos keisti eismo juostą ir namų numeriai.
GLC – „Mercedes-Benz“ SUV sėkmės istorija
Į vidutinio dydžio SUV segmentą „Mercedes-Benz“ įžengė 2008 metais su GLK modeliu. „Tendencijų kūrėjas sparčiai augančioje automobilių kategorijoje“ – taip jį apibūdino tuometė spauda. GLK išorės dizainas buvo įkvėptas G klasės, visų „Mercedes-Benz“ visureigių pirmtako. 2015 m. gamintojas pristatė GLK įpėdinį GLC.
Šis taip pat sužavėjo puikiu prekės ženklui būdingu saugumu, šiuolaikiškiausiomis pagalbos sistemomis, kuro vartojimo efektyvumu ir dinamiškumu. Nuo GLC ir jo tiesioginio pirmtako GLK pasirodymo buvo parduoti daugiau kaip 2,6 mln. šių automobilių. Dabar pristatomas trečiosios kartos GLC tęsia šią sėkmės istoriją.
Lietuvoje GLC bus galima užsisakyti „Veho“ salonuose antroje šių metų vasaros pusėje, o salonuose pasirodys rudenį.