Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 24 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 - Elektronika namams
 - Buitinė technika
 - Elektronika, technika
 - Biuro technika
 - Fotoaparatai, kameros
 - Kompiuteriai, dalys
 - Kompiuterių periferija
 - Programinė įranga
 - Telefonai, priedai
 - Ryšių sprendimai
 - Navigacijos sprendimai
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 24 d. 15:39
Interneto greitis: kaip suprasti, kokio iš tikrųjų reikia?
Lapkričio 24 d. 11:39
Lietuvos ekranų tendencijos
Lapkričio 23 d. 15:27
„Garmin“ pristato pirmąjį didelio formato nardymo kompiuterį „Descent X50i“
Lapkričio 23 d. 11:37
Išmani vaikystė: ekspertė apžvelgia, kokius įgūdžius ugdo programavimas, robotika ir dirbtinio intelekto naudojimas
Lapkričio 22 d. 17:37
Svečiai gali „pavaišinti“ virusais: kodėl namuose būtinas „Šlepečių Wi-Fi“?
Lapkričio 22 d. 14:36
Didelei daliai vyresnių žmonių skaitmeninės paslaugos – sunkiai prieinamos
Lapkričio 22 d. 11:21
Medžiodami nuolaidas išlikite budrūs: ekspertas pataria, kaip netapti sukčių auka perkant internetu
Lapkričio 22 d. 08:16
Failų bendrinimo technologijos: kaip jos prisitaiko prie augančių šiuolaikinio žmogaus poreikių?
Lapkričio 21 d. 20:39
Asfaltas klojamas, o ryšys stringa: kodėl infrastruktūros spragos stabdo skaitmeninę pažangą Lietuvoje?
Lapkričio 21 d. 18:37
Norite kalbėti vokiškai, itališkai ar kiniškai? „Microsoft Teams“ atnaujinimas pavers jus poliglotu
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Produktų apžvalgos » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Dėl aplinkosaugos reikalavimų mažinant automobilių variklius, japonai pasuko priešinga kryptimi

Publikuota: 2022-06-02 18:26
Tematika: Elektronika, technika
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Su kiekviena karta naujos transporto priemonės auga, bet, nors ir kaip paradoksaliai tai skambėtų, variklių darbiniai tūriai mažėja. Tiesa, to konstanta pavadinti negalima, nes kai kurie gamintojai nusprendė eiti kitu keliu ir naujuose modeliuose pradėjo siūlyti net dar didesnio tūrio variklius nei anksčiau.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Automobilių pasaulyje kai kurie pokyčiai yra tokie stabilūs, kad juos būtų galima pavadinti konstanta – vargu ar galima rasti naują modelį, kuris būtų mažesnis už savo pirmtaką. Su kiekviena karta naujos transporto priemonės auga, bet, nors ir kaip paradoksaliai tai skambėtų, variklių darbiniai tūriai mažėja.

Automobilio variklis („Shutterstock“ nuotr.)
Automobilio variklis („Shutterstock“ nuotr.)

Tiesa, to konstanta pavadinti negalima, nes kai kurie gamintojai nusprendė eiti kitu keliu ir naujuose modeliuose pradėjo siūlyti net dar didesnio tūrio variklius nei anksčiau.

Štai japonų gamintoja „Mazda“ pristatė didžiausią savo gamos modelį CX-60, kuris bus su 3 litrų benzininiu arba 3,3 litro darbinio tūrio dyzeliniu varikliu. Net įkraunamojo hibrido versija turi 2,5 litro darbinio tūrio variklį.

Palyginti, tos pačios klasės „Hyundai Santa Fe“ yra varomas 1,6 arba 2,2 litro darbinio tūrio varikliais, o „Seat Tarraco“ – 1,5 arba 2,0 litrų varikliais. Didelė dalis šios klasės krosoverių varomi panašaus tūrio, dažnai dviejų litrų neviršijančiais, varikliais.

Mažesni varikliai dėvisi važinėjant mieste

Variklio tūrio mažėjimas naujuose automobiliuose yra susijęs su vis griežtėjančiais aplinkosaugos reikalavimais. Jų nesilaikantiems gamintojams tektų pakloti milijardines sumas mokesčiams ir baudoms. Žinoma, nepadėkotų ir gamta.

Kaip gamintojams pavyksta išlaikyti panašią variklių galią mažinant jų tūrį, paaiškina ilgametis „Lietuvos metų automobilio“ rinkimų komisijos narys Dainius Leonavičius.

„Gamintojai ieškojo būdų, kaip tai padaryti, ir investavo į du esminius variklio komponentus – turbinas bei tiesioginio degalų įpurškimo sistemas. Našesnės tiesioginio įpurškimo sistemos – vienas svarbiausių veiksnių, leidžiančių mažinti degalų naudojimą ir išmetamųjų dujų kiekį esant tokiam pačiam variklio sukimo momentui.

Turbina sprendžia galios problemas. Anksčiau vienintelis būdas variklio galiai didinti buvo darbinio tūrio didinimas. Tai pasikeitė vystant turbinų technologijas – dabar svarbu suderinti variklio ir turbinos charakteristikas bei savikainos kaštus“, – dėsto specialistas.

Jis taip pat pažymi, kad tokį progresą lėmė atsparesnių bei patvaresnių metalo junginių ir kitų technologijų kūrimas. Tiesa, nors akivaizdūs mažalitražių variklių privalumai yra nedidelė jų masė bei ekonomiškumas, tokie varikliai turi ir savo trūkumų.

„Kiekvienas gamintojas transporto priemonės vadove nurodo, kad alyvos keitimo intervalai taikomi esant įprastoms eksploatavimo sąlygoms, pavyzdžiui, stabiliai važiuojant greitkeliu be per didelių apkrovų, esant pastoviam slėgui ir temperatūrai. Deja, nedidelių variklių resursas labai priklauso nuo agregato apkrovimo, o toms apkrovoms mažieji yra jautresni. Jie gerokai jautresni žemųjų sūkių diapazone ir užvedant, kai variklio tepimas alyva ne toks veiksmingas“, – pasakoja automobilių apžvalgininkas.

Anot pašnekovo, didesnio litražo varikliai sunkesnėmis eksploatavimo sąlygomis turėtų tarnauti ilgiau jau vien dėl to, kad žmogus iš principo yra tingus ir ras priežasčių, kaip nekeisti alyvos dažniau, nei rekomenduoja gamintojas. Beje, pasak žinovo, mažo darbinio tūrio varikliams labai pavojinga profesija – kurjeriai, kurie 20–50 kartų per dieną išjungia ir vėl paleidžia variklį.

„Tokiu atveju alyvą reiktų keisti kone dvigubai dažniau, nei rekomenduoja gamintojas, nes jos tepimo efektyvumas mažėja gerokai greičiau nei nuolatos važinėjant vienodais sūkiais užmiestyje. Važiavimas miesto ritmu su nuolatiniais sustojimais ir pagreitėjimais taip pat sekina mažo darbinio tūrio variklių resursą“, – sako D. Leonavičius.

Įgimti didesnių variklių privalumai

Anglakalbiai turi posakį, kad nėra nieko, kas pakeistų didelį darbinį tūrį („No replacement for displacement“), o „Mazda“ inžinieriai, regis, laikosi panašios filosofijos kurdami naujus, vis didesnio darbinio tūrio variklius. Štai naujajame CX-60 montuojami varikliai išsiskiria iš kitų itin dideliu šiluminiu efektyvumu – tinkamomis sąlygomis jėgainės gali pasiekti net iki 40 proc. efektyvumą.

Turint omenyje, kad įprastai šis skaičius vidaus degimo varikliuose svyruoja apie 20 proc., japonų pasiektas rezultatas daro įspūdį. Tiesa, naująjį SUV galima rinktis ir su 2,5 litro „e-Skyactiv“ varikliu, suporuotu su įkraunamojo hibrido sistema.

Kalbėdamas apie didesnių variklių savybes D. Leonavičius sako, kad įprastai jie pasižymi didesniu sukimo momentu platesniame sūkių diapazone. Ši savybė, net ir važiuojant dinamiškai, leidžia varikliui išlaikyti žemesnius sūkius bei patirti silpnesnes apkrovas – skirtingai nei mažiesiems agregatams. Dėl šių priežasčių, žurnalisto manymu, sunkiomis eksploatavimo sąlygomis didesni varikliai turėtų tarnauti ilgiau.

„Štai „Mazda“ investavo ne į turbinas, o į įpurškimo sistemų tobulinimą ir naujų, kaip antai „Skyactiv G“ ar „Skyactiv X“ sistemų, kūrimą. Jos ne tik pasižymi taupumu, bet ir leidžia suderinti benzininio variklio galią esant aukštiesiems sūkiams ir dyzelinio variklio trauką žemajame sūkių diapazone. Tikėtina, kad tokie varikliai turėtų tarnauti ilgiau nei tokios pat galios mažo darbinio tūrio varikliai“, – žiniomis dalijasi D. Leonavičius.

Tiesa, didesni varikliai toli gražu nereiškia, kad tai neigiamai atsilieps degalų sąnaudoms. Jau minėtas įkraunamasis CX-60 hibridinis modelis šimtui kilometrų sunaudoja vos 1,5 litro benzino (pagal WLTP) net ir turėdamas galios sistemoje 2,5 litro tūrio motorą.

Be viso to, šis modelis išsiskiria didele galia – sistema išvysto 327 AG ir iki 100 km/val. greičio dideliam šeimos krosoveriui įsibėgėti leidžia vos per 5,8 sekundės. Palyginti, jau anksčiau minėto „Hyundai Santa Fe“ įkraunamojo hibrido versija, turinti 1,6 litro benzininį variklį, šimtui kilometrų sunaudoja 1,6 litro benzino, tačiau bendra sistemos galia siekia 265 arklio galias ir iki 100 km/val. spurtuoja trimis sekundėmis lėčiau – per 8,8.

Ekonomijos skirtumai įkraunamuosiuose hibriduose labiausiai matyti išnaudojus elektros energijos atsargas, mat tuomet už važiavimą lieka atsakingas tik vidaus degimo variklis, o didelė baterijos bei elektros motorų masė tampa jam papildoma našta.

Čia taip pat tinkamesni darbui yra didesnio darbinio tūrio agregatai dėl jau išvardytų priežasčių – platesnio sūkių diapazono, kuriame sukimo momentas yra gana aukštas. Taip ne tik taupomi degalai, nes variklis patiria mažesnes apkrovas, bet ir prailginamas tarnavimo laikas.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama