Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 24 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 - Elektronika namams
 - Buitinė technika
 - Elektronika, technika
 - Biuro technika
 - Fotoaparatai, kameros
 - Kompiuteriai, dalys
 - Kompiuterių periferija
 - Programinė įranga
 - Telefonai, priedai
 - Ryšių sprendimai
 - Navigacijos sprendimai
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 24 d. 15:39
Interneto greitis: kaip suprasti, kokio iš tikrųjų reikia?
Lapkričio 24 d. 11:39
Lietuvos ekranų tendencijos
Lapkričio 23 d. 15:27
„Garmin“ pristato pirmąjį didelio formato nardymo kompiuterį „Descent X50i“
Lapkričio 23 d. 11:37
Išmani vaikystė: ekspertė apžvelgia, kokius įgūdžius ugdo programavimas, robotika ir dirbtinio intelekto naudojimas
Lapkričio 22 d. 17:37
Svečiai gali „pavaišinti“ virusais: kodėl namuose būtinas „Šlepečių Wi-Fi“?
Lapkričio 22 d. 14:36
Didelei daliai vyresnių žmonių skaitmeninės paslaugos – sunkiai prieinamos
Lapkričio 22 d. 11:21
Medžiodami nuolaidas išlikite budrūs: ekspertas pataria, kaip netapti sukčių auka perkant internetu
Lapkričio 22 d. 08:16
Failų bendrinimo technologijos: kaip jos prisitaiko prie augančių šiuolaikinio žmogaus poreikių?
Lapkričio 21 d. 20:39
Asfaltas klojamas, o ryšys stringa: kodėl infrastruktūros spragos stabdo skaitmeninę pažangą Lietuvoje?
Lapkričio 21 d. 18:37
Norite kalbėti vokiškai, itališkai ar kiniškai? „Microsoft Teams“ atnaujinimas pavers jus poliglotu
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Produktų apžvalgos » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automobilių technologijos nauda?

Publikuota: 2022-04-26 19:25
Tematika: Elektronika, technika
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Prieš 20-metį jutikliniai ekranai buvo savotiška neištyrinėta ir negirdėta technologija. Proveržiu galima laikyti akimirką, kai „Apple“ pristatė pirmąjį „iPhone“: jokių klavišų, jokių perteklinių mygtukų. O per pastarąjį dešimtmetį mygtukai ėmė nykti ir daugelyje kitų sričių, pradedant namų įranga, baigiant automobiliais.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Prieš 20-metį jutikliniai ekranai buvo savotiška neištyrinėta ir negirdėta technologija. Proveržiu galima laikyti akimirką, kai „Apple“ pristatė pirmąjį „iPhone“: jokių klavišų, jokių perteklinių mygtukų. O per pastarąjį dešimtmetį mygtukai ėmė nykti ir daugelyje kitų sričių, pradedant namų įranga, baigiant automobiliais.

Nuo fizinių mygtukų iki jutiklinių ekranų: kokia tikroji šios automobilių technologijos nauda?
Gamintojo nuotr.

Ir nors kai kuriems vairuotojams sprendimas keisti fizinius mygtukus ir jungiklius atrodo tiesiog mados reikalas, iš tiesų yra galybė priežasčių, kodėl žmonės renkasi jutiklines technologijas. Viena svariausių – jos pastebimai pagerina vairuotojų gyvenimą.

Intuityvūs ir patogūs

Prakalbus apie modernias automobilių multimedijos sistemas, daugybė žmonių iš karto įsivaizduoja milžinišką, prietaisų skydelio centre sumontuotą ekraną, leidžiantį valdyti visas būtinas funkcijas – pradedant radiju ir navigacija, baigiant klimato kontrolės sistema. Taip jutikliniai ekranai pakeitė anksčiau naudotus fizinius mygtukus, neretai užimdavusius didžiąją dalį automobilio prietaisų skydelio.

Tokį automobilių tobulinimą, ypač kalbant apie jų prietaisų skydelius, galima lyginti su telefonų evoliucija. Anksčiau tai buvo skambinti skirti prietaisai su mygtukais, o, įdiegus lietimui jautrią technologiją, telefonai tapo išties išmanūs.

Automobilizmo temas gvildenantis žurnalistas Justas Lengvinas įsitikinęs, jog tą galima pasakyti ir apie mašinose atsiradusius jutiklinius ekranus. Galbūt pradžioje tokie ekranai buvo savotiškas prestižo reikalas, norint pademonstruoti ėjimą koja kojon su technologine pažanga, tačiau ilgainiui jie virto būdu sutaupyti ir leisti transporto priemonėse daryti vis daugiau.

„Automobiliuose atsiranda vis daugiau funkcijų ir parinkčių. Norint viską valdyti, paprasčiausiai nebeužtektų vietos fiziniams mygtukams. O ekrane galima sutalpinti viską“, – pažymi specialistas.

Apibrėždamas naudą, žinovas atkreipia dėmesį, jog tai, kiek patogu valdyti automobilį liečiant paviršius, priklauso nuo operacinės sistemos intuityvumo ir ergonomikos. Žmonėms nebereikia kelių dienų, kad įsimintų, kur įrengtas koks mygtukas, nes valdymas liečiant – kur kas intuityvesnis: tai geriausiai įrodo maži vaikai, rodos, nuo pat pradžių žinantys, ką daryti pamačius priešais save jutiklinį ekraną.

„Visi šiandien įpratę naudotis išmaniaisiais telefonais, tad vis dažniau modernios multimedijos sistemos panašėja į telefonų aplinką“, – pastebi jis.

Neabejotiną naudą atsiradus jutikliniams paviršiams pajuto ir dizaineriai, nes išnykę mygtukai jiems atvėrė galimybes kurti minimalistinius, švarius, neapkrautus automobilių salonus.

„Reikia nepamiršti, kad ekranai automobilių salonuose tampa vis didesni, tad natūraliai tai, kas juose vaizduojama, taip pat tampa dizaino dalimi“, – atkreipia dėmesį J. Lengvinas.

Dėmesys – į kelią

Galimybė intuityviai valdyti automobilį ypač svarbi. Jokia paslaptis, jog dažnas vairuotojas visas būtinas funkcijas susireguliuoja kelyje, nors saugaus eismo ekspertai vis kala į galvas, kad tai padaryti reikėtų dar stovint. Tad komfortas ir greitis itin reikšmingi, kai vairuotojas turi būti įsmeigęs akis į kelią ir kartu nori kuo skubiau pasiekti navigacijos sistemą ar klimato kontrolės sistemos parinktis.

Tiesa, J. Lengvinas atkreipia dėmesį, kad, norint, jog vairuotojo interakcija su lietimui jautriais ekranais būtų sėkminga, neužimtų per daug laiko ir leistų saugiai važiuoti, automobilio valdymas turi kuo labiau priminti kitų, vairuotojams gerai pažįstamų, skaitmeninių produktų valdymą. Kai kurias dažniausiai naudojamas funkcijas reikia leisti pasiekti ir fiziniais mygtukais.

„Manau, kad dažniausiai naudojamų funkcijų, kaip antai klimato ar garso sistemų, valdymas turėtų likti ir mygtukinis ar „suktukinis“. Vairuoju vieną iš „Volkswagen“ grupės automobilių, kuriame mygtukai įtaisyti ant vairo bei šalia centrinio ekrano, o ir klimato kontrolė valdoma mygtukais bei suktukais. Išleidus atnaujintą modelio versiją, tiek ant vairo, tiek centrinėje konsolėje neliko nė vieno įprasto mygtuko. Man tai yra pavyzdys, kaip nuo bene idealios ergonomikos gamintojas perėjo prie mažų mažiausiai tragiškos“, – griežtai kritikuoja automobilių ekspertas.

Pirmiausia – tikrinti, tik tada keisti

Į tokią kritiką komfortiškais modeliais garsėjantys automobilių gamintojai neretai atsižvelgia ir, nepaisant visų mados srovių, randa būdų, kaip stilingai ir intuityviai salone įtaisyti kelis fizinius mygtukus, leidžiančius ypač greitai pasiekti svarbiausias funkcijas.

Pavyzdžiui, prieš nuspręsdami kai kuriuos fizinius mygtukus pakeisti jutikliniais paviršiais ar perkelti į ekranus, Prancūzijos automobilių gamintojo „Citroën“ inžinieriai ir ergonomikos specialistai visuomet patikrina, ar naujovė, kurią norima pritaikyti automobilio salone, yra priimtina vairuotojams ir gali tapti geresne alternatyva.

Štai kodėl, tarkime, naujajame „Citroën C4“ įrengtas tiek 10 colių įstrižainės jutiklinis ekranas, tiek fiziniai jungikliai, skirti salono temperatūrai ir multimedijos garsui valdyti.

Jokia paslaptis, kad jutikliniai ekranai automobilių gamintojams suteikė galimybę dirbti lanksčiau. Automobilio funkcijų valdymą perkėlus į ekranus, atsirado kur kas daugiau parinkčių, nes mygtukai būna susieti su viena konkrečia funkcija.

Vis dėlto svarbu žmonėms suteikti galimybę rinktis, tad „Citroën“ daugybėje modelių leidžia tas pačias funkcijas, kaip antai salono temperatūros, garso, navigacijos ir multimedijos sistemų ar išmaniojo telefono valdymą, pasiekti tiek per lietimui jautrų ekraną, tiek spaudant fizinius mygtukus.

Galimybę rinktis žinovai vertina ypač teigiamai. Pasak J. Lengvino, visuomet reikia atsižvelgti į ergonomiką, tad kai kurių funkcijų valdymo dubliavimas, leidžiant pasirinkti skirtingus prieigos būdus, – teigiamas dalykas.

„Kaip rodo praktika, jeigu kai kurių funkcijų valdymas automobilyje yra dubliuojamas, visada galima išsirinkti patogesnį būdą. Ir atvirkščiai – jei paliktas tik vienas variantas ir jis nėra patogus, tai gali tapti blogos patirties ar neigiamos nuomonės apie automobilį priežastimi“, – tikina jis.

Atnaujinimų garantija

Salonuose sumontuoti jutikliniai ekranai ir juose „apgyvendintos“ visos automobilio galimybės suteikia dar vieną didelį privalumą, apie kurį pagalvoja ne visi vairuotojai. Nederėtų pamiršti, kad technologijų evoliucija yra nuolatinė, o pokyčiai šioje srityje neretai tokie spartūs, kad netgi ne visi automobilių gamintojai juos spėja ar gali numatyti. Štai kodėl galimybė pasiūlyti naują funkciją be prievolės pirkti naują prietaisą šioje srityje ypač svarbi.

Tai ypač aktualu, jei naujovės vertinamos programinės įrangos požiūriu: juk, kai išleidžiamas išmaniojo telefono atnaujinimas, dažniausiai vartotojui tereikia tiesiog atnaujinti įrenginio programinę įrangą. Ir visa tai įmanoma būtent dėl jutiklinio valdymo.

Galimybė atnaujinus programinę įrangą naudotis naujomis įrenginio funkcijomis vartotojui gerokai svarbesnė nei žinia, kad, pavyzdžiui, „Apple“ išleido įrenginį, kurio procesorius našesnis ar turi daugiau atminties, – analogišką paralelę technologijų ekspertai brėžia ir kalbėdami apie automobilius.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama