Vasario pradžioje pasirodysiantis naujasis įsikraunantis hibridas „Lexus NX“ bus siūlomas ir kaip iš tinklo įkraunamas hibridas, leisiantis važiuojant mieste iki 97 km įveikti vien tik elektros režimu. Šio modelio vidutinės degalų sąnaudos sieks vos 0,9–1,1 litro benzino 100 km, o CO₂ emisija – tik 21–25 g/km: tokie rezultatai yra geriausi segmente. Be to, didžiausias „Lexus NX“ vien tik elektra pasiekiamas greitis sieks net iki 135 km/val.
Skaičiai, kuriais didžiuojasi „Lexus“, yra geriausi prabangių vidutinio dydžio SUV segmente, o drauge jie leidžia nuvažiuoti toliau naudojant nulinės emisijos elektros variklį. Kitaip nei konkurentai, kai baterija išsenka, „Lexus NX“ tampa įprastu hibridiniu automobiliu.
Tai, žinoma, reiškia, jog degalų sąnaudos ir CO₂ emisija išauga, tačiau „Lexus“ nustatė, kad konkurentų degalų sąnaudos yra 23–30 proc. didesnės nei NX 450h+.
„Dėl „Lexus“ technologijų teikiamų pranašumų NX patrauklus visiems klientams, nesvarbu, ar jie ieško iš tinklo įkraunamo hibridinio modelio, ar savaime įsikraunančio hibrido. Ir tai tik dalis viso paveikslo: naujasis NX pasižymi tiek įspūdinga galia, drąsiu dizainu, tiek legendiniu „Lexus Takumi“ specialistų meistriškumu – taip atverčiamas naujas šio prekių ženklo gyvavimo puslapis“, – sako Raigo Kaseorgas, „Lexus Baltic“ vadovas.
Daugiau galios ir ekologiškumo – suderinama
Atnaujinta iš tinklo įkraunama hibridinė sistema sujungia ypač našų 2,5 l darbinio tūrio Atkinsono ciklu veikiantį vidaus degimo variklį su elektriniu motoru-generatoriumi ir įkraunamąja ličio jonų baterija. Baterijos talpa – 18,1 kWh: tai dar vienas aukščiausias segmente skaičius. Ji gali būti visiškai įkrauta per maždaug 2,5 valandos naudojant 32A stotelę ir integruotą 6,6 kW galios įkroviklį.
Pažangi jėgos sistema papildo NX visureigio galimybes: NX 450h+ jau standartinėje įrangoje turi energiją taupančią „e-Four“ visų varančiųjų ratų sistemą, kuri naudoja papildomą elektros variklį, esantį ant užpakalinės ašies, tada, kai to prireikia.
NX 450h+ yra tik vienas iš NX modelio technologinio šuolio pavyzdžių. Naujasis NX 350h, savaime įsikraunantis hibridinis modelis, taip pat buvo visapusiškai techniškai patobulintas.
Palyginti su ankstesnės kartos NX 300h modeliu, nauja, ketvirtosios kartos sistema, yra 24 proc. galingesnė, generuodama 244 AG galią, o tai leidžia sumažinti naujojo modelio pagreitėjimo nuo 0 iki 100 km/val. greitį 15 proc. – iki 7,7 sek.
Tačiau šis galios prieaugis nereiškia, jog išaugo degalų sąnaudos ir emisija. Oficialių bandymų rezultatai rodo, jog CO₂ emisija sumenko apie 20 proc.
Remiantis WLTP ciklo bandymais, visus varančiuosius ratus turintis modelis važiuodamas mišriu ciklu išmeta 135 g/km CO₂, tik priekine ašimi varomas automobilis į aplinką paskleidžia dar mažiau – 129 g/km CO₂, o degalų sąnaudos siekia 5,7 l/100 km.