Augant elektromobilių skaičiui, didėja ir jų įkrovimo stotelių poreikis. Vis daugiau elektromobilių vairuotojų nebenori laukti eilėse prie viešai prieinamų įkrovimo taškų ir domisi galimybėmis įsirengti įkrovimo stotelę prie namų. Lietuvoje gerai žinomos „ABB Terra AC“ įkrovimo stotelės, tačiau vis dažniau domimasi ir greitesniais įkrovimo būdais.
„ABB Terra DC Wallbox“ stotelė
Pirmasis klientas, įsirengęs asmeninę greitąją elektromobilio įkrovimo stotelę „ABB Terra DC Wallbox“ Lietuvoje yra UAB „Vairida“ direktorius Stasys Vaišnoras, sau ir kolegoms padovanojęs neįprastą Kalėdų dovaną.
„Elektromobilį vairuoju nuo 2017 metų ir tikrai džiaugiuosi. Vienintelis minusas – lėtas įkrovimas. Būtent noras paspartinti įkrovimo laiką lėmė naujos greitojo įkrovimo stotelės įsirengimą. Kadangi įmonėje turime tris elektromobilius, o elektrą generuojame savo saulės elementais, todėl sakau, jog dabar važinėsime už nulinę kilovatvalandę. Dienos metu generuojame elektrą ir iš karto ją panaudojame elektromobilių įkrovimui“, – sako S. Vaišnoras.
Poreikis išaugo tris kartus
Stotelę įrengusios įmonės UAB „Solet Technics“ pardavimų projektų vadovas Eimantas Eirošius pastebi, kad lyginant su 2020 metais, įkrovimų stotelių pardavimai išaugo tris kartus.
„Anksčiau klientams stotelės atrodydavo labai brangios, dabar požiūris keičiasi, stotelės tapo labiau prieinamos. „ABB Terra DC Wallbox“ stotelę Lietuvos klientui įrengėme pirmą kartą, tačiau Europoje jos labai populiarios, kadangi jų įkrovimo greitis yra gerokai didesnis. Konkrečiai kliento atveju viename iš elektromobilių yra galios keitiklis, kuris priima į elektromobilį apytiksliai 7,2 kilovato – tai maksimali galia. Su dabartine įdiegta stotele tas pats elektromobilis gali priimti 22,5 kilovato – tai reiškia, kad ši stotelė kliento elektromobilį pakraus tris kartus greičiau“, – sako E. Eirošius.
Specialisto teigimu, stotelės įrengimas yra labai paprastas: ji yra kabinama ant fasado, jai nereikia jokio pamato montuoti, nereikia betonavimo darbų, trinkelių, papildomo derinimo. Stotelė kabinama tiesiog ant sienos, niekam nemaišo, prie jos galima patogiai privažiuoti. Taip išsiplečia stotelės instaliacijos vietos, svarbu turėti pastatą, prie kurio sienos ją būtų galima kabinti. Be to, stotelė turi jungtį, kuri yra viena pagrindinių Europoje greito įkrovimo jungčių, todėl galima krauti ir elektromobilius, ir elektrinius autobusus bei kitas elektrines transporto priemones.
Įkrovos galia – dar ne viskas
„ABB Terra DC Wallbox“ stotelė |
---|
„Augant elektromobilių skaičiui, susiduriame su vis įvairesniais klientų poreikiais. Didesnės nei 50kW galios stotelės nedidelius elektromobilių parkus turinčioms įmonėms dažnai yra per didelė investicija, tačiau lėto krovimo stotelės taip pat nebepatenkina jų lūkesčių. Šią spragą užpildo sieninė DC stotelė – „ABB Terra DC Wallbox“, – pastebi ABB elektromobilių įkrovimo stotelių marketingo ir pardavimo specialistė Goda Montvidaitė.
„ABB Terra DC Wallbox“ yra nuolatinės srovės įkrovimo stotelė, tad kraunant elektromobilį, krovimo greičiui įtakos neturi elektromobilyje integruotas keitiklis, kuris dažnai yra kaip butelio kaklelis. Iš stotelės elektros energija keliauja tiesiai į elektromobilio bateriją, o stotelei reikalingas įvadas nereikalauja daug papildomų investicijų.
„ABB Terra DC Wallbox“ yra 22,5kW galios, tad tai puikus sprendimas, kai iki 22 kW galios AC stotelių dėl elektromobilio keitiklio negalime išnaudoti, o poreikio 50-360 kW galios stotelėms nėra. Stotelės įkrovimo įtampa yra 150-920 V, tad stotelę galima naudoti ir sunkiajam transportui įkrauti“, – sako G. Montvidaitė.
„ABB Terra DC Wallbox“ stotelė yra suderinama tiek su visais dabar rinkoje esančiais elektromobiliais, tiek su ateityje pasirodysiančiais. Taip pat turi „Charger connect“ licenciją, kuri užtikrina galimybę stotelę stebėti nuotoliniu būdu ir naudotis ABB internetiniais įrankiais, o palaikomas OCPP protokolas leidžia integruoti stoteles į tinklo operatorių platformas.