Antradienio vakarą Karališkajame operos teatre „Covent Garden“, Londono centre, bendrovė „Land Rover“ pristatė naująjį „Range Rover“ modelį. Per pasaulinę prezentaciją parodytas automobilis atspindi modernią prabangą – vairuotojui ir keleiviams jis suteikia daugiau rafinuotumo bei personalizavimo galimybių nei bet kada anksčiau.
„Naujasis „Range Rover“ – puikus mūsų vizijos sukurti pasaulyje geidžiamiausius prabangius automobilius, skirtus išrankiausiems klientams, pavyzdys. Jis rašo naują skyrių unikalioje novatoriškų sprendimų istorijoje, kuri buvo „Range Rover“ skiriamasis ženklas daugiau nei 50 metų“, – pažymėjo „Jaguar Land Rover“ prekių ženklo Baltijos šalyse vadovė Justė Jarušė.
Išsaugota kilmė moderniame kontekste
Originaliame ir prabangiame „Range Rover“ dar labiau išryškėja modernumo, estetiškumo ir itin pažangių technologijų dermė. Tai nesunku įžvelgti vertinant vien automobilio eksterjerą.
Naujojo „Range Rover“ siluetas gali nesunkiai įrodyti savo kilmę: liko išsaugota žemėjanti stogo linija, tradiciškai kontrastuojanti su kylančia apatine kėbulo dalimi, bei solidus, horizontalus šoninis kontūras. Modeliui būdingas trumpas kėbulo išsikišimas už ašies, statmenas priekinis stiklas ir išskirtinė, valtį primenanti galinė kėbulo dalis, kuri susiaurėja žvelgiant iš viršaus, – pagrindiniai dizaino elementai, apibrėžiantys istorines „Range Rover“ proporcijas ir perteikiantys jo unikalumą.
Išskirtiniu naujojo „Range Rover“ bruožu tapo modernūs dizaino elementai: didesnis aptakumas nei ankstesniuose modeliuose, daugiau stiklu dengtų detalių ar ypatingi, nematomi, kol neįjungti, galiniai žibintai – firminis šio modelio atributas.
Specialiosios pajėgos kurs ypatingas versijas
Karališkajame operos teatre pristatyta naujojo „Range Rover SV“ versija suteiks klientams dar daugiau galimybių susikurti išties individualią transporto priemonę, kai ji pasirodys prekybos salonuose 2022 m.
SV modelis bus išskirtinė „Range Rover“ prabangos ir suasmeninimo interpretacija, atspindinti neprilygstamą gamintojų meistriškumą. Ši automobilio versija, turinti daug rankų darbo detalių, bus pirmoji, paženklinta keraminiu SV ženkleliu ir turės atskirą pavadinimo liniją „Range Rover SV“.
SV šiuo atveju reiškia ypatingojo bendrovės automobilių tobulinimo padalinio „Special Vehicle Operations“ (SVO) dizaino ir inžinerijos meistrų aukščiausius pasiekimus prabangos, našumo ir pajėgumo srityse. Ateityje SV ženklelis puoš visus „Land Rover“ automobilius, patobulintus SVO dirbtuvėse.
Visiškai elektrinis „Range Rover“ debiutuos 2024-aisiais
Penktosios kartos „Range Rover“ yra pirmasis modelis, sukurtas naujosios „Land Rover“ adaptyviosios modulinės išilginės platformos (angl. „Modular Longitudinal Architecture“) pagrindu.
Viena svarbiausių šios platformos ypatybių yra ta, kad ji pritaikyta projektuoti tiek vidaus degimo varikliais varomus automobilius, tiek iš tinklo įkraunamus hibridus ar visiškai elektrinius modelius. Tai naujas žingsnis, laikantis supaprastintos „Land Rover“ modelių projektavimo strategijos, kuri numato didesnį lankstumą pritaikant jėgos pavaras bei nustatant naujas kokybės gaires.
Tai reiškia, kad naujieji „Range Rover“ bus gaminami su našiais daliniais hibridiniais jėgos agregatais, taip pat bus galima rinktis iš tinklo įkraunamas hibridines versijas ir keturių, penkių ar septynių sėdimųjų vietų konfigūracijas bei standartinę ar prailgintą ratų bazę. Visiškai elektrinis „Range Rover“ taps pirmuoju tokiu „Land Rover“ automobiliu ir debiutuos 2024-aisiais.
Iki šio dešimtmečio pabaigos „Land Rover“ bendrovė pristatys kiekvieno dabar gaminamo modelio elektrines versijas, mat iki 2039-ųjų ji užsibrėžusi pasiekti nulinę anglies dioksido emisiją ne tik gamindamas produktus, bet ir vykdydama visą savo veiklą.
Iki 100 km (pagal WLTP metodiką) padidintas vien elektros energija įveikiamas atstumas lems mažesnę nei 30 g/km iš tinklo įkraunamos „Range Rover“ versijos CO2 emisiją. Numatoma, kad realiomis sąlygomis bet kuris šio modelio vairuotojas galės nuvažiuoti iki 80 km, o tokio atstumo pakanka 3 iš 4 „Range Rover“ vairuotojų kasdieniams poreikiams.
Įprastas „Range Rover“ galimybes ir patikimumą užtikrins naujoviška „Land Rover“ integruota pakabos valdymo sistema, kontroliuojanti plačiausią važiuoklės technologijų asortimentą, kada nors pritaikytą tokio tipo automobiliui. Visų pasisukančių ratų sistema suteiks didesnį stabilumą tiek lekiant dideliu greičiu, tiek ir apsisukant siauriausiame kelyje, o pažangi elektronikos valdoma pneumatinė pakaba iš anksto reaguos į priekyje esančias kliūtis, pasitelkdama „eHorizon“ navigacijos duomenis.
Nauja „Dynamic Response Pro“ technologija paspartins elektronikos kontroliuojamą stabilizatorių darbą: automobilis važiuos ramiai ir kartu išliks judrus bet kokiomis sąlygomis.
Asmeninės ramybės zonos – kiekvienam
Naujasis „Range Rover“ vėl stebins aukščiausio lygio komfortą užtikrinančiomis pažangiomis technologijomis. Įdiegus trečiosios kartos aktyviąją triukšmo slopinimo sistemą, automobilio salonas bus vienas tyliausių rinkoje.
Ši technologija apima ne tik itin sandarią kėbulo struktūrą ir kokybiškas garso izoliacijos medžiagas, bet ir mikrofonus automobilio išorėje bei garsiakalbius galvos atramose. Šie įrenginiai leidžia sukurti asmeninės ramybės zonas kiekvienam keleiviui – panašiai veikia aukščiausios klasės triukšmą slopinančios ausinės.
Naujajame „Range Rover“ įdiegus antrosios kartos „Amazon Alexa“ sistemą, funkcijos valdomos intuityviai, balso komandomis. Balsu vairuotojai galės valdyti viską – tiek informacijos ir pramogų funkcijas, tarkime, pasirinkti muziką, tiek navigaciją ar telefonų kontaktus – laikydami rankas ant vairo, o akis nukreipę į kelią.
Pasitelkus „Cabin Air Purification Pro3“ sistemą, kurioje įdiegta „dual-nanoeTM X“ technologija, skirta alergenams ir patogenams šalinti, salone sklandys gerokai mažiau kvapų ir virusų, o CO2 valdymo funkcija ir PM2.5 filtras pagerins salono oro kokybę. Moksliškai įrodyta, kad pažangi „nanoeTM X“ technologija leidžia smarkiai sumažinti virusų ir bakterijų, įskaitant SARS-CoV-2 virusus, skaičių.
Tvarumas – ne tik išmetimo vamzdyje
Tvarumas neapsiriboja našiais jėgos agregatais, nes kartu su naujoviškomis medžiagomis ir procesais sumažėjo naujojo „Range Rover“ gamybos ir naudojimo poveikis aplinkai. Viena iš priežasčių tapo atnaujintas „Kvadrat“ vilnos mišinio audinys, kuris bus siūlomas kaip odos alternatyva.
Šis vilnos mišinys derinamas su „Ultrafabrics“ audiniu, kuris pasižymi visomis odos lytėjimo savybėmis, tačiau yra 30 proc. lengvesnis ir gaminant išskiria tik ketvirtadalį CO2, palyginti su panašiomis odinėmis medžiagomis.
Penktosios kartos „Range Rover“ buvo sukurtas ir toliau bus gaminamas legendinėje bendrovės gamykloje Solihale, Anglijoje, kur atidaryta moderniausia produkcijos linija.
Investicijos į gamyklą leido dar labiau sustiprinti kokybės kontrolę, o kartu atvėrė galimybes pagaminti naująją platformą, tad netrukus į kelius išriedės jos pagrindu sukurti tiek našūs hibridiniai, tiek visiškai elektriniai „Range Rover“ automobiliai.
Naująjį „Range Rover Launch Edition“ jau galima užsakyti Lietuvoje, o pirmieji modeliai į šalį atvyks balandžio mėnesį.