Nuo šiol pirmaujantis Europoje geležinkelių bei kitų susisiekimo priemonių gamintojas siūlo dar didesnes galimybes, renkantis konkrečiai gyvenamajai vietovei tinkamiausią viešąjį keleivinį transportą.
„Mūsų naujasis Škoda D'CITY miesto autobusas turi visą saugos ir patogumo įrangą pagal naujausius standartus. Tai optimalus sprendimas miesto ir tarpmiestiniam eismui. Be erdvaus interjero ir patogios įrangos, keleiviai tikrai įvertins lengvą, patogų įlipimą ir išlipimą. Transporto priemonė turi kneeling funkciją – kai mažinamas įlipimo laiptų aukštis, pasveriant autobuso kėbulą į durų pusę, leidžiant žmonėms stotelėse įlipti ir išlipti praktiškai nesinaudojant laipteliais. Keleiviams, turintiems judėjimo negalią, autobuse yra įrengta atlenkiama rampa“, – sako Martinas Šluseris (Martin Schlosser), bendrovės „Škoda Electric" ratinių transporto priemonių pardavimo vadovas.
D'CITY maksimalus greitis siekia 100 km/h, jis aprūpintas 182 kW galios „Cummins“ ISBE varikliu, kuris šiuo metu atitinka griežčiausią Euro 6 standartą ir turi automatinę pavarų dėžę „Allison“. Autobuso dydis yra optimalus vingiuotoms miesto gatvėms: ilgis – 9,5 m, aukštis – kiek daugiau nei 3 m, plotis – 2,4 m. Erdviame salone gali būti nuo 30 iki 36 sėdimų vietų.
„Šiais metais mes gerokai išplėtėme savo pasiūlymą dyzeliniais autobusais. Tuo siekėme patenkinti klientų susidomėjimą tomis transporto priemonėmis, kurios yra ekonomiškai naudingos ir siūlo patogų kelionių sprendimą. Šiuo metu užsakovai gali rinktis iš viso ratinių transporto priemonių, skirtų miesto, priemiesčio, tarpmiestiniam ir kelionių transportui, asortimento. Konkrečiai, nuo troleibusų, elektrinių autobusų iki ekonomiškų autobusų su dyzeline pavara. Be to, teikiame klientams visas garantines paslaugas“, – priduria M. Šluseris (Martin Schlosser).
„Škoda Electric" pasiūloje yra ir tarpmiestinis autobusas D'INTERCITY bei kelioninis – D'COACH.
Elektra varomi autobusai dar nėra tinkamiausias sprendimas, transporto priemonei važiuojant didesniais greičiais bei tolimais maršrutais
Vilniaus Gedimino technikos universiteto mokslininkas teigia, jog užmiestyje alternatyvų moderniam dyzeliniam sunkiasvoriui transportui artimoje ateityje kol kas nenusimato.
„Krovininis transportas ar autobusai daugiausia važiuoja ilgus atstumus užmiesčio keliais. Elektros pavaros šiomis sąlygomis nėra pačios tinkamiausios, nes tam reikia didelės talpos baterijų. Jos užima potencialią krovinio vietą ir dar labiau didina transporto priemonės bendrąjį svorį, o didesnis važiavimo greitis natūraliai sukuria didesnį oro pasipriešinimą, t.y. papildomas energijos sąnaudas. Dėl šių priežasčių užmiesčio keliuose tokio transporto elektrifikacija vyksta gana lėtai“, – komentuoja Vilniaus Gedimino technikos universiteto („Vilnius Tech“) Automobilių inžinerijos katedros docentas dr. Vidas Žuraulis.
„Škoda“ koncernas Pilzeno gamykloje gamina troleibusus, elektrinius autobusus, lokomotyvų variklius, tramvajus, metro ir kalnų kasybos mašinas. Čekijos gamintojo transporto priemonės tiekiamos į daugiau nei 30 Europos, Azijos ir Šiaurės Amerikos šalių.