Įmonių grupė „Škoda Transportation“ Čekijos Velimo miesto Geležinkelių tyrimo instituto bandymų centre pristatė visų grupių keleiviams pritaikytus, Vakarų Europos standartus atitinkančius dviaukščius „Push – Pull“ tipo hibridinius lokomotyvus, kurie gali skrieti iki 160 km per valandą. Be to, modernūs traukiniai užtrunka vos kelias akimirkas, keisdami judėjimo krypti stotyse, taip dar labiau sutrumpindami kelionių laiką.
Ypatingas dėmesys negalią turintiems ir su vaikais važiuojantiems žmonėms
Visuose žemagrindžiuose vagonuose sanitariniai mazgai, pritaikyti tiek negalią turintiems, tiek važiuojantiems su kūdikiais. Vienos iš vagono durų skirtos akliesiems ir silpnaregiams su akustine signalizacija - jas galima valdyti per nuotolį. Visuose traukiniuose sumontuota naujos kartos garso ir vaizdo sistema, teikianti informaciją apie maršrutą ir sustojimus. Išmaniosios lentos pranešimus teikia Brailio raštu.
„Mūsų pristatytos naujos dviejų aukštų geležinkelių transporto priemonės visiškai atitinka moderniausius europietiškus standartus. Keleiviai važiuos patogiuose vagonuose, į kurių standartinę įrangą įeina oro kondicionavimo sistema ir elektros lizdai smulkiai elektronikai įkrauti. Jie taip pat įvertins naujus langus, pagamintus taip, kad geriau praleistų mobiliojo ryšio signalą. Projektuodami sąstatus galvojome ir apie aktyvaus gyvenimo būdo keleivius, todėl juose yra pakankamai vietos dviračiams, vaikų vežimėliams“, – sako „Škoda Transportation“ grupės prezidentas ir valdybos pirmininkas Petras Brzezina (Petr Brzezina).
Daugiau sėdimų vietų ir sutrumpėjęs kelionės laikas
Pirmieji „Push-Pull“ (iš anglų kalbos: „traukti – stumti“) tipo traukiniai, skirti „Čekijos geležinkeliams“. Nacionalinis vežėjas kol kas užsisakė penkis ir jie iki šių metų pabaigos pradės kursuoti Moravijos ir Silezijos regione, besiribojančiame su Lenkija bei Slovakija.
„Tai yra pirmieji tokio tipo traukiniai Čekijos Respublikos teritorijoje, kurie pagrindiniame sąstate bus sudaryti iš vieno valdomo ir dviejų tarpinių vagonų. Eksploatacijoje jie bus papildyti modifikuotais 750 serijos lokomotyvais iš „Čekijos geležinkelių“ parko. Šios sudėties „Push-Pull“ tipo traukiniai, kurių bendra talpa yra iki 356 sėdimų vietų, gali paskirties stotyje greitai, be ilgai trunkančio lokomotyvo apsukimo atgal, pakeisti judėjimo kryptį. Tai padės pagreitinti eismą ir sutrumpinti kelionės laiką“, – teigė „Čekijos geležinkelių“ valdybos narys ir generalinio direktoriaus pavaduotojas komercijos reikalams Jiržis Ješeta (Jiří Ješeta).
Mikroprocesorinė valdymo sistema leidžia vienam traukinio mašinistui valdyti traukinį iš lokomotyvo kabinos, nedalyvaujant jokiam kitam asmeniui. Standartinėse šio tipo transporto priemonėse taip pat įrengta informacinė sistema, nekontaktinio bilietų pardavimo įtaisas - validatorius, Wi-Fi signalo tinklas bei nauja valdymo ir signalizavimo sistema ETCS.
„Didelis tokio sąstato privalumas yra jo lankstumas ir moduliškumas. Jis gali važiuoti sukabintas tiek su elektriniu lokomotyvu, tiek, pavyzdžiui, su dyzeliniu lokomotyvu. Todėl jį galima eksploatuoti tiek elektrifikuotose, tiek neelektrifikuotose geležinkelio linijose. Dar vienas pranašumas - galimybė moduliškai keisti traukinio keleivių talpą, pridedant daugiau tarpinių vagonų, atsižvelgiant į vežėjo poreikius“, – pasakoja „Škoda Transportation“ grupės valdybos pirmininko pavaduotojas Tomašas Ignačakas (Tomáš Ignačák).
Erdviuose daugiafunkciuose traukinių skyriuose gali būti papildomai transportuojama iki 30 dviračių, vaikų vežimėlių, be to, yra padaryti laikikliai 40 porų slidžių.
Estai ir latviai savo geležinkeliuose pamėgo „Škoda“
Mūsų regione pastaruoju metu „Škoda Transportation“ lokomotyvus intensyviai perka estai ir latviai. Šiais metais kompanija su Estijos geležinkeliečiais „Eesti Liinirongid“ („Elron“) susitarė dėl šešių geležinkelio transporto priemonių pardavimo už daugiau nei 56 mln. eurų su galimybe įsigyti dar dešimt. Tuo tarpu Latvijos valstybinių geležinkelių operatorius „Pasažieru Vilciens“ prieš dvejus metus įsigijo net 32 tokius pat traukinius už 240 mln. Eur.