Birželio 30 d. Vilniaus „Adampolis“ auto centre vykusioje spaudos konferencijoje buvo pristatytas 100 proc. elektrinis „MAN Lion‘s City E 12“ autobusas. Paskutinių atliktų testų rezultatai stulbinami – 24 valandos nepertraukiamo naudojimo, jokio tarpinio įkrovimo ir 550,8 kilometrų nuvažiuojamas atstumas – įspūdingi, realiomis sąlygomis gegužės 18 d. Miunchene atlikti MAN elektrinio autobuso bandymo rezultatai. „MAN Lion’s City E“ pademonstravo, kad elektrinis mobilumas nuo šiol pritaikomas kasdieniam naudojimui ir yra puiki vietinio viešojo transporto alternatyva, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Nauja autobusų karta – paprastesnė priežiūra ir skaitmenizacija
„Man Lion‘s City E“ autobusas nuo šių metų jau yra gaminamas serijinėje gamyboje. Galimi du autobuso ilgio pasirinkimai: 12 ir 18 metrų. 12 metrų ilgio autobusas talpina iki 90 keleivių, o 18 metrų gali talpinti net iki 130 keleivių vienu metu.
„Visada šiek tiek gąsdina, kai keičiasi technologijos, transporto priemonių karta. Iškyla klausimas: kaip mes jas prižiūrėsime? Elektrinės transporto priemonės pasižymi lengva priežiūra ir reikalauja mažiau dėmesio – tiesiog yra mažiau remontų, dylančių detalių. Tai jau serijinėje gamyboje gaminamas nuodugniai ištestuotas produktas, kurį ramiai galime siūlyti ir Lietuvos autobusų parkams. Turime reikiamas žinias ir palaikymą iš „MAN Truck & Bus“ gamintojo organizacijos, kad galėtume užtikrinti tinkamą transporto priemonių aptarnavimą „Adampolis“ servisų tinkle“, – sako „Adampolis” UAB komercijos direktorius Ričardas Tverijonas.
Autobusas šiuo metu gali būti komplektuojamas su 480 kWh ir 640 kWh galios baterijomis.
Esminis naujųjų elektrinių autobusų privalumas tas, kad klientai gali įkrauti savo turimus autobusus parkuose ir jiems nereikės papildomai investuoti į įkrovimo infrastruktūrą.
Naujos kartos autobusai pasižymi aukštu integracijos ir skaitmenizacijos lygiu. Visi duomenys, kuriuos tiekia autobuso kompiuteris, automatiškai yra perduodami į MAN sukurtą platformą – „MAN DigitalService“. „Stebėti būsenas, priimti sprendimus visi šiais laikais norime per nuotolį. Tai labai paprastas įrankis, kurį naudoja mūsų esami vilkikų ir miesto autobusų klientai“, – konferencijos metu akcentavo R. Tverijonas.
Kasdienėmis sąlygomis atliktas bandomasis važiavimas Miunchene su „TÜV SÜD“ priežiūra
Gegužės 18 dieną Miunchene elektrinis miesto autobusas „MAN Lion‘s Cyty E“, su „MAN ProfiDrive“ vairuotojais priešakyje, važiavo lygiai 24 valandas maršrutu Karlsfelder Straße, Moosacher ir Puchheimer stotis. „MAN eBus Efficiency Run“ gretas papildė žurnalistai ir ekspertai iš oficialiosios bandymų įstaigos „TÜV SÜD“, kurie užplombavo automobilio įkrovimo lizdą prieš autobuso paleidimą, pašalino plombą dienos pabaigoje ir apskaičiavo nuvažiuotą atstumą. „MAN Lion’s City E“ važiavo konkrečiu maršrutu, stojo kiekvienoje autobusų stotelėje, atidarinėjo ir uždarinėjo duris. Be to, siekiant imituoti vidutinį keleivių svorį, naudoti papildomi svoriai. Važiuota iš dalies pakrautu autobusu, ore tvyrant pavasariui būdingai temperatūrai gan lygiu miesto / tarpmiestiniu maršrutu – palankiomis praktiniu atžvilgiu sąlygomis. Net 550 kilometrų atstumas – daugiau nei puikus rezultatas, atspindintis teigiamą daugumos „MAN Lion’s City E“ naudojančių ar išbandžiusių klientų patirtį.
Pavyzdžiui, pernai, Ispanijos mieste Badachose, 12 metrų ilgio elektrinio autobuso bandymų rezultatai buvo išties įspūdingi. Daugiau nei 35 laipsnių temperatūroje „Lion’s City E“ sėkmingai įvykdė visą 16 valandų pamainą ir pravažiavo viešojo transporto operatoriaus maršrutą – 284 kilometrus. Dienos pabaigoje, autobuso baterija dar nebuvo visiškai išsikrovusi.
Puikūs atsiliepimai ir po testavimo Vilniaus gatvėmis
„Vilniaus viešasis transportas“ UAB testavo elektrinį autobusą realiu egzistuojančiu Vilniaus miesto 10-uoju (Fabijoniškės – Baltupiai – Markučiai) maršrutu. Keleiviai galėjo realiai pajusti naujojo autobuso komfortą bei įvertinti modernų dizainą.
„Testavimas užtruko 6 dienas, iš jų buvo dvi išeiginės, viena šventinė diena ir dvi darbo dienos. Maršruto ilgis į abi puses sudarė 25 kilometrus. Galėtume daugiau sužinoti apie baterijas, jeigu pratestuotume autobusą ilgiau, bet visumoj baterijos likučiu esame patenkinti“, – dalinosi testavimo įspūdžiais UAB „Vilniaus viešasis transportas“ remonto departamento vadovas Andžėj Puzevič. Paklaustas, kaip atsirinko vairuotojus, kurie testuos autobusą, A. Puzėvič atsakė: „Mūsų įmonėje yra visą laiką pastovūs vairuotojai, kurie testuoja autobusus. Jie nuodugniai apžiūri visą autobuso įrangą ir po to pateikia visus atsiliepimus. Galėčiau pasakyti, kad vairuotojai iš visų testuojamų autobusų apie šį autobusą atsiliepė geriausiai“.
Dėl įmantrios baterijos technologijos elektrinio autobuso panaudojimo galimybės atims žadą
Tokią sėkmę iš dalies lėmė „Volkswagen Group“ sukurta moderni baterijos elementų technologija, kurią MAN būtent ir naudoja savo elektriniuose autobusuose. Be to, dėl sudėtingo temperatūros valdymo, elektrinį autobusą bus galima naudoti įvairiomis oro sąlygomis, nepriklausomai nuo metų laiko. Būtent dėl šios priežasties užtikrinama, jog „Lion’s City E“ nuvažiuos iki 270 kilometrų atstumą per visą baterijos tarnavimo laiką. MAN elektrinio autobuso efektyvaus važiavimo metu pademonstruota, kad optimaliomis kasdienėmis sąlygomis nuvažiuojamo atstumo rodiklis gali šoktelti netgi virš 270 kilometrų ribos.
Nuvažiuojamam atstumui įtakos taip pat turi ir novatoriškos technologijos bei efektyvus vairavimo stilius. Būtent todėl viso Miunchene atlikto bandomojo važiavimo metu prie autobuso vairo buvo patyrę „MAN ProfiDrive“ vairuotojai. Vairuotojų mokymai – visos elektrinio mobilumo koncepcijos esmė.
MAN – vienas pirmųjų elektrinių autobusų pasaulyje
MAN prekiniam ženklui elektra varomos transporto priemonės nėra naujovė. 1970 m. „MAN 750 HO-M10 E“ buvo vienas pirmųjų pasaulyje visiškai elektrinių miesto autobusų. Jis talpino net 99 keleivius, galėjo išvystyti 60 km/h maksimalų greitį, o akumuliatoriaus užteko įveikti 50 kilometrų. Miunchene vykusiose 1972 m. olimpinėse žaidynėse MAN elektrinis autobusas vežė sportininkus į varžybas.
Elektrinio mobilumo tendencijos ir pirmieji užsakymai Europoje
Tendencija judėti elektrinio mobilumo link ypač ryškiai pastebima miestuose. Dar 2020 m. bendrą Europos elektrinių autobusų rinką sudarė daugiau nei 2 000 transporto priemonių, daugiausia naudojamų miestų centruose. „MAN Truck & Bus“ tikisi, kad iki 2025 m. pusės visų naujųjų MAN miesto autobusų veikimo pagrindas bus alternatyviosios technologijos. Norėdamas patenkinti augančią „Lion’s City E“ paklausą, MAN gamintojas toliau aktyviai didina savo gamybos pajėgumus. Ateinančiais metais savo gamykloje Lenkijoje įmonė planuoja pagaminti iki 2500 transporto priemonių per metus. Jei po 2026 m. paklausa toliau augs, gamybos pajėgumus bus galima didinti.
Po to, kai Europos Sąjunga išleido direktyvą dėl ekologiškų kelių transporto priemonių, miestai buvo įpareigoti sukurti mobilumo be išmetamųjų teršalų sistemą, kurios tikslas – užtikrinti ne mažą, bet nulinę emisiją. Vis daugiau viešojo transporto įmonių pradeda tokį tikslą suprasti, bet kol kas dauguma baterijų energija varomų miesto autobusų įsigijimą tik svarsto. Džiugu, kad jau įsibėgėja ir realūs pirmieji elektrinių autobusų užsakymai. Elektriniu MAN autobusu artimiausiu metu galėsite važiuoti Vokietijoje, Danijoje bei Švedijoje.
Elektrifikuota ateitis! MAN remia transporto įmones, dirbančias su novatoriškomis transporto priemonėmis ir šiam tikslui pritaikytomis paslaugomis
„MAN Truck & Bus“ tvirtai tiki, kad miesto mobilumo ateitis – elektra varomos transporto priemonės. Todėl įmonė pašventė savo veiklą vienam pagrindiniam tikslui – baterijomis varomoms elektrinėms transporto priemonėms. Naujasis „MAN Lion’s City E“ – puikus standartinis sprendimas vietiniam viešajam transportui. Tiek elektrinio autobuso vairuotojams, tiek ir klientams neabejotinai pasitarnaus integruoto elektrinio mobilumo konsultacijos ir futuristiniai mobilumo sprendimai, orientuoti į įkrovimo infrastruktūrą, tvarumą ir skaitmenizaciją.
Su novatoriškais, kasdieniam naudojimui tinkamais elektriniais autobusais ir tam pritaikytomis paslaugomis MAN nori suteikti geriausią įmanomą paramą komercinių transporto priemonių sektoriui. Šis sektorius nepaprastai svarbus, kai kalbama apie transporto priklausomybės nuo iškastinio kuro mažinimą ir pastangas siekti neutralaus mobilumo šiltnamio efektą sukeliančių dujų atžvilgiu. Tokios kelionės kryptį apibrėžia teisinės CO2 mažinimo specifikacijos.