Halogeninės lemputės, pradėtos gaminti dar 1960 m., jau turi savo įpėdinę – iki šiol Europos keliuose galiojusi taisyklė, jog sertifikuotos halogeninės automobilio lemputės negali būti keičiamos LED šviesos šaltiniais visai neseniai tapo praeitimi. Vokietija pirmoji Europoje patvirtino LED modifikacijų naudojimą viešuosiuose keliuose.
Vokietijos Federalinė automobilių transporto tarnybai išdavė sertifikatą, leidžiantį 29 lengvųjų automobilių modelių savininkams pakeisti savo automobilių halogenines H7 lemputes naujausiomis „Philips Ultinon Pro6000 H7“ LED modifikacijomis. Naujausiame sprendime kaitinimo siūlai stiklo lemputėje buvo pakeisti itin efektyviais šviesos diodais, o palikus tą patį laikiklį juos galima tiesiogiai sumontuoti automobilio priekinio žibinto lizde.
Pasak „Philips“ automobilių apšvietimo gamintojos ir platintojos atstovės Centrinei Europai Violetos Pasionekos (Wioletta Pasionek), šiandien LED diodų įmontavimas į jau naudojamus automobilio priekinius žibintus yra visiškai novatoriškas sprendimas, todėl jam reikalinga pareiti sudėtingus tyrimus ir teisines procedūras.
„Philips“ pirmosios kartos modifikacijas pristatė dar 2017 m., tačiau nuo to laiko gamintojas turėjo praeiti ilgą tyrimų procesą, kurio metu šių modifikacijų nebuvo leista naudoti viešuosiuose keliuose. Pernai metais teigiamą šio sprendimo įvertinimą pateikė Korėjos automobilių bandymų ir tyrimų institutas, o šiemet – ir Vokietija. Pagrindinė sąlyga – užregistruoti automobilį Vokietijos Federacinėje Respublikoje ir atsispausdinti pažymėjimą, kurio gali reikalauti policija patikrinimo metu. Tikimasi, kad po pirmųjų sprendimo patvirtinimų viešuosiuose keliuose Korėjoje ir Vokietijoje netrukus inovatyvius sprendimus bus leista naudoti ir kitose šalyse“, – apie apšvietimo inovacijų diegimo procesą keliuose pasakoja ekspertė.
Sprendimai gelbsti nuo akinimo
Vienas svarbiausių „Philips“ modifikacijų pranašumų prieš halogenines lemputes – naudojama „SafeBeam“ technologija, kuri, atitinkant teisinius reikalavimus, suteikia 230 proc. ryškesnę šviesą, tuo pačiu apsaugant kitus vairuotojus nuo akinimo. 5800 K siekianti spalvos temperatūra padidina apšvietimo lauką ir regėjimo kontrastą, todėl vairuotojai detales, esančias kelyje, gali matyti dar ryškiau.
„Naujausi sprendimai išsiskiria kompaktišku dizainu, kuris dar labiau supaprastina lempučių montavimą priekiniuose žibintuose, kurie buvo sukurti halogeninėms lemputėms, o naudojama „AirBoost“ šilumos išsklaidymo sistema užtikrina efektyvų oro srauto vėsinimą, nepriklausomai nuo automobilio priekinių žibintų formos“, – apie pagrindinius halogeninių lempučių ir LED modifikacijų skirtumus pasakoja „Philips“ atstovė.
Sprendžia saugumo problemas
Pasak Vilniuje įsikūrusio autoserviso vadovo Tomo Marecko, šiandien rinkoje susiduriama su problema, kai tikėdamiesi ryškesnio apšvietimo automobilių savininkai neatsispiria pagundai patobulinti savo techniką ir gamintojų nustatytuose žibintuose halogenines lemputes keičia savo pasirinktais LED šviesos šaltiniais, nors tą daryti Lietuvoje yra draudžiama.
„Labai svarbu vadovautis gamintojo nurodymais ir vietoj perdegusios lemputės reikia montuoti tokią, kokią numatė automobilio gamintojas – kaitrinę vietoj kaitrinės, halogeninę vietoj halogeninės ir t. t. Nepaisant rekomendacijų ir pasirinkus, pavyzdžiui, pernelyg galingą, gali kaisti elektros laidai, greičiau išdegti reflektorius. Jokios halogeninių lempučių modifikacijos Lietuvos keliuose šiandien negali būti naudojamos, tačiau jei sekant Vokietijos pavyzdžiu patikrintiems ir saugiems sprendimams toks leidimas būtų duotas, tikėtina, jog tai apsaugotų pačius vairuotojus nuo neatsakingų eksperimentų, galinčių turėti skaudžias pasekmes“, – apie situaciją šalies keliuose pasakoja ekspertas.