Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 28 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 - Elektronika namams
 - Buitinė technika
 - Elektronika, technika
 - Biuro technika
 - Fotoaparatai, kameros
 - Kompiuteriai, dalys
 - Kompiuterių periferija
 - Programinė įranga
 - Telefonai, priedai
 - Ryšių sprendimai
 - Navigacijos sprendimai
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 28 d. 14:39
Nuo triukšmo gelbėjatės ausinukais? Vaistininkė – apie tinkamą jų naudojimą
Lapkričio 28 d. 11:23
Nuo idėjos iki grąžos: ko reikia, kad DI sprendimai atsipirktų?
Lapkričio 28 d. 08:27
Vagys savo aukas gali surasti pasitelkiant „Google“ žemėlapių programėlę, tačiau jūs galite užkirsti jiems kelią
Lapkričio 27 d. 20:30
Didiesiems metų išpardavimams įpusėjus būkite budrūs: populiariausia sukčių schema – įvelti kurjerius ir siuntų tarnybas
Lapkričio 27 d. 17:23
„Sunly“ pradeda didžiausio Baltijos šalyse saulės jėgainių parko statybas
Lapkričio 27 d. 14:54
Bijote DI kurtų įstatymų? Pasirodo, jie gali stiprinti demokratiją
Lapkričio 27 d. 11:56
Dvi medalio pusės: technologijos sukelia vienatvę ar ją palengvina?
Lapkričio 27 d. 08:16
Ar plaunant elektromobilį, gali nutrenkti elektra? Ką būtina žinoti?
Lapkričio 26 d. 20:28
Augant eismo spūstims, infrastruktūros pokyčių neužteks: būtina keisti keliavimo įpročius
Lapkričio 26 d. 17:52
Kad 3D spausdintuvai mokyklose nedulkėtų – naujų technologijų mokosi ir mokytojai
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Produktų apžvalgos » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Į gamtą skubantiems vairuotojams reikėtų kritiškai vertinti automobilio galimybes

Publikuota: 2021-05-06 14:23
Tematika: Elektronika, technika
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Patikimas visureigis sunkiai įsivaizduojamas be nuolatinės visų varomų ratų sistemos, lėtesnės pavaros ir aukštos prošvaisos. Tačiau norintiems prie vairo ne sunkiai dirbti, o tiesiog komfortiškai nuvažiuoti į norimą tašką reikėtų dairytis automobilių, turinčių ir solidžius šiuolaikinius elektroninius pagalbininkus.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Noriu nuvažiuoti į sodybą, pažvejoti prie ežero ar pasivaikščioti miško taku, tačiau negaliu. Šylant orams su tokiu galvos skausmu susiduria vis daugiau Lietuvos gyventojų: pažliugusi ir daug kur koše tapusi smėlio, molio bei vandens masė gali pateikti ne vieną nemalonų siurprizą į purvynę įpuolusiems vairuotojams ir priversti ieškoti kelių pagalbos tarnybų arba artimiausių traktorius turinčių ūkininkų malonės.

Į gamtą skubantiems vairuotojams reikėtų kritiškai vertinti automobilio galimybes

Siūlo įvertinti dvi aplinkybes

Kad savaitgalio išvykos džiaugsmai neapkarstų kelyje, lenktynininkas Antanas Juknevičius prieš važiuojant į sunkiau pasiekiamas vietoves pataria pagalvoti apie du dalykus: ar kelionei parinktas tinkamas transportas ir ar maršrutas neturi alternatyvų.

„Reikėtų kritiškai vertinti automobilio galimybes įveikti sudėtingą kelio ruožą, tuomet rizika, kad teks susidurti su nemaloniomis pasekmėmis savaime sumažės. Sunkiai pravažiuojamuose užmiesčio keliuose visuomet galima pasidairyti, galbūt yra alternatyvūs būdai pasiekti norimą tašką, gal kažkas jau net išvažinėjo naują taką“, – pataria patyręs visureigių lenktynininkas.

Būtent apie visureigius, A. Juknevičiaus teigimu, reikėtų susimąstyti tiems vairuotojams, kuriems tokie iššūkiai kyla ne vieną kartą per metus, o nuolat. Sportininkas pažymi, kad didelį pravažumą šie automobiliai įgyja dar inžinierių brėžiniuose, kuriuose iš anksto numatomi ir visi galimi išbandymai jau nuriedėjus nuo konvejerio.

Patikimas visureigis sunkiai įsivaizduojamas be nuolatinės visų varomų ratų sistemos, lėtesnės pavaros ir aukštos prošvaisos. Tačiau norintiems prie vairo ne sunkiai dirbti, o tiesiog komfortiškai nuvažiuoti į norimą tašką, A. Juknevičiaus pastebėjimu, reikėtų dairytis automobilių, turinčių ir solidžius šiuolaikinius elektroninius pagalbininkus.

„Visos naujos modelių slydimą, buksavimą slopinančios ir panašios sistemos skirtos tam, kad pagelbėtų vairuotojui neprarasti sukibimo ir išvažiuoti tokiose situacijose, kur vienas jis vargiai susidorotų“, – pabrėžia ilgametis Dakaro ralio dalyvis.

Kompiuteris pranoksta žmogų

Vienas šviežiausių tokių pavyzdžių yra neseniai A. Juknevičiaus išbandytas atgimęs legendinis „Land Rover Defender“ modelis, kuris, be ankstesniems būdingo kultinio tvirtumo, įgijo ir daugybę šiuolaikinių technologijų, tarp jų ir išmanią „Terrain Response 2“ sistemą, savarankiškai nustatančią važiavimo sąlygas atliepiančius variklio, pavarų dėžės, važiuoklės ar diferencialų darbo parametrus.

Šios sistemos valdymo elektronika per sekundės dalį įvertina gausybę automobilio jutikliais fiksuojamų duomenų ir nenutrūkstamai parenka važiavimo sąlygoms optimalius algoritmus arba suteikia galimybę vairuotojui savarankiškai nustatyti norimą važiavimo režimą. Nesvarbu, koks sudėtingas būtų kelio paviršius, sistema variklio sukimo momentą gali paskirstyti konkrečiam ratui ir užtikrinti maksimalų sukibimą.

„Ši sistema turi specialiai purvui ir provėžoms skirtą režimą, kuris puikiai veiktų tokiomis sąlygomis, kai vykstama į medžioklę ar žvejybą: ten, kur reikia ne šiaip iki sodybos keliuku važiuoti, bet laukais ar miškavežio keliais, tokiomis atkarpomis, kur apie ne visureigį jau nė kalbos nėra. Svarbiausia, kad sistema visus darbus automatiškai padaro pati: pakelia automobilį į didžiausią aukštį, jį maksimaliai sulėtina ir kiekvieną ratą iš karto veikia slydimą slopinanti sistema“, – paaiškina A. Juknevičius.

Sportininko teigimu, tokios sistemos ypač palengvina darbą tiems vairuotojams, kurie nenori ilgai svarstyti ir ieškoti išeičių, o tiesiog važiuoti pirmyn.

„Jeigu kažkuris ratas, pavyzdžiui, atsirėmė į šaknį, jis sulėtės, bet sistema jam duos tokį sukimo momentą, kokio reikia, kad įveiktų kliūtį. O vairuotojui belieka ramiai sėdėti ir pamažu judėti ten, kur jam reikia. Galima sakyti, kiekvienas ratas dirba individualiai“, – atskleidžia lenktynininkas.

Jis pažymi, kad purvo ir provėžų režimas skiriasi nuo taikomo važiuoti per sniegą ar ledą, kurį aktyvavus pneumatinę pakabą turintis automobilis kaip tik nuleidžiamas kuo žemiau, kad važiuodamas per slidų paviršių turėtų žemesnį svorio centrą ir negalėtų lengvai pasiduoti inercijai nuslysti nepageidaujama kryptimi.

Pavyzdžiui, jau minėto „Defender“ su pneumatine pakaba prošvaisa pagal poreikį gali skirtis nuo 21,8 iki 29,1 cm. Kartu su tūkstančius kombinacijų per sekundės dalis apskaičiuojančiu valdymo kompiuteriu tokio automobilio galimybės gerokai viršija žmogiškąsias.

„Sniego ir ledo režimu automobilis visiškai nuleidžiamas ir visos slydimo bei buksavimo ribojimo sistemos veikia maksimaliai. Kai nors vienas ratas prasisuka, kompiuteris iš karto priima sprendimą, ką su tuo ratu padaryti, kad automobilio neužmestų. Viskas kontroliuojama, kad vairuotojas toliau važiuotų ta kryptimi, kuria važiavo. Žmogus negalėtų išgauti tokio tikslumo. Lenktynininkai profesionalai yra arti tokio valdymo galimybių, tačiau kompiuteris vis tiek padaro daugiau ir tiksliau“, – įsitikinęs A. Juknevičius.

Tęsiant pravažumo tradicijas

„Land Rover“ istoriškai skiria itin daug dėmesio pravažumo savybėms, tad jomis pasižymi ne tik bet kokioms sąlygoms užgrūdinti naujieji „Defender“, bet ir pagalbinėmis sistemomis gausiai aprūpinti „Range Rover“ modeliai. Pavyzdžiui, į standartinę „Range Rover Velar“ įrangą jau įdiegta minėta „Terrain Response“, taip pat „Low Traction Launch“ ir elektroninė sukibimo kontrolės sistemos, leidžiančios tiksliai ir užtikrintai manevruoti ar pajudėti iš vietos sunkesnėmis sąlygomis.

Vardindamas kitus svarbius pagalbininkus A. Juknevičius pažymi, kad ypač sudėtingai išvažiuojamose vietovėse padeda palėtinta pavara, sutelkianti maksimalią galią judant itin lėtai. „Tai yra papildoma transmisija, kuri aktyvuojama, kada reikia nedidelio greičio, tačiau maksimalios galios, todėl ji nepaprastai svarbi visureigiui“, – sako lenktynininkas.

Naudodamiesi palėtinta pavara „Defender“ vairuotojai gali pasitelkti ir „All Terrain Progress Control“ sistemą. Veikdama kaip greičio palaikymo sistema, tik skirta stabiliam judėjimo tempui labai nepalankiomis sąlygomis palaikyti, ji leidžia vairuotojui nustatyti pastovų automobilio greitį nuo 1,8 iki 30 km/val. ir kartu dėmesį sutelkti į kelią.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama