Tikslingai plėsdama automobilių su elektros pavara gamą, dabar „Audi“ beveik kiekvienam modeliui su vidaus degimo varikliu siūlo ir iš tinklo įkraunamą „PHEV“ (angl. Plug-in Hybrid Electric Vehicle) hibridinę versiją. Varomi benzininio ir elektros variklio, šie modeliai suteikia užtikrintą važiavimo patirtį, paprastą įkrovimą ir patogumą naudotis kasdien. Nuo šiol naujų „A3“, „A6“, „A7“, „A8“ ir „Q3“, „Q5“, „Q7“ ir „Q8“ iš tinklo įkraunamos „PHEV“ versijos, kurios papildomai prie modelio pavadinimo yra žymimos „TFSI e“, galimos ir Lietuvoje.
„Matome, kad pirkėjai vis labiau domisi „PHEV“ modeliais kaip galima alternatyva automobiliams su vidaus degimo varikliais. Tam yra labai aiškios ir praktiškos priežastys. Tai yra puikios komplektacijos automobiliai su žymiai mažesniu išmetamo CO2 emisijų kiekiu ir itin taupūs važinėjant kasdien. Populiariausių „Audi“ modelių „TFSI e“ versijos gali vien tik elektra nuvažiuoti iki 72 kilometrų, o tai yra daugiau nei pakankamas atstumas daugeliui, kurie gyvena mieste ir priemiesčiuose“, – sako Ilgvars Ļubka, „Audi“ prekės ženklo Lietuvoje ir Latvijoje vadovas.
Kodėl verta svarstyti apie „PHEV“ hibridą
„Audi TFSI e“ modeliai suteikia užtikrintą važiavimo patirtį, paprastą įkrovimą ir patogumą naudotis kasdien. Kuriant iš tinklo įkraunamus hibridinius modelius „Audi“ turėjo tris pagrindinius siekius.
Sumani pavaros valdymo sistema: važiavimo režimai ir energijos rekuperacija
Pirmasis siekis, kuriant „PHEV“ hibridinius modelius, buvo suteikti užtikrintą vairavimo patirtį. Iš tinklo įkraunamų hibridinių modelių pavara pasižymi dideliu efektyvumu ir rekuperacijos galia. O tai lemia, kad didžiąją kasdienių kelionių dalį galima nuvažiuoti vien tik naudojant elektros galią ir su nuline vietine tarša.
Naudojant pagrindinį „Auto Hibrid“ veikimo režimą, „TFSI“ variklis ir elektros motoras sumaniai ir maksimaliai efektyviai kartu atlieka darbą: esant nedideliam greičiui naudojamas vien tik elektros variklis, o didesniam – „TFSI“ motoras. Taip pat elektros variklis padeda įsibėgėjant arba kai reikia didesnės galios. Vairuotojui nuspaudus akceleratoriaus pedalą, kartu veikiantys elektros ir benzininis variklis užtikrina didesnį pagreitį, o kai bėgėjamasi esant žemiems sūkiams, elektros variklis kompensuoja tas kelias dešimtąsias sekundės dalis, kol turbina sukuria pakankamą slėgį. Važiuojant įprastu greičiu, elektros variklis gali veikti ir kaip generatorius, taip mažindamas „TFSI“ variklio apkrovą ir leisdamas jam dirbti efektyviau.
Elektra nuvažiuojamas atstumas
Antrasis tikslas „Audi“ kūrimo procese buvo įkrovimo valdymas. Kompaktinės klasės „PHEV“ hibridai yra įkraunami 2,9 kW ir 3,6 kW siekiančia galia, vidutiniai ir dideli automobiliai įkraunami iki 7,4 kW siekiančia galia. Pavyzdžiui, naudojant pramoninę jungtį, įkrauti akumuliatorių užima nuo 2,5 iki 4,5 val. Dėl didesnių elektros sąnaudų didesnių klasių automobiliai turi talpesnį akumuliatorių ir didesnę įkrovimo galią. Dauguma „PHEV“ vairuotojų, jei jiems nereikia važiuoti daugiau kaip 100 kilometrų, savo automobilius krauna kartą ar du per dieną, tą darydami vakare namuose arba dieną darbe.
Su „myAudi“ programa naudotis hibridu dar patogiau, nes ji leidžia išmaniuosiuose telefonuose naudotis „Audi connect“ paslaugomis. Vairuotojai gali nuotoliniu būdu patikrinti akumuliatoriaus įkrovimą ir nuvažiuojamą atstumą, pradėti įkrovimą, nustatyti įkrovimo laiką, matyti įkrovimo ir sąnaudų duomenis. Programoje ir automobilyje taip pat rodomos šalia ir maršruto pabaigoje esančios įkrovimo vietos. Programa taip leidžia iš anksto automobilį pašildyti ar atvėsinti prieš išvažiuojant, o tam, kad nesumažėtų elektra nuvažiuojamas atstumas, naudojama elektros tinklo energija. Priklausomai nuo įrangos, su „myAudi“ programa taip pat galima aktyvuoti vairo, sėdynių, priekinio ir galinio lango šildymą, tai pat sėdynių vėdinimą.
Patogumas naudotis kasdien
Trečiasis tikslas buvo patogumas naudotis kasdien. Išties šis tikslas apjungia pirmus du siekius – dažną elektrinio režimo naudojimą ir paprastą įkrovimo valdymą. Bet lygiai taip pat svarbu yra ir didelė erdvė keleiviams ir bagažui, taip pat lengvai modifikuojamas salonas kasdienėms užduotims ir išvykoms pramogauti. Iš tinklo įkraunamų hibridinių modelių akumuliatorius yra kompaktiškas, neužima daug vietos ir yra integruotas į automobilio konstrukciją. Jo montavimo vieta priklauso nuo naudojamos platformos. „PHEV“ modeliuose su išilgai montuojamais varikliais („MLB“ platforma) akumuliatorius yra po bagažine. Modeliuose, kuriuose varikliai yra sumontuoti skersai („MQB“ platforma), jis yra priešais galinę ašį, o po bagažine yra degalų bakas. Ir nors, palyginti su įprastais modeliais, bagažinės dugnas yra šiek tiek aukščiau, jis neturi iškilimo, todėl kraunant daiktus bagažinės dugnas yra lygus. Tai pat visada galima sumontuoti ir priekabos kablį, kuris dažniausiai numatytas vilkti tokio paties svorio priekabas kaip ir įprastais modeliais.
Galima važiuoti maršrutinio transporto juosta
Lietuvoje registruojamiems iš tinklo įkraunamiems hibridiniams automobiliams yra išduodami elektromobiliams skirti numerio ženklai. „PHEV“ automobiliais galima važiuoti maršrutiniam transportui skirtomis eismo juostomis, kurios yra pažymėtos raide „A“ ir elektromobilių simboliu, todėl mieste pasiekti reikiamą vietą bus galima greičiau ir patogiau.
„Norėdami paskatinti savo klientus mėgautis hibridinių „PHEV“ modelių privalumais, „Audi Lietuva“ siūlo ribotą kiekį itin gerai sukomplektuotų iš tinklo įkraunamų „A6“, „Q5“, „Q7“ ir „Q8“ hibridinių „TFSI e“ modelių už įprastų „TFSI“ versijų kainą“, – naujienomis dalinasi Ilgvars Ļubka, „Audi“ prekės ženklo Lietuvoje ir Latvijoje vadovas.