Pietų Korėjos automobilių gamintojas „Hyundai“ pristatė naujausią savo gaminį – elektra varomą kompaktišką miesto krosoverį „Ioniq 5“.
Elektromobilis pagamintas naudojant specialiai elektra varomoms transporto priemonėms skirtą E-GMP platformą. Pastaroji leido krosoveriui turėti itin ilgą, net 3000 mm siekiančią, ratų bazę.
Gamintojo nuotr.
Automobilio priekio ir galo dizainas –išskirtinis: horizontalios linijos elektromobilį verčia vizualiai platesniu nei šis yra iš tiesų, o galiniai žibintai atrodo lyg sudaryti iš mažų skaitmeninių taškelių. Nesunku nuspėti, kad „Ioniq 5“ bus atpažįstamas iš toli. Elektromobilis siūlomas su 20 colių skersmens ratlankiais – tai didžiausi ratlankiai, kuriuos kada nors „Hyundai“ numatė savo elektra varomiems modeliams.
Modelis yra 4,6 m ilgio ir beveik 1,9 m pločio. Bagažinės erdvė siekia 531 l, o nulenkus antros eilės sėdynes išauga iki 1591 l. Be to, priekyje taip pat yra bagažinė, kurios talpa, priklausomai nuo varančiųjų ratų skaičiaus, yra 24-57 l.
Salono interjeras kurtas taip, kad primintų gyvenamąją erdvę. Prietaisų skydelis komponuojamas taip, kad atrodytų tarsi pakibęs ore, centrinis porankis gali būti nuslenkamas 140 mm atgal, o elektra valdomos priekinės sėdynės nulenkiamos taip, kad jose sėdintys žmonės pasijustų tarsi besvoriai. Be to, priekinių sėdynių storis sumažintas trečdaliu, tad dėl to atsirado daugiau erdvės sėdintiems antroje sėdynių eilėje.
Gamintojo nuotr.
Interjero kūrimui panaudotos ekologiškos medžiagos, tokios kaip perdirbti plastikiniai buteliai, įvairi tekstilė, ekologiška oda ir panašiai. Klientai galės pasirinkti iš 9 skirtingų eksterjero ir 3 interjero spalvų.
Modelis siūlomas su dviejų skirtingų dydžių baterijomis: 58 kWh arba 72,6 kWh. Elektros varikliai taip pat gali būti įrengiami dviem skirtingais būdais: montuojami tik ant galinės ašies (galu varomas elektromobilis) arba ir ant galinės, ir ant priekinės ašies (visais ratais varoma versija).
Pati galingiausia visus varančiuosius ratus turinti „Ioniq 5“ versija, turinti 72,6 kWh talpos bateriją, generuoja 225 kW galią ir 605 Nm sukimo momentą. Iki 100 km/val. toks modelis pagreitėja per 5,2 sek. Jei automobilis varomas tik galiniais ratais, jo galia siekia 160 kW, o sukimo momentas – 350 Nm. Iki 100 km/val. toks modelis įsibėgės per 7,4 sek.
Gamintojo nuotr.
Gamintojas skaičiuoja, kad galinius varančiuosius ir 72,6 kWh talpos bateriją turintis elektromobilis viena įkrova nuvažiuos 470-480 km.
58 kWh talpos bateriją ir visus varančiuosius ratus turintis modelis generuoja 173 kW galią ir 605 Nm sukimo momentą. Tokios pat talpos bateriją turintis automobilis su galiniais varančiaisiais ratais generuoja 125 kW galią ir 350 Nm sukimo momentą.
„Ioniq 5“ palaiko ir 400 V ir 800 V tipų įkrovą. Su 350 kW galios krovikliu nuo 10 proc. iki 80 proc. „Ioniq 5“ baterija įkraunama per 18 minučių. Per 5 minutes baterija įkraunama tiek, kad būtų galima nuvažiuoti 100 km. Be to, modelis turi V2L funkciją, kuri leidžia „Ioniq 5“ paversti savotišku krovikliu kitiems elektrą naudojantiems įrenginiams.