Populiariausias pastarojo dešimtmečio „Mercedes-Benz“ C klasės modelis drąsiai žengia į skaitmeninių technologijų ir mažų energijos sąnaudų amžių. Elektrifikacija pritaikius 48 voltų technologiją drauge su efektyvia baterija įkraunamam hibridui leis vien elektra nuvažiuoti 100 kilometrų ir pavers jį itin praktišku daugelio klientų poreikiams.
„Mūsų klientams visuomet patiko C klasė, kadangi šie modeliai suteikia aukščiausio lygio technologijas drauge su erdvumu, komfortu ir elegantišku dizainu. Nauja karta žengia logišką žingsnį į skaitmeninių technologijų ir atsinaujinančių energijos šaltinių ateitį. Į priekį judėsime su gausiomis inovacijomis ir pažangiausiais sprendimais. Tiek sedaną, tiek ir universalą klientai galės paversti asmenine komforto zona“, – teigia oficialaus „Mercedes-Benz“ atstovo Lietuvoje „Veho Lietuva“ pardavimo ir rinkodaros vadovas Karen Nalbandian.
C klasės sedanas ir universalas debiutuos vienu metu – naujuosius modelius užsisakyti bus galima kovo pabaigoje, o prekybos salonuose pirmieji automobiliai pasirodys šią vasarą.
Aiškios išorės ir vidaus permainos
Naujosios C klasės priekyje labiausiai pastebimos skiriamuoju markės bruožu tapusios radiatoriaus grotelės. Jų apdaila ir stiliaus detalės pagal versiją gali būti skirtingos, tačiau visi modeliai turės didelę centrinę žvaigždę. Gale išlaikytas naujos kartos „Mercedes-Benz“ sedanams būdingas dizainas, kuriame dominuoja su jokiu kitu automobiliu nesupainiojami galiniai žibintai.
Salone pabrėžiamas sportiškumas, o centrinė konsolė kartu su ekranu šešiais laipsniais pasukta į vairuotoją. Svarbiausius duomenis vietoje klasikinių apvalių skalių pateikia didelės raiškos monitorius. Jis sumontuotas taip, kad atrodo lyg sklęstų ore, o klientai galės rinktis 10,25 arba 12,3 colio įstrižainių versijas.
Svarbiausias pokytis žengiant į skaitmeninį amžių – centrinis liečiamas ekranas, per kurį valdomos visos automobilio funkcijos. Vertikali jo orientacija itin naudinga naudotis navigacija, o pats atrodo lyg būtų neatskiriama salono apdailos dalis. Į standartinę įrangą diegiamas 9,5 colio įstrižainės ekranas, tačiau papildomai bus siūloma ir didesnė 11,9 colio versija.
C klasė iš didesnio S klasės flagmano paveldėjo antros kartos MBUX (angl. „Mercedes-Benz User Experience“) įrangą. Ši sistema tapo dar išmanesnė – patobulėjo tiek prietaisai, tiek ir programinė įranga.
Debiutuos ketvirtos kartos hibridai
Sumažintas darbinis variklių tūris drauge su elektrifikacija suteikė išskirtinio efektyvumo C klasės modeliams. Visi vidaus degimo varikliai – tai keturių cilindrų agregatai su turbinomis. Tiek dyzeliniai, tiek ir benzininiai motorai turi trauką didinančią ir degalų sąnaudas sumažinančią MHEV („mild hybrid“) technologiją su integruotais starteriais generatoriais (ISG).
Tai leidžia palaikyti pastovų greitį, greitėti ar netgi atgauti dalį energijos ir pastebimai mažinti degalų sąnaudas. Varikliai taip pat startuoja labai greitai ir be didelių virpesių, todėl vairuotojas praktiškai nepastebi sistemos „Start / stop“ veikimo.
Į visus C klasės modelius bus montuojama veikti su ISG įranga pritaikyta automatinė transmisija. „9G-Tronic“ elektros variklis, energijos tiekimas ir aušinimo įranga perkelti į transmisijos bloką, taip sutrumpėjo tiekimo grandinė ir sistema tapo efektyvesnė.
Netrukus po modelio debiuto pasirodys ir ketvirtos kartos įkraunami hibridai. Jiems pritaikyti tie patys vidaus degimo varikliai, o vien elektros motoro galia siekia 95 kW (129 AG). Elektros režimu šios versijos galės nuvažiuoti apie 100 kilometrų (pagal WLTP). Įkraunamus C klasės hibridus daugeliu atvejų bus galima eksploatuoti nenaudojant vidaus degimo variklio.
Montuojamos aukštos įtampos baterijos talpins 25,4 kWh energijos ir turės vidinę aušinimo sistemą. Temperatūros reguliavimo sistema, nepaisydama saloną reguliuojančios klimato kontrolės nustatymų, užtikrins efektyvią eksploataciją. Naudojant 55 kW galios įkrovimą energijos atsargų papildymas truks 30 minučių.
Lengviau valdomas ir saugesnis
Naujasis C klasės modelis bus itin žvitrus ir stabilus kelyje dėl papildomai siūlomos vairuojamos galinės ašies ir pakeisto priekinės ašies vairo mechanizmo. Galinius ratus galima pasukti iki 2,5 laipsnio, o to užtenka apsisukimo skersmeniui sumažinti 43 centimetrais (iki 10,64 metro).
Važiuojant mažesniu nei 60 km/val. greičiu galiniai ratai pasisuks į priešingą pusę nei priekiniai. Tai leis virtualiai mažinti ratų bazę ir didinti automobilio manevringumą parkuojantis stovėjimo aikštelėse. Viršijus 60 km/val. greitį galiniai ratai iki 2,5 laipsnių kampu pasisuks ta pačia kryptimi, kaip ir priekiniai. Tai užtikrins stabilumą keičiant eismo juostą ar bandant išvengti kliūties.
Europos rinkoms skirtuose modeliuose dėl saugumo bus montuojamos naujos centrinės oro pagalvės. Stipraus šoninio smūgio atveju jos išsiskleis tarp vairuotojo ir priekinio keleivio bei neleis susidaužti galvomis. Ši įranga sumontuota į vairuotojo sėdynės atlošą.
C klasės modeliams nuo šiol papildomai galės būti montuojami iš S klasės sedano perimti „Digital Light“ priekiniai žibintai. Ši išskirtinė apšvietimo sistema turi tokias naujas funkcijas kaip projekcinių linijų rodymas ant kelio (veikia ne visose šalyse). Kiekvieną žibintą sudaro trys itin galingi diodai, kurių šviesą skirsto 1,3 mln. miniatiūrinių veidrodžių.