„Micro“, šveicarų įmonė geriausiai žinoma dėl paspirtukų gamybos, pristato naują miesto elektromobilį. Klasikinio automobilio įkvėptas „Microlino“ tikriausiai yra toks automobilis, kokio jums reikia kasdien.
„Microlino“. Gamintojo nuotrauka
Dauguma automobilių miestuose yra tušti. Juose – tik vairuotojas. Kartais ant priekinės sėdynės sėdi keleivis, bet dažniausiai – nieko. Didelėje bagažinėje, kuri vairuotojui reikalinga tik tam, kad savaitgaliui sodyboje pasiimtų tūkstantį skirtingų daiktų, kurių tikrai nenaudos („Jei prireiktų“), geriausiu atveju yra vienas kompiuterio krepšys ar du pirkinių maišeliai. „Micro“ juokauja, kad daugumai žmonių pakaktų 1,2 vietų automobilio.
Ir tai dar ne viskas. Dauguma žmonių per dieną nuvažiuoja tik kelis kilometrus. „Micro“ teigia, kad 35 km per dieną yra tas vidutinis rodiklis. Žinoma, yra išimčių, kurios skuba apie save papasakoti. Bet 95 % mūsų naudojamų automobilių yra per dideli ir juos perkame dėl keisto įsivaizduojamo socialinio statuso ir 1 % atvejų, kai prireikia tos erdvės viduje.
Ką siūlo „Micro“? Ogi „Microlino“ – dvivietį elektromobilį, kurio krovinių skyrius gali būti apibrėžtas kitokiais litrais – „Jame telpa trys dėžės alaus“, teigia gamintojas.
„Microlino“ gali pasigirti aerodinamiška lašo forma. Gamintojo nuotrauka
„Microlino“ – tai klasikinio „Isetta“ automobilio reinkarnacija. Kaip ir tas automobilis, taip ir „Microlino“ turi vienas dureles priekyje, nes toks dizainas padeda išlaikyti žemesnį svorį. „Microlino“ sveria 513 kg.
„Microlino“ salonas yra labai paprastas, bet pakankamai erdvus. Mažame ekrane yra visa reikiama informacija, yra vietos telefonui. „Microlino“ net neturi garso sistemos – pirkėjai turėtų montuoti savo belaides kolonėles ir klausytis jų.
„Microlino“ salonas. Gamintojo nuotrauka
Vienu įkrovimu „Microlino“ gali nuvažiuoti 125 km, o maksimalus pasiekiamas greitis yra 90 km/val. Automobilis yra pakankamai aerodinamiškas, bet kartu ir visai mažas, todėl kažin, ar juo norėtumėte lėkti vingiuotais užmiesčio keliais.
Kiek kainuoja toks paprastas mažytis automobilis? 12 tūkstančių eurų. Tai nėra pagrindinis šeimos automobilis – tai yra susisiekimo priemonė mieste, kurią lengva parkuoti ir pigu naudoti. Be to, jei nesate vienas iš tų, kurie galvoja, kad didelis automobilis yra prestižo reikalas ar pelno pagarbą gatvėje (nes nepelno), „Microlino“ yra stilinga miestietiško gyvenimo detalė. Jei to nesuprantate, jis jums visada bus skardinė, kibiriukas, golfo laukų automobilis ar dengtas invalido vežimėlis. O jei suprantate, didelis, greitas ir toli važiuojantis automobilis garaže lauks savaitgalio, kol jūs į darbą tyliai, švariai ir pigiai riedėsite savo „Microlino“. Arba vienu iš jo konkurentų – „Renault Twizy“, „Citroën Ami“, „Toyota C+Pod“ (jei jis peržengs Azijos rinkos ribas).
„Microlino“ durelės yra priekyje. Gamintojo nuotrauka
„Microlino“ dizainas – tai „Isetta“ reinkarnacija. Šis automobilis buvo gaminamas 1952-1963 metais. Geriausiai žinoma „BMW Isetta“ versija – tai yra vienas iš retų BMW automobilių be „inkstų grotelių“ priekyje.
„BMW Isetta“ skyrėsi nuo kitų „Isetta“ versijų. BMW inžinieriai šiam itališkam automobiliui pritaikė savo variklį, važiuoklę, kai kuriuos kitus mechanizmus. Praktiškai jokios detalės iš originalaus „Iso Isetta“ netinka BMW versijai, nors automobiliai išoriškai buvo labai panašūs. „BMW Isetta“ buvo pirmasis masinės gamybos automobilis, pasiekęs 3 l/100 km degalų sąnaudas.
„BMW Isetta“ © commons.wikimedia.org
Nauji „Microlino“ prototipai pasirodys jau kitą mėnesį ir bus skirti testavimui. Gamintojas tikisi jau rugpjūtį pasiekti ES institucijų patvirtinimą ir rugsėjį pradėti serijinę gamybą, kuri bus vykdoma Italijoje.