Po truputį įsibėgėjantys metai žada nemažą sujudimą automobiliais prekiaujančiose įmonėse. Neskubanti atsitraukti pandemija koregavo daugelio gamintojų planus išleisti vieną ar kitą modelį dar praėjusiais metais. Daugelio gamyba sustojo, kai kas ją tiesiog sulėtino arba įšaldė keliems metams. Šiandien nenorime Jūsų apkrauti skaičiais, faktais ir teorijom, o siūlome susipažinti su ateities elektromobiliais. Kai kuriuos jau esate matę, kai kurie pasirodys pernelyg brangūs ar per daug futuristiniai, tačiau juk galime sau leisti pasvajoti ir pailsinti akis, žiūrint į šiuos ateities pranašus. Jų tikrai nemažai, todėl jau gaminamus ar ruošiamus gaminti sudėjome į 3 dalių pristatymą, taigi, pirmoji dalis.
„Aspark Owl“ (laukiamas: 2021 metų pradžia)
Japonų hiperautomobilių gamintojas „Aspark“ prisistato rinkoms su pirmu savo kūriniu – „Owl“. Šios „pelėdos“ bus išties brangios ir prabangios tiek iš techninės pusės, tiek ir interjere. Žadama, jog šis keturių variklių 1984 AG monstras turėtų įsibėgėti iki 400 km/h ir nuvažiuojamas atstumas siektų 450 kilometrų pilnu įkrovimu. Na ir protu sunkiai suvokiamas įsibėgėjimas nuo 0 iki 100 km/h per 1,69 sekundės. Didele akumuliatoriaus talpa jis nepasižymės dėl svorio apribojimų, kaip teigia japonų inžinieriai, šiam modeliui paskaičiuota 64 kWh ličio jonų baterija turėtų optimalų įveikiamų kilometrų ir svorio santykį. Per metus šių modelių tebus surenkama 50 vienetų, tad, griebkit savo, kol dar yra!
„BMW i4“ (laukiama: 2021 antroji pusė)
Pirmieji BMW „i“ serijos automobiliai „i3“ ir „i8“ savyje turėjo ypač daug futuristinio dizaino, o štai naujasis „i4“ modelis bus kiek panašesnis į savo giminaitį iš 4 serijos – „Grand Coupe“ keturių durų hečbeką. BMW skelbia, jog „i4“ turės 523 AG ir 80 kWh akumuliatorių bloką ir jo gamyba prasidės 2021 metais.
„Bollinger B1“ (laukiama: 2021 metais)
Mičigane įsikūrę startuoliai „Bolinger“ pasaulį bandys užkariauti dviem naujais itin išsiskiriančiais visureigiais. Pirmasis jų „B1" pirmuosius klientus pasieks 2021 metais, nors tiksli data dar nėra žinoma. Šis kampuotas monstras turi kainuoti nuo 107 tūkstančius eurų. Tikimasi, jog šio modeliai pirkėjai nebus šykštūs ir papildomai užsisakys labai prabangią įrangą ir interjero detales. Abejiems modeliams bus montuojami 614 AG varikliai, iki 100 km/h šį monstrą įvejantys per 4,5 sekundės. Kaip ir pridera tokio dydžio automobiliui, jame tilps 120 kWh akumuliatorius ir kelios merginos su šampano kibirėliu.
„Chevrolet Electric Pickup“ (tikimasi sulaukti iki 2025 metų)
Stilingai vėluodama kompanija „Chevrolet“ į elektrinių visureigių rinką atiduoda savo „Chevy“ pikapą. Būtent jam ir teks garbė atstovauti savo įmonę šiame segmente ir labai tikimasi jo sulaukti iki 2025 metų. Turėdamas itin masyvų „kūną“ šis elektrinis visureigius savyje turėtų sutalpinti 200 kWh akumuliatorių. Tiek daug baterijos „sulčių“ dabar pavydėtų net „Tesla“. Tačiau, aplink besikuriant startuoliams ir besiplečiant tokiems naujokams kaip „Lordstown“, „Nikola“ ar „Rivian“, mūsų senas geras draugas „Chevrolet“ jau bus gimęs kiek technologiškai pasenęs.
GMC „Hummer“ (laukiamas 2021)
Šiais metais pristatomas „Hummer“ turės tiek visureigio, tiek ir pikapo versijas. Kaip jau žadėta anksčiau, jis bus siūlomas su vieno, dviejų arba trijų variklių versijomis, kurių stipriausioji savyje turėtų tvardyti 1000 arklio galių jėgą. Kaip ir buvo galima tikėtis, tai bus visais ratais varomas, savo stogo plokštes nusiimti galintis monstras, nors šiais metais žadamas modelis už 108 tūkst. eurų tegalės pasigirti dviejų variklių modeliu su juokingais 100AG. Su tokiu „Hummer“ dydžiu ir svoriu, galimybė nusiimti stogo plokštes atrodo kaip papildomas prabangos komplektas. Prabangos pradėti judėti iš vietos.
„Lordstown Endurance“ (laukiama 2021 metų antrojoje pusėje)
Šis pirmasis įmonės „Lordstown Motors Endurance“ kūrinys buvo pristatytas tą pačią dieną, kaip ir mums visiems gerai žinomas „Tesla Cybertruck“. Sutapimas? Turbūt, kad ne. Kolkas šis elektrinis visureigis apgaubtas tylos ir paslapties skraite, bet kiek galėjome sužinoti, jame bus visų keturių varančių ratų sistema ir jis turėtų „nubėgti“ apie 360 kilometrų atstumą pilna baterija. Daugiau detalių nepateikiama.
„Mercedes-Benz G-Class Electric“ (tikimasi sulaukti 2022 metais)
Kompanijos „Daimler“ generalinis direktorius Ola Källenius neseniai sakė, kad bendrovė planuoja pristatyti elektrinę „G“ klasę, nors artimiausiu metu pamatysime įjungiamą hibridinę klasikinio „G - wagen“ versiją, vėliau tikimasi ir visiškai elektrinio visureigio. Kai elektra varomas modelis pasirodys, galime tikėtis, kad jis bus vadinamas „EQG“. Galų gale dabartinis „Mercedes“ visureigis vadinamas „EQC“, o mes matėme nuotraukas ir apie elektrinę „S“ klasę, kuri greičiausiai bus vadinama „EQS“.
„Rivian R1T“ (2021 metai)
Amerikiečių startuolis „Rivian“ į vieną narvą su „Bollinger“ ir „Tesla“ elektra varomais visureigiais įleidžia ir savo „R1T“ modelį. Šis elektromobilis turės trijų skirtingų akumuliatorių modifikacijas: 105 kWh, 135 kWh ir 180 kWh. Priklausomai nuo pasirinktos baterijos talpos, įveikiamas atstumas turėtų siekti 370 km, 480 km ir 640 kilometrų. Rinkos naujokai jau dabar giriasi, jog automobiliai su 180 kWh galios akumuliatoriais pasieks 100 km/h per 3 sekundes. Prekyba turėtų prasideda dar šiais metais ir pradinė kaina būtų 63 tūkstančiai eurų.
„Volkswagen I.D. Buzz“ (labai laukiama: 2022)
Antrasis suplanuotas 2022 metų kompanijos „Volkswagen“ elektra varomas automobilis bus šis 1950 -1960 metų gamybos „Type 2“ atnaujinimas. Įmonė deda daug vilčių į šį modelį ir tikisi, jog atnaujintas modelis savo šlove nenusileis 1990-ųjų pabaigoje pristatytam „Beetle“ modeliui. Atgimęs modelis talpins nuo šešių iki aštuonių žmonių, ukulėlę ir ekologiško ūsų vaško stiklinaitę. Apie numatomas kainas ir tikslesnę leidimo datą kol kas žinių nėra.
Įspūdingiausi elektromobiliai, kurie pasirodys netrukus (II dalis)