Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 24 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 - Elektronika namams
 - Buitinė technika
 - Elektronika, technika
 - Biuro technika
 - Fotoaparatai, kameros
 - Kompiuteriai, dalys
 - Kompiuterių periferija
 - Programinė įranga
 - Telefonai, priedai
 - Ryšių sprendimai
 - Navigacijos sprendimai
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 24 d. 15:39
Interneto greitis: kaip suprasti, kokio iš tikrųjų reikia?
Lapkričio 24 d. 11:39
Lietuvos ekranų tendencijos
Lapkričio 23 d. 15:27
„Garmin“ pristato pirmąjį didelio formato nardymo kompiuterį „Descent X50i“
Lapkričio 23 d. 11:37
Išmani vaikystė: ekspertė apžvelgia, kokius įgūdžius ugdo programavimas, robotika ir dirbtinio intelekto naudojimas
Lapkričio 22 d. 17:37
Svečiai gali „pavaišinti“ virusais: kodėl namuose būtinas „Šlepečių Wi-Fi“?
Lapkričio 22 d. 14:36
Didelei daliai vyresnių žmonių skaitmeninės paslaugos – sunkiai prieinamos
Lapkričio 22 d. 11:21
Medžiodami nuolaidas išlikite budrūs: ekspertas pataria, kaip netapti sukčių auka perkant internetu
Lapkričio 22 d. 08:16
Failų bendrinimo technologijos: kaip jos prisitaiko prie augančių šiuolaikinio žmogaus poreikių?
Lapkričio 21 d. 20:39
Asfaltas klojamas, o ryšys stringa: kodėl infrastruktūros spragos stabdo skaitmeninę pažangą Lietuvoje?
Lapkričio 21 d. 18:37
Norite kalbėti vokiškai, itališkai ar kiniškai? „Microsoft Teams“ atnaujinimas pavers jus poliglotu
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Produktų apžvalgos » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

Kanados bendrovė ketina išstumti dyzelinius sunkvežimius

Publikuota: 2021-02-12 09:41
Tematika: Elektronika, technika
Aut. teisės: ©Technologijos.lt
Inf. šaltinis: Technologijos.lt

Elektriniai sunkvežimiai su baterijomis yra brangesni už dyzelinius, tačiau jų eksploatacijos kaštai yra žymiai mažesni. „Effenco“ ketina juos pranokti – naujos kartos sunkvežimiai su ultrakondensatoriais savo kaina prilygs dyzeliniams, o jų eksploatacijos kaštai bus dar mažesni nei baterijomis varomų sunkvežimių.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Elektriniai sunkvežimiai su baterijomis yra brangesni už dyzelinius, tačiau jų eksploatacijos kaštai yra žymiai mažesni. Kanados kompanija „Effenco“ ketina juos pranokti – naujos kartos sunkvežimiai su ultrakondensatoriais savo kaina prilygs dyzeliniams, o jų eksploatacijos kaštai bus dar mažesni nei baterijomis varomų sunkvežimių.

„Effenco“ ultrakondensatorių sistema pirmiausia bus pritaikyta mieste © Gamintojo nuotrauka
„Effenco“ ultrakondensatorių sistema pirmiausia bus pritaikyta mieste
© Gamintojo nuotrauka

„Effenco“ nėra kažkoks visai naujas startuolis – tai 2006 metais įkurta kompanija, kuri jau yra instaliavusi savo sistemas į 400 hibridinių sunkvežimių. Kartu jie jau yra įveikę daugiau nei 3 milijonus kilometrų. Taigi, tai nėra labai garsi kompanija, bet kartu tai ir ne kažkokia svajotojų įmonė, apie kurią po šio straipsnio daugiau negirdėsite.

Vienas iš „Effenco“ tikslų – sukurti elektrinių sunkvežimių technologiją, kuri paverstų juos pigesniais už dyzelinius analogus. Elektriniai sunkvežimiai jau yra pigiau išlaikomi, tačiau „Effenco“ norėtų, kad ir jų pirkimo kaina būtų konkurencinga senamadiškoms dyzelinėms mašinoms. „Effenco“ skaičiuoja, kad norint tai pasiekti reikėtų net 42 % sumažinti elektrinių sunkvežimių kainą. Tik kaip?

Didelę elektrinio sunkvežimio kainos dalį sudaro baterijos. Jos privalo būti labai didelės, kad komerciniai sunkvežimiai su sunkiais kroviniais galėtų įveikti ilgus atstumus. „Effenco“ ketina baterijų visiškai atsisakyti – jos bus pakeistos ultrakondensatoriais.

„Effenco“ sistema © Gamintojo nuotrauka
„Effenco“ sistema © Gamintojo nuotrauka

Ultrakondensatoriai, kaip juos vadina „Effenco“, yra labai pažangūs didelės talpos kondensatoriai – pasyvūs energiją kaupiantys elektronikos komponentai. Kondensatoriai gali būti greitai įkraunami, bet turi vieną problemą – jie yra greitai iškraunami. Kondensatorių sistemos elektromobiliams nėra nauja idėja, tačiau pasiekti reikiamą tarp įkrovimų nuvažiuojamą atstumą joms yra labai sudėtinga. Ir „Effenco“ stebuklų neišradinėja – ultrakondensatorius naudojantys sunkvežimiai irgi reikalaus dažno įkrovimo, bet jis nebus toks nepatogus.

„Effenco“ ketina naudoti belaidžio įkrovimo stoteles, kurių tinklas būtų sudaromas pasitelkus dirbtinio intelekto algoritmą. Ultrakondensatoriai būtų itin greitai įkraunami, todėl sunkvežimis galėtų dirbti didžiąją dienos dalį. Kompanija mano, kad ultrakondensatorių sistemos pirmiausia sudomintų miestuose dirbančias kompanijas, vėliau – ir didesnes logistikos bendroves.

Kondensatoriai turi savų pranašumų prieš ličio jonų baterijas. Visų pirma, kaip teigia „Effenco“, jie yra patvaresni. „Effenco“ teigia, kad jos ultrakondensatoriai tikrai tarnautų daugiau nei 12 metų, nepaisant dažnų įkrovimo/iškrovimo ciklų. Be to, jie puikiai veikia įvairiomis temperatūros sąlygomis. Galiausiai, jų sistemas būtų galima instaliuoti į dabartinius sunkvežimius – tokios konversijos yra įmanomos, nes kondensatoriai yra mažesni ir lengvesni už ličio jonų baterijas.

Šiuo metu elektriniai sunkvežimiai su baterijomis yra žymiai brangesni už dyzelinius, tačiau jų eksploatacijos kaštai yra apie 30 % mažesni. Jei „Effenco“ planai tikrai bus įgyvendinti, sunkvežimiai su ultrakondensatoriais bus 42 % pigesni už sunkvežimius su baterijomis, o jų eksploatacijos kaštai bus dar 27 % mažesni. O ir gamyba būtų draugiškesnė aplinkai, nes būtų galima modifikuoti jau egzistuojančius sunkvežimius. Kol kas tai skamba per gerai, kad būtų tiesa, bet tikriausiai daugiau žinosime jau artimiausioje ateityje.


Technologijos.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama