Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 24 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 - Elektronika namams
 - Buitinė technika
 - Elektronika, technika
 - Biuro technika
 - Fotoaparatai, kameros
 - Kompiuteriai, dalys
 - Kompiuterių periferija
 - Programinė įranga
 - Telefonai, priedai
 - Ryšių sprendimai
 - Navigacijos sprendimai
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 24 d. 15:39
Interneto greitis: kaip suprasti, kokio iš tikrųjų reikia?
Lapkričio 24 d. 11:39
Lietuvos ekranų tendencijos
Lapkričio 23 d. 15:27
„Garmin“ pristato pirmąjį didelio formato nardymo kompiuterį „Descent X50i“
Lapkričio 23 d. 11:37
Išmani vaikystė: ekspertė apžvelgia, kokius įgūdžius ugdo programavimas, robotika ir dirbtinio intelekto naudojimas
Lapkričio 22 d. 17:37
Svečiai gali „pavaišinti“ virusais: kodėl namuose būtinas „Šlepečių Wi-Fi“?
Lapkričio 22 d. 14:36
Didelei daliai vyresnių žmonių skaitmeninės paslaugos – sunkiai prieinamos
Lapkričio 22 d. 11:21
Medžiodami nuolaidas išlikite budrūs: ekspertas pataria, kaip netapti sukčių auka perkant internetu
Lapkričio 22 d. 08:16
Failų bendrinimo technologijos: kaip jos prisitaiko prie augančių šiuolaikinio žmogaus poreikių?
Lapkričio 21 d. 20:39
Asfaltas klojamas, o ryšys stringa: kodėl infrastruktūros spragos stabdo skaitmeninę pažangą Lietuvoje?
Lapkričio 21 d. 18:37
Norite kalbėti vokiškai, itališkai ar kiniškai? „Microsoft Teams“ atnaujinimas pavers jus poliglotu
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
Reklama
 Produktų apžvalgos » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

5 parkavimo pagalbininkai, leidžiantys išvengti rūpesčių stovėjimo aikštelėse

Publikuota: 2021-02-11 18:11
Tematika: Elektronika, technika
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Automobiliai dėl saugumo ir komforto reikalavimų tampa vis erdvesni, kartu tobulėja ir technologijos, lengvinančios manevravimą bei parkavimą. Paprasčiausios greitai įsitvirtino daugelyje masinės gamybos modelių, tačiau sparčiai populiarėja ir itin sudėtinga, iš pradžių vartotojų pripažinimo nesulaukusi įranga.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Sukinėjimasis daugiaaukštėje stovėjimo aikštelėje arba bandymas įsprausti automobilį į laisvą vietą, vos didesnę už jo matmenis, visuomet kelia šiek tiek streso, ypač jei skubama. Vienas neatsargus judesys vairu gali baigtis nedideliu eismo įvykiu, kuris reiškia sugadintą nuotaiką, sugaištą laiką ir kėbulo remontą.

Parkavimo asistentų mygtukai
Parkavimo asistentų mygtukai

Automobiliai dėl saugumo ir komforto reikalavimų tampa vis erdvesni, kartu tobulėja ir technologijos, lengvinančios manevravimą bei parkavimą. Paprasčiausios greitai įsitvirtino daugelyje masinės gamybos modelių, tačiau sparčiai populiarėja ir itin sudėtinga, iš pradžių vartotojų pripažinimo nesulaukusi įranga.

Parkavimo davikliai

Ultragarso daviklių technologija buvo ištobulinta aštuntajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje kaip pagalba orientuotis aplinkoje akliesiems ir silpnaregiams. Vėliau ji pritaikyta ir transporto industrijai, pradėta diegti į masinės gamybos automobilius.

Atstumą ultragarso davikliai nustato pagal tai, per kiek laiko grįžta nuo kietų objektų – automobilių, bortelių ar pastatų sienų – atsimušęs garsas. Vairuotojas girdi nuosekliai besikartojantį pypsėjimą, kurio intervalai artėjant prie kliūties dažnėja.

Šią modernių transporto priemonių sistemą taip pat papildo automobilio siluetas centriniame ekrane su orientaciniu atstumu iki kliūties. Tai – plačiausiai daugelyje naujų modelių naudojama parkavimo pagalba, nebestebinanti netgi miesto automobiliuose kaip „Kia Rio“ ar „Volkswagen Polo“.

Galinio vaizdo kamera

Ši technologija automobiliams pirmą kartą pritaikyta dar šeštajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje, tačiau masinio pritaikymo teko palaukti iki 2000-ųjų.

Veikimo principas paprastas – kai važiuojama atbuline eiga, dažniausiai bagažinės dangtyje paslėpta kamera į centrinį ekraną transliuoja vaizdą, leidžiantį vairuotojui matyti, kas yra už automobilio. Įprastai kartu rodomos ir projekcinės automobilio judėjimo trajektorijos linijos.

Iš pradžių ši sistema vairuotojus glumino, kadangi automobilio pozicija sukant vairą projektuojama į kitą nei atrodo pusę, tačiau susiorientavus pagal judėjimo kryptį greitai įprantama.

Nors technologija plačiai paplitusi, jos naudojimą šiek tiek riboja spalvoto didelės raiškos ekrano poreikis. Bazinėje ekonominės klasės modelių įrangoje kameros dažniausiai nėra, tačiau ji siūloma aukštesnėms komplektacijoms. Jos jau naudojamos ir populiariuose miesto modeliuose.

360 laipsnių apžvalgos sistema

Ši technologija į vieną srautą sujungia aplink automobilį išdėstytų kamerų signalus, taip sukurdama vaizdą, kuris matomas tarsi žvelgiant į transporto priemonę iš viršaus. Automobilis ir jį supanti aplinka rodomi centriniame ekrane, o tai leidžia lengviau įvertinti, ar stovėjimo vieta ganėtinai erdvi arba koks atstumas iki artimiausios kliūties. Įranga dažniausiai veikia tik judant lėtai ir parkuojant automobilį, įprastai kartu galima matyti ir priekinės bei galinės kamerų rodomą vaizdą.

Tokia sistema išpopuliarėjo palyginti neseniai, dažniausiai naudojama erdvesniuose visureigiuose kaip „Kia Sportage“ ar „Volkswagen Tiguan“.

Parkavimo pagalba

Pirmosios dar 2003 metais pristatytos pagalbinės parkavimo sistemos nesulaukė plataus praktinio naudojimo, tačiau nuo to laiko išaugo kompiuterių pajėgumai ir patobulėjo įranga. Tai – gera žinia vairuotojams, kuriuos gąsdina lygiagretus parkavimas, nes visą darbą automobilis gali atlikti pats.

Aktyvi parkavimo pagalba pasitelkia jutiklius, kameras ir programinę įrangą. Moderniausios sistemos laisvas stovėjimo vietas atpažįsta ne tik pagal tarpus tarp automobilių, bet ir dangos ženklinimą.

Parkavimo pagalbos kartais kritikuojamos dėl sudėtingos įvykių sekos ir lėto veikimo, tačiau privalumų yra daugiau – automobilis tiksliai pastatomas į vietą, į kurią ne kiekvienas sugebėtų įvažiuoti.

Automatinė parkavimo sistema

Kai parkavimo pagalba nesulaukė vartotojų pritarimo, gamintojai žengė į priekį ir sukūrė automatiškai veikiančias sistemas. Naudojantis jomis vairuoti, pajudėti iš vietos, stabdyti, perjungti pavaras – ne vairuotojo, o išmaniosios įrangos užduotis. Kai kuriuose modeliuose netgi automatiškai įjungiamas stovėjimo stabdis.

Technologijai tobulėjant, galimybės taip pat išaugo. „Tesla“ elektromobiliai tapo vieni pirmųjų, galėjusių stoti į parkavimo vietą arba iš jos išvažiuoti vairuotojui ir keleiviams išlipus. Judėjimo atstumas iki šiol ribotas – vos 12 metrų, tačiau tiek užtenka, pavyzdžiui, norint įvažiuoti automobiliu į garažą.

Amerikiečių kompanijos pavyzdžiu pasekė ir BMW, įdiegusi tokias pat autonomiškumo galimybes į 5 ir 7 serijų modelius. Vokietijos gamintojo galimybės šiek tiek mažesnės – jų automobiliai savarankiškai gali pajudėti 10 metrų.

Tokį parkavimo sistemų lygį pasiekė ir naujieji „Kia Sorento“ – vairuotojui užtenka pastatyti automobilį priešais laisvą vietą ir išlipus į lauką išmaniuoju raktu įvažiuoti visureigiu. Sistema kontroliuoja judėjimo tempą, tačiau gali koreguoti ir kryptį.

Užfiksavusi judantį kitą automobilį, dviratininką ar pėsčiąjį, „Kia“ automatinio parkavimo sistema automatiškai aktyvuoja stabdžius ir tęsia tik tuomet, kai nustato, kad jau saugu. Įrangą taip pat galima naudoti ne tik parkuojant visureigį, bet ir išvažiuojant iš ankštos stovėjimo vietos.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama