Pirmojo elektrinio „Mini“ kelias iki serijinės gamybos prasitęsė dešimtmetį. Dar 2009 metais įmonė JAV testuotojams pateikė 600 vienetų elektromobilių su 204 AG varikliu. Vairuotojai buvo kruopščiai atrinkti eksploatuoti automobilį realiomis kasdienėmis sąlygomis: naudoti jį kelionėms į darbą, ilgiems maršrutams ir t. t. Rezultatai nuvylė ir projektą buvo nuspręsta nutraukti. Tačiau tai tebuvo laiko klausimas, kada bus grįžta prie ekologinės temos populiarinimo šio gamintojo stovykloje. Taip 2017 metais Frankfurte įmonė pristatė koncepcinį modelį „Mini Electric“.
Taip natūraliai ir neskubant 2019 metais prasidėjo serijinė „Mini Cooper SE“ gamyba. Modelis, pristatytas Roterdame, gavo „BMW i3“ naudojamą 184 arklio galių elektra varomą variklį. Įdomu tai, jog pavadinimas „Cooper SE“ daugiausiai figūruoja oficialiuose dokumentuose. Ant pačio automobilio puikuojasi tik „Cooper S“ raidės ir geltoni ratilai, kuriais britai norėjo akcentuoti elektrifikuoto modelio panašumą prieš jo 192 AG benzininį pusbrolį.
Žiūrint į technines abiejų versijų charakteristikas, panašumų rastumėme nebent tik įsibėgėjime iki 100 km/h: elektra varoma versija su užduotim susitvarko per 7,5 sekundės, o benzininė su automatine pavarų dėže - per 6,7. Maksimalus „Cooper SE“ greitis yra apribotas iki 150 km/h, o „standartinio“ modelio iki 233 km/h. Pilnu įkrovimu šis elektrinis mažylis teoriškai turėtų įveikti nuo 235 iki 270 kilometrų - tai garantuoja po grindimis paslėpta T formos baterija, kurios talpa siekia 32,6 kWh. Tai šiek tiek mažiau už standartinio modelio „BMW i3“ akumuliatorių, kurio dydis yra 33,2 kWh ir tikrai gerokai mažiau už „BMW i3s“ 42,2 kWh akumuliatorių.
Manau, britai teisingai įvertino savo klientų lūkesčius į šią miesto bitutę montuodami kiek mažesnės talpos akumuliatorius: tai padidino bagažinės tūrį ir leido už sutaupytus pinigus įrengti aukštos kokybės interjerą. Bazinėje versijoje yra įdiegta dviejų zonų klimato kontrolė, navigatorius ir skaitmeninis prietaisų skydelis. Be to, elektromobilyje įrengta nauja greito dinaminio stabilizavimo sistema, vieno iš keturių važiavimo režimų pasirinkimo parinkiklis.
Šis modelis greičiausiai buvo kuriamas kaip antras šeimos automobilis kasdienėms kelionėms mieste, nes jis yra kompaktiškas, praktiškas, manevringas ir turi labai daug saugos ir komforto elementų, sutinkamų daug brangesniuose automobiliuose.
Automobilio kaina prasideda nuo 34 790 eurų. Tai nėra maža suma, bet už ją gauni metų metais tobulintas technologijas, modernų dizainą, aukštos kokybės interjero detales ir kitokį požiūrį į klientą.
Didėjant pasiūlai iš Rytų ir beveik visiems automobilių gamintojams pereinant prie ekologiškesnių elektrinių variklių, konkurencija šiam puikiam miesto kariui tik didės, bet ar varžovai bus tiek pat geri ir be mažos kainos bei toliau „nubėgamų“ kilometrų galės pasiūlyti kokybę ir prabangą, kuria sukūrė „Mini“? Dar pažiūrėsime, o kol kas telieka palinkėti sėkmės naujai besikuriančioms įmonėms ir dar didesnio progreso rinkos senbuviams.