Su naująja „Taycan“ versija „Porsche“ vairuotojams pristato ketvirtąjį elektra varomo sportinio sedano pasirinkimą. Naujoji versija papildo „Taycan 4S“, „Taycan Turbo S“ ir „Taycan Turbo“ modelių gamą. Pristatomas „Taycan“ bus varomas galiniais ratais, o pirkėjai galės rinktis didesnės arba mažesnės talpos akumuliatorius, rašoma pranešime.
„Vairuotojų susidomėjimas iki šiol pristatytomis „Porsche Taycan“ versijomis didėja ne tik visame pasaulyje, bet ir Lietuvoje. Per 2020-uosius pasaulyje parduota daugiau nei 20 tūkst. „Taycan“, o po debiuto Lietuvoje nuolat sulaukiame vairuotojų, kurie nori išbandyti automobilį, žymintį naują „Porsche“ istorijos etapą.
Visos iki šiol pristatytos „Taycan“ versijos buvo varomos keturiais ratais, o naujoji – galiniais. Tai patiks vairuotojams, kurie mėgsta klasikinę sportinių automobilių komponuotę. Vairuotojai įvertins ir technologijas, kurios leidžia akumuliatorių įkrauti ypač greitai, o didesnės talpos baterija viena įkrova leidžia įveiki beveik 500 kilometrų atstumą“, – naująją „Taycan“ versiją pristato sportinių „Porsche“ automobilių centro Vilniuje direktorė Rasa Klimavičiūtė.
Išmaniosios funkcijos
Naujausias „Taycan“ šeimos narys nuo pat pradžių gaus visas funkcijas, kurios yra ir kitose versijose. Pavyzdžiui, „Plug & Charge“ funkcija leidžia atsisakyti mokėjimo kortelių ir programėlių, kuriomis galima sumokėti už įkrovimą. Vos tik „Taycan“ prijungiamas prie krovimo stotelės, kuri palaiko „Plug & Charge“ funkciją, automobilis per jungtį perduoda visus duomenis ir mokėjimus už paslaugą atlieka automatiškai.
Negana to, papildomai bus galima užsisakyti ne tik spalvotą „Head up display“ informacijos projekciją ant priekinio stiklo, tačiau ir kitas papildomas funkcijas. Pavyzdžiui, už papildomą mokestį „Taycan“ gali būti aprūpintas tokiomis sistemomis kaip „Porsche Intelligent Range Manager“, „Power Steering Plus“, „Active Lane Keeping Assist“ ir „Porsche InnoDrive“.
Šios funkcijos aktyvuojamos internetu, todėl nereikia vykti į „Porsche“ aptarnavimo centrą. Taip pat galima pasirinkti, ar norima, kad „Taycan“ šios funkcijos būtų aktyvuotos visam, ar ribotam laikui.
Du akumuliatorių pasirinkimai
Perkantys naująją „Taycan“ versiją galės pasirinkti vieną iš dviejų akumuliatorių. Standartiškai bus montuojamas 79,2 kWh talpos akumuliatorius, su kuriuo automobilis gali nuvažiuoti apie 430 kilometrų (matuojant pagal WLTP standartą). Didesnis, 93,4 kWh talpos „Performance Battery Plus“ akumuliatorius, užsakomas kaip papildoma opcija, o su juo viena įkrova bus galima įveikti beveik 500 kilometrų (matuojant pagal WLTP standartą).
Nesvarbu, kurį akumuliatorių pasirinks pirkėjas, „Taycan“ nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgės per 5,4 sekundės, o maksimalus greitis sieks 230 km/val. Mažesnio akumuliatoriaus maksimali įkrovimo galia sieks 225 kW, o didesnio – net 270 kW. Tai reiškia, kad abu akumuliatoriai nuo 5 iki 80 proc. gali būti įkrauti vos per 25 minutes, o energijos papildymas, kurios užteks įveikti 100 kilometrų, užtruks tik 5 minutes.
Inovatyvus elektros variklis
Įspūdingas pagreitis, sportiniams automobiliams būdinga dinamika ir nuolatinė galia – tai savybės, kuriomis pasižymi visi „Taycan“ šeimos modeliai, įskaitant ir naująją versiją. Tai užtikrina nuolat sužadintas sinchroninis elektrinis variklis – toks pat kaip ir montuojamas „Taycan 4S“ versijoje.
Puikią naujojo „Taycan“ dinamiką užtikrina ne tik efektyvus elektros variklis, bet ir dviejų pavarų transmisija. Savo ruožtu papildomą energiją elektromobilis kaupia naudodamas regeneracijos sistemą, kurios maksimali galia siekia 265 kW. Puristiškas išorės dizainas
Savo išvaizda „Taycan“ simbolizuoja naujos eros pradžią, bet tuo pat metu demonstruoja „Porsche“ automobiliams būdingus bruožus ir sportiškumą. Žvelgiant iš priekio „Taycan“ atrodo žemas ir platus, o pūsti priekiniai sparnai suteikia daugiau agresyvumo. Švelniai į galą nuožulnėjanti stogo linija sukuria aptakų automobilio siluetą, o ryškūs galiniai sparnai primena klasikinius „Porsche“ modelius. Modernumą pabrėžia tokie elementai kaip vientisas galinis žibintas su jame inkrustuotu „Porsche“ logotipu.
„Taycan“ išorės dizainas sukurtas taip, kad ne tik pabrėžtų sportišką automobilio prigimtį, bet užtikrintų ir puikią aerodinamiką. „Taycan“ oro pasipriešinimo koeficientas siekia 0,22 Cd. Tai padeda sumažinti energijos sąnaudas ir padidinti nuvažiuojamą atstumą.
Naujasis modelis turės ir išskirtinius, tik „Taycan“ modeliams skirtus, „Aero Taycan“ aerodinamiškus 19 colių lengvojo lydinio ratlankius bei juodas, anoduotas stabdžių apkabas. Priekinis oro aptakas, šoniniai slenksčiai ir galinis difuzorius juodi, kaip ir „Taycan 4S“ modelyje, o LED žibintai – standartinės įrangos dalis.
Unikalus interjeras
„Taycan“ interjero dizainas pasižymi nauja struktūra ir visiškai inovatyvia architektūra. Berėmis skaitmeninis prietaisų skydelis yra tokiame aukštyje, kuris užtikrina, kad rodmenys būtų aiškiai matomi vairuotojui, tačiau nereikėtų dėmesio nukreipti nuo kelio. Kitas elementas – centrinis 10,9 colio lietimui jautrus ekranas, o papildomai galima užsakyti ir tokio paties dydžio ekraną keleivio pusėje.
Standartiškai „Taycan“ turi dalinai odinį saloną ir komfortiškas, aštuoniomis kryptimis elektra reguliuojamas sėdynes. Pabrėžiant tvarią elektrinio sportinio automobilio koncepciją, „Taycan“ yra pirmasis „Porsche“, kuris siūlomas ir su interjeru, kuriame nenaudojama oda, o visa apdaila pagaminta iš naujoviškų perdirbtų medžiagų.
Centralizuota važiuoklės valdymo sistema
„Taycan“ naudoja centralizuotą važiuoklės valdymo sistemą „Porsche 4D Chassis Control“, kuri sinchronizuoja visas sistemas realiuoju laiku. Ši sistema montuojama tiek į modelius su plieninėmis spyruoklėmis, taip pat modeliuose, kuriuose sumontuota papildomai užsakoma pneumatinė važiuoklė su trijų kamerų technologija ir „Porsche Active Suspension Management“ elektroninė amortizatorių valdymo sistema.
Adaptyvi pneumatinė važiuoklė turi ir „Smartlift“ funkciją. Ji leidžia programuoti „Taycan“ taip, kad automobilio prošvaisa automatiškai padidėtų tam tikrose pažymėtose vietose, pavyzdžiui, kur yra aukšti kelio kauburiai ar įvažiavimai į garažus. „Smartlift“ taip pat leidžia reguliuoti važiuoklės aukštį važiuojant greitkeliu, kad būtų pasiektas geriausias efektyvumas ir komfortas.
Standartiškai į „Taycan“ montuojama stabdžių sistema su šešių cilindriukų aliumininėmis apkabomis priekyje ir keturių cilindriukų aliumininėmis apkabomis gale. Ventiliuojamų stabdžių diskų diametras priekyje yra 360, o gale 358 milimetrai. Papildomai galima užsisakyti didesnio našumo „Porsche Surface Coated Brake“ sistemą su 410 milimetrų skersmens stabdžių diskais priekyje ir 365 milimetrų gale.
Naująjį „Taycan“ jau galima užsisakyti ir Lietuvoje. Bazinė šio modelio kaina siekia 84 100 eurų.