„Nuostabiausias automobilis, kurį esu kada nors nupiešęs“, – taip teigė „Audi Design“ padalinio vadovas Marc Lichte 2018 m. rudenį, kada gamintojas Los Andželo automobilių parodoje pristatė koncepcinį „Audi e-tron GT“. Po dviejų metų debiutuoja pirmas serijinės gamybos elektrinis „Gran Turismo“ klasės „Audi“ automobilis. Pasaulinė automobilio premjera – jau vasario 9 dieną.
Apgalvotas ir funkcionalus dizainas
Netrukus baigsis laukimas ir vasario 9 d. „Audi“ pristatys „e-tron GT“. Apgalvotas dizainas, estetika ir funkcionalumas – taip būtų galima apibūdinti naujausią „Audi“ modelį. Estetikos esmė slypi proporcijose: trumpos priekinės ir galinės dalys, didelis atstumas tarp ašių, kartu su aptakiu salonu atletiškame kėbule – „e-tron GT“ pasižymi visomis šiomis savybėmis.
„e-tron GT“ yra „Gran Turismo“ klasės automobilis. Pradinė termino reikšmė apibūdino sportinį automobilį, pritaikytą tolimoms kelionėms. Todėl GT modeliai nuo tik sportinių automobilių skiriasi tuo, kad pasižymi didesniu komfortu ir erdvesniu salonu. Tad būdamas vien tik elektra varomas „Gran Turismo“ klasės automobilis, „e-tron GT“ perinterpretuoja šias subalansuotas savybes ne mažinant jo galimybes, bet kūrybingai žvelgiant į efektyvumo svarbą.
„Elektrinis mobilumas salonui suteikia lengvumo ir funkcionalumo, siūlydamas daugiau erdvės kaip aukštesnio segmento automobiliuose. Kompaktiškas išorėje, bet erdvus viduje. Todėl „e-tron GT“ išvaizdai suteikėme itin išraiškingas formas, kurios ne tik pabrėžia GT modeliams būdingą į vairuotojus orientuotą sportiškumą, bet ir tvarumą. Koncepcinis 2018 m. modelis tapo serijinio modelio prototipu. Jis turi atskirą įrangos komplektaciją, kurioje nėra odinės apdailos elementų, bet vietoj to orientuojamasi į perdirbtų medžiagų panaudojimą“, – pasakoja „Audi Design“ padalinio vadovas Marc Lichte.
Efektyvumas – pagrindinė dizaino idėja
Mažesnis oro pasipriešinimas reiškia didesnį nuvažiuojamą atstumą: šį elementarų elektrinio mobilumo fizikinį dėsnį „Audi“ pavertė „e-tron GT“ dizaino principu. Forma seka funkciją, estetika atsiranda iš efektyvumo. Nauja dizaino kalba užtikrina didesnį aptakumą ir, tuo pačiu, rafinuotus aerodinaminius sprendimus. Todėl „e-tron GT“ dizainas yra pagrindas, kaip atrodys ateities elektriniai modeliai.
„Sportiškas „Gran Turismo“ orientuotas į efektyvumą ir tvarumą. Tvarumas prasideda nuo pirminės idėjos ir išreiškiamas per dizainą. O tuo metu „e-tron GT“ perteikia idėją, kuri charakterizuoja mūsų supratimą apie prabangą ir efektyvumą elektromobilume“, – teigia M. Lichte.
Naujas požiūris
Pasak „Audi Design“ padalinio vadovo Marc Lichte, automobilis be abejonių atitinka „Vorsprung durch Technik“ (liet. pranašumas per technologijas) šūkį arba, cituojant naują markės strategiją, „Living Progress“ (liet. gyvenantis progresas). Per visą istoriją tam tikri modeliai įkūnijo šį požiūrį ypatingu būdu: „A2“ reprezentavo didžiulį efektyvumą, „TT“ pasižymėjo formalistiniu dizainu, „R8“ – bekompromisėmis savybėmis. Tad automobilis tiksliai perteikia „Audi“ požiūrį ir perinterpretuoja „Vorsprung durch Technik“ šūkį.
„Pasaulinė premjera yra stebuklingas momentas. Tai taikytina tiek visai „Audi Design“ komandai, tiek ir man asmeniškai. Naujo modelio pristatymas yra viso kūrimo proceso, kuris įprastai užima ketverius metus, kulminacija. Tai ilgas kelias, apimantis daug darbo, diskusijų ir kartais – sunkius sprendimus. Bet galiausiai mes visi didžiuojamės galėdami pristatyti mūsų bendrų pastangų rezultatą“, – sako „Audi Design“ padalinio vadovas Marc Lichte.