„Volkswagen“ po truputį tampa elektromobilių kompanija, todėl kuriami ne tik automobiliai, bet ir jų įkrovimo technologijos. Viena iš jų – autonominis robotas, kuris, panašu, po truputį tampa realybe.
„Volkswagen“ įkrovimo robotas virto prototipu
© Gamintojo nuotrauka
Problema. Elektromobilių sparčiai daugėja ir juos visus kažkaip reikės įkrauti. Ne visos vietos automobilių stovėjimo aikštelėse gali gauti įkrovimo stoteles – tai tiesiog neįmanoma. Be to, yra aikštelių, kur įkrovimo stotelių skaičių riboja ir esanti infrastruktūra. Taigi, nemažai elektromobilių liks stovėti ten, kur įkrovimas nėra įmanomas ir tai vairuotojas bus labai nepatogu.
Sprendimas. „Volkswagen“ dar nuo 2017 metų kuria robotus, kurie turėtų įkrauti elektromobilius. Naujausia koncepcija, suformuluota pernai, dabar virsta kūnu. Tai – visiškai autonominė elektromobilių įkrovimo technologija.
Į aikštelę atvykęs vairuotojas programėle išsikviečia įkrovimo robotą, kuris atvažiuoja prie automobilio su baterijų moduliu, jį prijungia ir nuvažiuoja dirbti kitų darbų. Taip elektromobiliai galės būti įkraunami kone bet kurioje aikštelės vietoje.
Kuo robotai geresni už įkrovimo stotelių tinklą? Jie nėra geresni – tiesiog įkrovimo stotelių visur nepastatysi. Robotas ir jo įkrovimo moduliai gali būti įkraunami viename taške. Taigi, vietoje daugybės įkrovimo stotelių pakaks vienos.
„Volkswagen“ įkrovimo robotai veiks visiškai autonomiškai
© Gamintojo nuotrauka
Ar robotas neapgadins automobilių? Na, manevravimas tarp automobilių neturėtų būti tokia sudėtinga užduotis. Ši problema turi daugybę sprendimo variantų. Kaip geri robotai-dulkių siurbliai nelaužo baldų, taip ir įkrovimo robotai neturėtų daužyti automobilių. Kur kas sudėtingesnis klausimas yra prisijungimas. Įkrovimo lizdai yra skirtingame aukštyje, jie turi skirtingus atidarymo mechanizmus – ar robotas sugebės prisijungti nieko nesulaužydamas? Na, „Volkswagen“ turi daug laiko šią sistemą patobulinti.
Bet ar „Volkswagen“ kurs šiuos robotus apskritai? Panašu, kad taip. Nors pernai tai atrodė kaip įdomi koncepcija, dabar ji virsta prototipu, kurį galima bandyti ir tobulinti. Juolab, kad motyvacijos tikrai pakanka – sparti automobilių parko elektrifikacija tokį produktą paverstų geidžiamu ir, žinoma, pelningu.
„Volkswagen“ robotai bus labai brangūs – kas juos pirks? Sistema – įkrovimo stotelė, prikabinami moduliai ir robotas – bus brangi, bet tuo pačiu ir tausos kaštus. Ji veiks visiškai autonomiškai, be žmogaus įsikišimo. Tiesą sakant, ją galės išsikviesti ir pats automobilis. Ir ji bus daug pigesnė už alternatyvą – įkrovimo stotelių plėtrą. Tiesa, nežinome, kada „Volkswagen“ galės pasiūlyti šį sprendimą rinkai.